Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Jasny, szerokokątny - TEST Tamron 17-28 mm f/2,8 Di III RXD - pełny artykuł z  Foto-Kuriera 7/2019

Mimo tego, że szerokokątne zoomy przeważnie charakteryzują się dystorsją i winietowaniem to często są pożądane, szczególnie, gdy mają duży otwór względny. Można za ich pomocą fotografować m.in. szerokie plany oraz tworzyć świadome przerysowania.

Tamron 17–28 mm jest właśnie takim zoomem i jako pierwsi w Polsce mogliśmy przetestować przedprodukcyjny model tego obiektywu. Zapraszamy do lektury.

 

Antwerpia, ogrody pałacu Kasteel den Brandt. Par. eksp.: 1/8000 s; ISO 640; f/2,8; f=17 mm

Antwerpia, ogrody pałacu Kasteel den Brandt. Par. eksp.: 1/8000 s; ISO 640; f/2,8; f=17 mm

 

Mechanika i ergonomia

Tamron 17-28 mm f/2,8 Di III RXD (A046) został zaprezentowany europejskim dziennikarzom podczas konferencji EISA odbywającej się w Antwerpii w dnia 22-24 maja 2019. Zaprojektowany w Japonii (o czym informuje dość widoczny napis na obiektywie), a wyprodukowany w Wietnamie (co nie jest już tak okazale przedstawione). Obiektyw jest mały (72 × 99 mm) i lekki, waży jedynie 420 g. Jest to najmniejsza i najlżejsza konstrukcja z porównywanych pełnoklatkowych obiektywów (porównaj wybrane modele). Trzeba zaznaczyć, że trudno porównać dokładnie go pod tym kątem z konkurentami, bo różnią się oni nieznacznie albo światłem, albo zakresem ogniskowych. Testowany model ma metalowy bagnet otaczający styki komunikacyjne [1] (10 sztuk). Korpus wykonany jest prawdopodonie ze stopu metali i tworzyw sztucznych. Tuż za bagnetem jest mała, biała kreska ułatwiająca odpowiednie zamocowanie obiektywu do aparatu.

 

Jasny, szerokokątny - TEST Tamron 17–28 mm f/2,8 Di III RXD - artykuł Foto-Kurier 7/2019

 

 

Dalej jest 12-milimetrowy pierścień ustawiania ostrości w trybie ręcznym [2], a tuż za nim szeroki, 36-milimetrowy zmiany ogniskowej [3], z czego 30 mm zajmuje gumowane radełkowanie ułatwiające obrót i zabezpieczające przed ześlizgiwaniem się palców z obiektywu. Na pierścieniu są znaczniki ogniskowych dla wartości 17, 20, 24 i 28 mm [4]. Wspomniane pierścienie poruszają się płynnie, ten do zmiany ogniskowej stawia troszkę większy opór i zatrzymuje się po wybraniu skrajnych ogniskowych.

 

 

 

Jasny, szerokokątny - TEST Tamron 17–28 mm f/2,8 Di III RXD - artykuł Foto-Kurier 7/2019

 

Pierścień do ustawiania ostrości nie stawia żadnego oporu po osiągnięciu minimalnej lub maksymalnej wartości. W wizjerze aparatu i na jego ekranie LCD jest wyświetlany pasek wskazujący, gdzie w danej chwili ostrość jest ustawiona. Tamron 17–28 mm f/2,8 Di III RXD nie ma możliwości doostrzania po ustawieniu ostrości przez system AF. Żeby to było możliwe trzeba w aparacie zmienić tryb z AF na DMF. 

 

Obiektyw kończy się gwintem mocowania filtra o średnicy 67 mm [5] (taka sama średnica, co w wybranym najlepszym zoomem 2018–2019 roku przez EISA Tamronie 28–75 mm f/2,8 Di III RXD).

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 07-11-2019
 
godzina dodania: 06:10
 
odsłon: 8503
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Panasonic LUMIX GH6 test - długo oczekiwany filmowiec, ale nie tylko; pełny test z Foto-Kuriera 4/22
fotografia
TEST Nikkor Z 70-200 mm f/2,8 VR S - ostry, celny, szybki - test z Foto-Kuriera 3/21
fotografia
TEST Panasonic Lumix S Pro 70-200 mm f/2,8 - Uchwyć chwilę - test z Foto-Kuriera 1-2/21
fotografia
TEST Sony FE 35 mm f/1,4 GM - bezkompromisowy, stałoogniskowy G-Master - artykuł z Foto-Kuriera 1-2/21
fotografia
TEST Nikkor Z DX 50-250 mm f/4,5-6,3 VR - uniwersalny zoom ze stabilizacją - TEST z Foto-Kuriera 4-5/20
fotografia
TEST Panasonic Lumix GH5 II - wszechstronny, streamingowy brat Panasonica Lumix GH5 - test z Foto-Kuriera 12/21
fotografia
TEST DNP DS PRO1 MiniLab - systemowe zarabianie za rozsądne pieniądze - test z Foto-Kuriera 12/21
fotografia
TEST DJI Air 2S - wyższa jakość obrazu, większa efektywność lotu - test z Foto-Kuriera 6-7/21
fotografia
TEST Canon EOS M50 II - nie tylko dla internetowych twórców - artykuł z Foto-Kuriera 6-7/21
fotografia
TEST Panasonic S1R czyli bezkompromisowe 187 milionów dla wymagających - test z Foto-Kuriera 7/19
fotografia
TEST DJI Mavic 2 i TEST PRO DJI Mavic Air 2 - artykuł z Foto-Kuriera 10/2020
fotografia
Tele ze stabilizacją - Tamron 150-500 mm f/5-6,7 Di III VC VXD - TEST z Foto-Kuriera 8-9/21
fotografia
Panasonic Lumix GH5 - sprawdzamy przyczyny sukcesu rynkowego - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/17
fotografia
TEST Nikon Z 7II: drugie wcielenie flagowego bezlusterkowca - test z Foto-Kuriera 1-2/21
fotografia
Kolejna ostra stałka - TEST Nikkora Z 20 mm f/1,8 S - artykuł z Foto-Kuriera 11/20
fotografia
TEST Nikon Z 6II - drugie wcielenie przystępnego cenowo bezlusterkowca - pełny test z Foto-Kuriera 12/20


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2022. (0.130) / 0.116

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |