testowe Nikon F90x – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 10/1994
ciąg dalszy...Osoby przyzwyczajone do modelu F90 bez najmniejszych problemów "przesiądą" się na F90x, gdyż dokonane ulepszenia nie zmieniają filozofii pracy aparatem. Jednakże jest kilka drobiazgów, których nie poprawiono w F90x. "Drabinka" w wizjerze aparatu służąca do sygnalizowania wartości wprowadzonej korekty naświetlenia i ustalania ekspozycji w trybie ręcznym nadal (tak, jak w F90) pokazuje odchylenie tylko o +/- 1 działkę. To trochę za mało (F801 miał dwa razy dłuższą drabinkę a już w F90 ją skrócono dla zmieszczenia w wizjerze innych informacji - licznika klatek). Nie zmieniono zestawu programów tematycznych, gdy tymczasem można było zrezygnować z podziału na program portretowy i portretowy z redukcję efektu czerwonych oczu (gdyż redukcję można wprowadzić z aparatu) tak, jak to zrobiono w amatorskim modelu w F70, któremu ponadto dodano dwa inne użyteczne programy: nocny (Night Scene Program) i efektu ruchu (Motion Effect Program). Ponadto F70 wyświetla w wizjerze informację, która na pewno przydałaby się zawodowcom i zaawansowanym amatorom, dla których przeznaczony jest F90x: sposób pomiaru światła. Do chwili pojawienia się F70 taką informację podawał w wizjerze tylko profesjonalny F4. W przypadku modeli takich jak Nikon F90x czepianie się szczegółów wynika stąd, że są tak bliskie doskonałości w swojej klasie, iż zaczynamy widzieć czego im brakuje by ją osiągnąć. Jest to najszybszy Nikon na rynku i tworzy harmonijną całość z obiektywami serii D i lampą SB-26. Nie jest to aparat tani ale ze względu na znakomite walory użytkowe, wytrzymałość konstrukcji i politykę Nikona zapewniania kompatybilności aparatów i osprzętu stanowi znakomitą inwestycję na długie lata. Jarosław Brzeziński data dodania: 10-11-2010
godzina dodania: 00:10
odsłon: 29140
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Canon EOS C50 – pierwsza kamera z serii Cinema EOS z trybem open gate - dla profesjonalistów z branży kreatywnej
Sigma 135 mm f/1,4 DG | Art - pierwszy na świecie obiektyw 135 mm z AF o jasności f/1,4 - cena i dostępność
Sony FX2 to kompaktowa kamera serii Cinema Line dla twórców z zacięciem fotograficznym - cena i dostępność
![]() Test Tamrona 28-300 mm f/4-7,1 Di III VC VXD - ostro, blisko, stabilnie, test z Foto-Kuriera 10/24 Tamron 28–300 mm f/4–7,1 Di III VC VXD to wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy o krotności 10,7×, do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, który zadebiutował 1 sierpnia 2024 r. Ma kompaktową konstrukcję o długości zaledwie 126 mm i wadze 610 g oraz wbudowaną stabilizację optyczną VC. Test obiektywu przed wami. ![]() Foto-Kurier 11/25 w najlepszych salonach prasowych Foto-Kurier 11/2025 w najlepszych salonach prasowych, w e-kiosku od 12 listopada. Okładkę ozdobiło zdjęcie wykonane przez Leszka Wygachiewicza, składające się z 2032 zdjęć :). A w środku... ![]() Nikon Zf w srebrnej wersji 4 września 2025 r. Nikon wprowadził na rynek nową srebrną wersję pełnoklatkowego aparatu bezlusterkowego Zf. To bezlusterkowiec, który łączy w sobie klasyczny design inspirowany kultowym aparatem analogowym Nikon FM2 z doskonałą wydajnością aparatu pełnoklatkowego. Od momentu premiery czarnego Zf (20 września 2023 r.) model ten cieszy się ogromną popularnością dostał nagrodę EISA sezonu 2024-2025), a firma Nikon... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
||||||||