Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Pierwsze opisy/nowości

news bez fotki

Pentax Z-70 – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 4/1995

fotografia Popularność aparatów z automatycznym nastawieniem ostrości i narastająca konkurencja zmusza producentów do nieustannego wypuszczania nowych modeli. W połowie lat dziewięćdziesiątych firma Asahi Optical Co., Ltd, wyprodukowała nowy model dla amatorów o symbolu Z-70. Wbrew oczekiwaniom nie przyniósł on żadnych nowości.
news bez fotki

Olympus OM4-Ti – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 3/1995

fotografia Konstrukcja lustrzanek Olympusa tworzęcej OM System jest w głównej mierze dziełem jednego człowieka: inżyniera Yoshihisa Maitani'ego, projektanta i cenionego artysty fotografa w jednej osobie. Maitani odegrał także kluczową rolę przy projektowaniu Olympusów PEN (seria ta została po raz pierwszy wprowadzona w 1959 roku jako aparaty o połówkowym formacie kadru), pierwszych kompaktów (bardzo udanych) z serii XA oraz słynnego już Olympusa mju. 
news bez fotki

Olympus XA – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 3/1995

fotografia Sztywne trzymanie się konwencji nie było nigdy cechą charakterystyczną firmy Olympus, która co pewien czas zaskakuje nas czymś nowym i odlotowym. W 1979 roku było tak w przypadku kompaktu Olympus XA. Słowo "compact" oznacza po angielsku między innymi "niewielki" i w tamtych czasach Olympus XA był jednym z trzech aparatów, które na tą nazwę naprawdę zasługiwały, obok modeli Minox 35GL i Ricoh FF1. 
news bez fotki

Contax S2 – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 2/1995

fotografia Contax S2 w zakresie możliwości przypomina jedną z najlepszych mechanicznych lustrzanek małoobrazkowych czyli Nikona FM-2. Ten sam zakres czasów otwarcia migawki i rekordowo krótki czas synchronizacji błysku plus możliwość wielokrotnego naświetlenia tej samej klatki. Do pewnej grupy użytkowników przemawia w obydwu przypadkach to, że z wyjątkiem światłomierza wszystko działa bez baterii. 
news bez fotki

Sigma SA-300N – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 1/1995

fotografia Wiosną 1993 roku znana tokijska firma Sigma zaprezentowała swój nowy produkt. Ku zdumieniu wszystkich nie był to obiektyw, a lustrzanka wyposażona w system automatycznego ustawiania ostrości. Zaskoczenie było tym większe, że powszechnie zdawano sobie sprawę z tego, jak trudno utrzymać się na rynku lustrzanek AF nawet firmom z wieloletnią tradycją. 
news bez fotki

Minolta CLE – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 1/1995

fotografia Contax G1 może zachwycać, ale faktem pozostaje to, że niektóre z jego zalet wyprzedziła o ponad piętnaście lat Minolta CLE. Kiedy aparat pojawił się na rynku był jedynym modelem dalmierzowym z wymiennymi obiektywami dającym zarówno ręczne jak i automatyczne sterowanie pracą migawki z pomiarem światła przez obiektyw. W maleńkim aparacie konstruktorom Minolty udało się zmieścić bardzo wiele. 
news bez fotki

Olympus OM-3Ti – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 12/1994

fotografia Olympus OM-3Ti łączy to, co najlepsze w OM-3 i OM-4Ti: ręczny tryb ekspozycji i mechanicze sterowanie wszystkimi czasami otwarcia migawki z pomiarem wielopunktowym i pomiarem błysku lampy przez obiektyw (typu OTF - odbitego od powierzchni filmu). 


news bez fotki

Canon EOS 500 – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 11/1994

fotografia Nowa wersja EOS-a 1000FN - tak jesienią 1993 r. fachowcy skomentowali pojawienie się nowego modelu Canona, ale szybko okazało się, że pokrewieństwo tych aparatów wcale nie jest tak bliskie. Stała tendencja zmniejszania masy Canonów w tym modelu uwidoczniła się najsilniej. Canon EOS 500 ma śmiesznie małą, jak na lustrzankę masę - korpus waży zaledwie 350 g. Złożyło się na to wiele czynników m.in. istotne zmniejszenie wymiarów korpusu, zastąpienie (tam gdzie to tylko było możliwe) metali tworzywami sztucznymi, uproszczenie systemu przewijania filmu. 
news bez fotki

Minolta Dynax 500si - artykuł opublikowny w Foto-Kurierze 11/1994

fotografia Minolta Dynax 500si została zaprezentowana na początku 1994 roku i jest to pierwszy model na poziomie „5” w serii „si”  który został zaprojektowany znacznie poniżej standardu obowiązującego w podstawowym Dynaksie 700si. Aparat ma dosyć obłe kształty i nietypowy, ale wygodny obły uchwyt. W rozwiązaniach sterowania widać niezdecydowanie: lewa strona przypomina nieco Dynaxa 7000i, a prawa jest zupełnie nowatorska i dopasowuje się do obecności wśród automatyk aparatu programów tematycznych. Dynax 500si jest bowiem pierwszą lustrzanką Minolty, w którą programy takie wbudowano. 
news bez fotki

Canon EOS 1N – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 11/1994

fotografia EOS 1 + EOS 5 + COŚ EKSTRA = EOS 1N. Czołowych producentów sprzętu fotograficznego nie stać ani na wypuszczanie zupełnie nowego drogiego, profesjonalnego modelu co parę lat (problemem są koszty nowego projektu i przestawienia produkcji jak i niechęć zawodowców do zmiany przyzyczajeń), ani na pozostawienie starego modelu w produkcji w niezmienionej formie dłużej niż te parę lat (szybkie starzenie się moralne sprzętu). Wymyślono więc wyjście kompromisowe: rasowe modele profesjonalne są "uaktualniane".
news bez fotki

Zorki 6 – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 10/1994

fotografia Japończycy po totalnej klęsce w II wojnie światowej, zabrali się do odbudowy swej gospodarki - między innymi - poprzez kopiowanie wszystkiego i wszystkich. Repliki produktów renomowanych firm światowych były szybko udoskonalane i modyfikowane, następnie sprzedawano je za śmieszne pieniądze i w dużych ilościach. 
news bez fotki

Stereo Realist – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 10/1994

fotografia Jeszcze w erze dagerrotypów pojawiły się pierwsze aparaty stereoskopowe a i dziś można na rynku spotkać okazy tego gatunku. Stereo Realist, którego produkcję rozpoczęła firma Davida White w Milwaukee w roku 1947 to chyba najsławniejszy stereoskopowy aparat stosujący metodę jednoczesnego wykonywania dwóch zdjęć dwoma obiektywami, których wzajemna odległość równa jest przeciętnemu odstępowi ocznemu. 
news bez fotki

Nikon F90x – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 10/1994

fotografia Na początku września 1994 roku odbyła się światowa premiera modelu F90x (N90s w USA), który stanowi logiczny krok w polityce Nikona. Stało się trochę podobnie jak kiedyś z F801 "podrasowanym" na F801s. W czasie który upłynął od debiutu Nikona F90 na Photokinie’92 nie nastąpiła żadna rewolucja w konstrukcjach lustrzanek, ale konkurencja wypuściła na rynek parę zaawansowanych modeli: Minolta serię si, a Canon aparat EOS 5, który na pewno wywołał sporo szumu sterowanym ruchem gałki ocznej automatycznym ustawianiem ostrości. 
news bez fotki

VIVITAR V3000S - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 9/1994

fotografia Vivitar V3000s to tania i prostą lustrzankę małoobrazkową dla początkujących. Dysponuje pomiarem światła przez obiektyw, trzydiodowym wskaźnikiem służącym do ustalania prawidłowej ekspozycji w wizjerze i popularnym mocowaniem obiektywów typu Pentax "K". Sprzedawana jest w komplecie ze standardowym obiektywem 50mm f/1,7, dwuczęściowym futerałem i paskiem. 
news bez fotki

Canon A-1 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 9/1994

fotografia Określany mianem "najinteligentniejszej" kamery przełomu lat 70-tych i 80-tych, Canon A-1 był pierwszym aparatem zawierającym jednocześnie trzy podstawowe tryby automatyki nastawiania parametrów ekspozycji - tj. preselekcję czasu, preselekcję przysłony i standardowy program - oraz pamięć dokonanego pomiaru warunków naświetlenia. 
news bez fotki

Nikon F3AF - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 7/1994

fotografia

Seria F3 (zaprojektowana przez słynnego włoskiego stylistę Giorgetto Giugiaro) weszła na rynek w roku 1980. Trzy lata później pojawił się  model F3AF ze zmodyfikowanym pryzmatem (DX-1) i dodanymi stykami do systemu AF. Była to pierwsza dobrze pracująca lustrzanka z automatycznym nastawianiem ostrości.


news bez fotki

Nikon F50 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 4/1994

fotografia Modelem tym Nikon stworzył nową kategorię lustrzanek małoobrazkowych przeznaczonych dla amatorów fotografii. Początkujący fotograf będzie używał go podobnie jak aparatu typu kompakt stosując jedynie cztery podstawowe programy automatyki ekspozycji, a z czasem, poznając tajniki sztuki fotografowania może wykorzystywać szerokie jego możliwości i zagłębiać się w zawiłości fotografii kreatywnej. 
news bez fotki

Seagull DF-300 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 6/1994

fotografia Kilka lat po zakończeniu przez koncern Minolta produkcji aparatu Minolta X-300 firma ta sprzedała licencję na jego produkcję chińskiej firmie Shanghai General Camera Factory. W Chinach pojawiła się kopia tej znakomitej kamery pod nazwą Seagull DF-300. Aparat jest więc jednoobiektywową lustrzanką małoobrazkową z ręcznym nastawianiem ostrości i automatyką ekspozycji (preselekcja przysłony). 
news bez fotki

ROLLEIFLEX 6008 professional SRC 1000 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 3,4/1994

fotografia W numerze 3/1993 Foto Kuriera opisano model ROLLEIFLEX 6008 professional. Jego konstrukcja bazuje na koncepcji modelu 6006 i opracowana została w ścisłej współpracy z profesjonalnymi fotografami. Zachował on wszystkie cechy, które przyniosły światowe uznanie jego poprzednikowi a równocześnie wzbogacono go o liczne nowe elementy, dzięki którym może sprostać szybko rosnącym wymaganiom profesjonalnych fotografów. 
news bez fotki

Canon T-70 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 3/1994

fotografia Jego pojawieniu się na rynku towarzyszyły komentarze typu "....model wysokiej klasy...wyposażony we wszelkie rodzaje automatyki...". Profesjonalny status Canona T-70 potwierdziła Europejskie Stowarzyszenie Technik Audio-Wizualnych (EISA), przyznając mu tytuł najlepszej lustrzanki roku 1984. 




Zdjęcie dnia
Dzień 356, 2025-12-22
Zdjęcie miesiąca
Grudzień 2025
Jemiołuszki
Zdjęcie tygodnia
51 tydzień 2025 roku.
Gęgawa
Akcesoria foto-wideo Wydania Specjalne Foto-Kuriera w Fotoformie - wracamy do najlepszych sklepów fotograficznych
Wydania Specjalne Foto-Kuriera w Fotoformie - wraca...
W drugiej połowie listopada 2025 r. Wydania Specjalne Foto-Kuriera, nadal dostępne w najlepszych salonach prasowych, pojawiły się też w najl...
Kaiser – „cyfrowy” duplikator slajdów
Kaiser – „cyfrowy” duplikator sla...
Na rynku coraz więcej osób zainteresowanych jest możliwością kopiowania slajdów w ramkach. Na przeciw temu zapotrzebowaniu wyszła...
Przenośna drukarka Canon Selphy QX20 w porównywarce
Przenośna drukarka Canon Selphy QX20 w porównywarce
Zaprezentowana 1 października 2024 r. przenośna drukarka Canon SELPHY QX20, będącą bardziej zaawansowanym rozwinięciem poprzedniego modelu, jest w ...
Opublikowane Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera - FK 12/25 wkrótce on-line
Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera - FK 12/25 wkrótc...
Foto-Kurier 12/25 jest już w drukarni, a wkrótce będzie również on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło z...
Foto-Kurier w Fotoformie - wracamy do najlepszych sklepów fotograficznych
Foto-Kurier w Fotoformie - wracamy do naj...
Od dziś Foto-Kurier (ale nie tylko on, o czym wkrótce), nadal obecny w  najlepszych salonach prasowych, wraca również do&nb...
grafika grafika
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2025. (0.081) / 0.070

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |