testowe Sony a500 i a550 - druga faza "nalotu" rozpoczęta. Pełna wersja artykułu opublikowanego w Foto-Kurierze 10/2009ciąg dalszy...Pierwsza z nich pomaga precyzyjnie skomponować ujęcie w trybie ręcznego ustawiania ostrości przy załączonej funkcji Live View, a druga umożliwia szybkie przejście do funkcji optymalizującej dynamikę rejestrowanego obrazu. Więcej o samych funkcjach piszemy w dalszej części artykułu. Bez wątpienia wyciągnięcie tych funkcji na wierzch przyspieszy obsługę aparatu. Czy jednak ten „placyk” z guziczkami będzie się podobał – to już nie jest takie pewne, ale ktoś kiedyś powiedzał, że o gustach się nie dyskutuje, więc nie dyskutując przechodzimy do omówienia tylnej części korpusu a550, gdzie zaszło wiele zmian na plus w stosunku do Sony a350. Na skutek m.in. powiększenia przekątnej ekranu do 3 cali, z lewej strony tylnej ścianki korpusu zniknęły przyciski MENU, DISP, kosz i przycisk odtwarzania.
Par. eksp.: 1/1250 s; ISO 200; f/5,6; f=300 mm Fragment pełnego kadru, który dla 300 dpi ma wymiary 25,9×38,9 cm.
28.08.2009
29.08.2009
29.08.2009
Pierwsze dwa umieszczono powyżej ekranu LCD w miejscu, w którym dotychczas znajdował się włącznik zasilania. Natomiast po prawej stronie ekranu, w miejscu gdzie w a350 występował włącznik stabilizacji matrycy, znalazły się dwa pozostałe przyciski. Sama stabilizacja matrycy, domyślnie włączona, może być wyłączana za pośrednictwem MENU. Ponadto w a550 na tylnej ściance pojawiło się wyprofilowanie pod kciuk, wyłożone gumowaną okładziną imitującącą skórę. Zmianie uległo również rozmieszczenie przycisków na prawo od wizjera optycznego. Teraz występują one prawie w jednej linii, w następującym porządku (od lewej): „zoom cyfrowy” (1,4× lub 2× – patrz opis a350 FK 3/2008 str. 29), korekta ekspozycji, blokada parametrów ekspozycji/powiększenie. Nieco dziwi piktogram przycisku do powiększania ( ) w kolorze białym.
Par. eksp.: 1/1000 s; ISO 200; f/5,6; f=150 mm
Z jednej strony jako służący do powiększania powinien mieć kolor niebieski, a z drugiej, jako klawisz aktywujący powiększenie w trybie MF Check powinien być biały. Być może ten dualizm przeznaczenia spowodował niekonsekwencję w kolorystyce. Nieznaczne podwyższenie korpusu (o 5,5 mm) w stosunku do a350 umożliwiło, poza uporządkowaniem wspomnianych przycisków, dodanie obok pokrętła korekcji dioptrycznej piktogramów + i –, które poprawiają intuicyjność jego obsługi. Sony a550 jest o ok. 10 mm wyższy oraz o 6,2 mm szerszy od a350. Dzieje się tak za sprawą zastosowania większego, 3-calowego ekranu LCD, odchylanego w zakresie 180 stopni. W modelu a350 był on mniejszy, a jego wychylenie było możliwe jedynie o 130° w górę i 40° w dół. Szkoda, że nadal Sony nie decyduje się na umieszczenie ekranu LCD na przegubie.
a350
a550
Zmiany w wyglądzie tylnego korpusu są jak najbardziej słuszne. a500 od a550 w wyglądzie zewnętrznym różni się jedynie innym napisem nad elementem LCD (12,3 mln) i oczywiście inną nazwą. A500 ma w tym miejscu napis: 12.3 mega pixels
Odchylany ekran będzie niezwykle przydatny w przypadku wykonywania zdjęć makro, w tłumie nad głowami otaczających osób lub w przypadku rejestracji zdjęć podchwyconych, wykonywanych z zaskoczenia, z nietypowej perspektywy, bez zwracania uwagi osoby fotografowanej. Więcej różnic, poza faktem, że a550 jest o 17 g (599 g) cięższy od a350, między porównywanymi korpusami nie zauważyliśmy.
data dodania: 08-09-2011
godzina dodania: 09:27
odsłon: 25709
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Wygraj 2500 euro w EISA MAESTRO 2024 - konkurs „Sport i gry” tylko do 8 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2024 - "Sport i gry". Główna nagroda wynosi 1500 euro + 1000 euro w głosowaniu na Facebooku. Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2024 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Przy korzystaniu z Photoshopa zdjęcia najlepiej zapisać jako „Zapisz dla internetu” („Save for web”). Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23 20 września 2023 r. firma Nikon wprowadziła na rynek pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy Nikon Z f. Nowość inspirowana kultową lustrzanką Nikon FM2 łączy tradycyjny design z zaawansowaną technologią i wysoką jakością zdjęć. Model ten, z wieloma unikalnymi cechami, to sentymentalny ukłon w stronę bogatej historii firmy i dowód na to, że Nikon lubi i wciąż chce zaskakiwać fotografujących i twórców kontentu. Ale ta podrasowana i stylizowana na FM2 wersja Nikona Z 6II pod wieloma względami przewyższa ten ostatni, od którego debiutu minęły już 3 lata (17.10.2020 r.). Na przełomie października i listopada mieliśmy okazję testowania tego modelu i teraz dzielimy się z Państwem naszymi wrażeniami. LIGA FOTO-KURIERA 2024 - II etap pt. "Różowy" - zwycięskie prace i kolejny etap - tylko do 6 maja Temat drugiego etapu Ligi Foto-Kuriera 2024 "Różowy" okazał się jeszcze większą inspiracją dla wielu osób do wykonaniaoryginalnych zdjęć. Do rywalizacji dołączyło wiele nowych osób wraz z niesamowitymi zdjęciami. Łączna pula nagród w konkursie przekracza 16 tys. zł. Cały czas zaskakuje nas kreatywność autorów. Wybór najlepszych 30-tu zdjęć nie jest łatwy. Zapraszamy do udziału w kolejnym czwartym już etapie Ligi Foto-Kuriera pt. "Brzeg", do którego prace można wgrywać do 6 maja 2024 r. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |