testowe Pierwsze opisy/nowości
Fujifilm GA645 Zi Professional - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 7/1999
Celownikowy średnioformatowy aparat z automatycznie wciąganym, wbudowanym na stałe niewielkim zoomem, wbudowaną lampą błyskową, automatyką nastawiania ostrości i naświetlania to Fujifilm GA645 Zi. Nie jest to konstrukcja typowa - ma zapewniać bardzo wysoką jakość obrazu przy maksymalnym uproszczeniu czynności użytkownika.
Canon EOS 3000 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 6/1999
Mały, lekki i tani EOS 3000 (EOS 3000 z adapterem panoramicznym PA-1000 w Japonii; EOS 88 w innych krajach azjatyckich) pojawił się w marcu 1999 roku. Będąc następcą modelu EOS 5000, 3000 miał znacznie rozszerzone możliwości: w istocie jest to prawie niezmieniony model EOS 500 zachowujący jego parametry i rozwiązania funkcjonalne.
OLYMPUS Centurion S - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 5/1999
Wersja Olympusa Centurion S odróżnia się od starej wyłącznie błyszczącym wykończeniem w kolorze perłowo-srebrnym, ale sam aparat stanowił interesującą propozycję dla osób fotografujących. Należy do klasy typu „bridge” czyli most. Kiedyś aparaty te znajdujące się pomiędzy klasycznymi lustrzankami z wymiennymi obiektywami, a kompaktami określano tym mianem i oczekiwano, że powstanie nowa klasa sprzętu.
Canon EOS 300 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 5/1999
Kwiecień 1999 roku przyniósł premierę następcy przebojowego EOSa-500N w postaci modelu EOS 300 (EOS Kiss III w Japonii; EOS Rebel 2000 w USA). Super-mały, lekki i bogato wyposażony aparat ucieleśniał ideę amatorskiego aparatu a’ la Canon: „łatwiejszy i wygodniejszy w użytkowaniu”. „Trzysetka” zastępowała całą rodzinę „pięćsetek”.
Nikon F100 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 3/1999
Pojawienie się Nikona F100 wytłumaczyć można bardzo prosto, jeśli weźmie się pod uwagę kilka faktów. Po pierwsze na Photokinie’98 zaprezentowane zostały dwa nowoczesne modele konkurencji. Były to Canon EOS 3 i Minolta Dynax 9. Oba aparaty znalazły się w podobnej kategorii cenowej i adresowane były zarówno do fotografów zawodowych, jak i do zaawansowanych amatorów.
Kodak DCS 315 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 3/1999
Kodak DCS 315 powstał na bazie modelu Pronea 6i. Aparat ten został zbudowany wspólnie z Nikonem i w czasie premiery był bardzo atrakcyjny cenowo (prawie 6000 USD). Model 315 to kombinacja zawansowanej technologii cyfrowej Kodaka z precyzją i doświadczeniem Nikona w dziedzinie lustrzanek małoobrazkowych.
Fujifilm GX680 III Professional - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 3/1999
Kodak DCS 560 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 2/1999
9 lutego Eastman Kodak Company ogłosił, że zamierza całkowicie wycofać się z rynku dedykowanych urządzeń fotograficznych tj. aparatów cyfrowych, kieszonkowych kamer wideo itd. A przecież ponad dziesięć lat temu oczekiwano, że firma stanie się głównym dostawcą cyfrowegogo sprzętu dla fotoreporterów, osób zajmujących się fotografią studyjną, reklamową, itd.
Hasselblad 555 ELD - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 2/1999
Nikon F60 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 1/1999
Pod koniec lat dziewięćdziesiątych Nikon F60 zajmował miejsce pomiędzy konstrukcjami F50 i F70. Wykonano go zgodnie z tradycją marki, to znaczy solidnie. Jednak do podstawowych mankamentów aparatu zaliczyć trzeba m.in. brak krzyżowego lub poszerzonego czujnika autofokusa i brak podglądu głębi ostrości.
Canon EOS 3 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 11 i 12/1998
W listopadzie 1998 roku na rynku pojawił się pół-profesjonalny EOS 3, który za jednym zamachem wprowadził szereg rewolucyjnych nowinek. Po pierwsze dzięki zastosowaniu nowych czujników CMOS zamiast CCD firmie udało się zmieścić w obrębie centralnej elipsy aż 45 punktów nastawiania ostrości, z czego jest 7 krzyżowych a środkowy działa z obiektywami o jasności f/4 dla linii pionowych i f/8 dla linii poziomych. Poprzez funkcję indywidualnych ustawień użytkownika można ograniczyć liczbę punktów do 11.
Pentax 67II - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 11/1998
Pentax 67II jest wcieleniem modelu 67. Już na pierwszy rzut oka potwierdza swoją przynależność do klasy sprzętu profesjonalnego: pozostawiono kanciaste kształty, tradycyjny rozkład elementów sterowania i charakterystyczny, szpiczasty kształt pryzmatu. Pozostał także znak szczególny sprzedawanego od 1969 roku Pentaxa 67 - układ lustrzanki małoobrazkowej.
Mamiya 645 PRO TL - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 10/1998
Hasselblad XPan - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 10/1998
Hasselblad ArcBody - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 9/1998
Hasselblad zawsze był kojarzony z najwyższej klasy kamerami średnioformatowymi. Pod koniec ubiegłego wieku koncentrował swoją działalność na czterech obszarach: aparaty konwencjonalne i cyfrowe, osprzęt oraz transmisja obrazu. Klasyczna, mechaniczna seria 500 w tym czasie nadal stanowiła wysoki procent sprzedaży założonej w 1841 roku firmy.
Minolta Dynax 505si - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 7/1998
Mamiya 7 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 5,6/1998
Pentax MZ-3 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 4/1998
Pentax MZ-3 to w zasadzie opisywany w FOTO-KURIERZE 9/97 model MZ-5N, a jedyną w nim nowością jest ulepszona migawka, pozwalająca na uzyskiwanie czasu 1/4000 sek, czyli dwukrotnie krótszego niż w przypadku jego poprzednika, i czasu synchronizacji z lampą błyskową 1/125 sek, co również jest poprawą w stosunku do dotychczasowej 1/100 sek. Na tym kończą się istotne różnice pomiędzy Pentaxem MZ-3, a MZ-5N.
Canon EOS IX7 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 4/1998
Canon EOS IX7 to aparat historycznego już Zaawansowanego Systemu Fotograficznego (APS). Jest to trochę uproszczona wersja EOSa IX. Model IX7 jest mniejszy i lżejszy od swego poprzednika a także był tańszy. Ma zmieniony wygląd zewnętrzny - inaczej położone pokrętła i przyciski funkcyjne; ma także bardziej zaokrąglony kształt korpusu i lepiej wyprofilowany uchwyt.
Nikon FE10 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 3/1998
Nikon FE10 to tani model, który podobnie jak FM10 został wyprodukowany dla Nikona przez firmę Cosina. Pozbawiony go kilku istotnych cech: zrezygnowano z możliwości dołączenia motoru i wymiany matówek; nie ma też funkcji TTL błysku. Korekcja ekspozycji może być wprowadzana tylko skalą czułości filmu. Czasy migawki ograniczono do przedziału 1s - 1/2000s.
Akcesoria foto-wideo
IBM 1 GB Microdrive - dysk typu CF - marzenie wi...
IBM wyprodukował nowy dysk o pojemności 1 GB. Pomieści on około 1000 ujęć o rozdziel&s...
Opal - największy wydruk zdjęcia na porcelanie
Lubelska firma „OPAL“, lider na rynku fotografii nagrobkowej, wykonał...
Frontier DX400/DX400W - tajna broń Fujifilm - w sup...
We wrześniu 2025 roku udało nam się spotkać oko w oko z drukarką Fujifilm Frontier DX400, co nas trochę zaskoczyło, gdyż producent nie inform...
Opublikowane
Foto-Kurier 10/25 dostępny on-line - wkrótce w najl...
Foto-Kurier 10/25 jest już dostępny on-line - w naszym e-kiosku. Okładkę wydania ozdobiło zdjęcie Jana Jaskuły, które w pełnej formie ...
Foto-Kurier 10/2025 wysłany do prenumeratorów, dost...
Foto-Kurier 10/2025 wysłano (14.10) do prenumeratorów, od dzisiaj jest w najlepszych salonach prasowych, a w e-kiosku od&nbs...
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
||||||||