Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Pierwsze opisy/nowości

news bez fotki

Kiev 88 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 11/1999

fotografia System Kiev 88 nie należy do najnowocześniejszych rozwiązań, ale ze względu na swoją popularność zasługuje na uwagę. Typowy dla wielu produktów wschodnich rozrzut parametrów utrudnia rzetelną ocenę aparatu. Odchyłki jakościowe bywają duże, panuje obiegowa opinia, że 30% spotykanych Kijewów i mniej więcej taki sam procent obiektywów ma wysoką jakość.
news bez fotki

Horseman LE - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 10/1999

fotografia Fotografowie użytkując sprzęt japońskiej firmy Horseman doceniają prostotę konstrukcji i trwałość aparatów. Mimo iż Horseman LE nie jest najnowszą kamerą studyjną,  to warto opisać ten model, gdyż dzięki niemu nastąpiło “odrodzenie”  klasycznej "450" na którym zbudowana została reputacja firmy.
news bez fotki

Cosina C3 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 9/1999

fotografia Pod marką Cosina pojawiało się dużo tanich, nieskomplikowanych małoobrazkowych lustrzanek z ręcznym sterowaniem. Niektóre modele występowały także pod innymi brandami takimi jak Phoenix, Vivitar i Revue.  Po modelu C1s firma zaprezentowała kolejną modyfikację - C3.
news bez fotki

Voigtlander Bessa L - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 8/1999

fotografia Na opanowanym przez wielkich producentów masowym rynku aparatów uparcie pojawiają się konstrukcje nietypowe. Voigtlander Bessa L nie jest ani lustrzanką, ani nawet aparatem celownikowym - do komponowania kadru służą dwa celowniki zewnętrzne, odpowiednio do stosowanego obiektywu.
news bez fotki

Zenit 312m - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 7/1999

fotografia Zenit 312m to amatorska jednoobiektywowa lustrzanka małoobrazkowa przeznaczona do fotografii czarno-białej i barwnej. Może być stosowana do zdjęć specjalnych: fotografii reprodukcyjnej, zdjęć małych przedmiotów w dużym planie (makrofotografia), zdjęć mikroskopowych (mikrofotografia).
news bez fotki

Fujifilm GA645 Zi Professional - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 7/1999

fotografia Celownikowy średnioformatowy aparat z automatycznie wciąganym, wbudowanym na stałe niewielkim zoomem, wbudowaną lampą błyskową, automatyką nastawiania ostrości i naświetlania to Fujifilm GA645 Zi. Nie jest to konstrukcja typowa - ma zapewniać bardzo wysoką jakość obrazu przy maksymalnym uproszczeniu czynności użytkownika.
news bez fotki

Canon EOS 3000 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 6/1999

fotografia Mały, lekki i tani EOS 3000 (EOS 3000 z adapterem panoramicznym PA-1000 w Japonii; EOS 88 w innych krajach azjatyckich) pojawił się w marcu 1999 roku.  Będąc następcą modelu EOS 5000, 3000 miał znacznie rozszerzone możliwości: w istocie jest to prawie niezmieniony model EOS 500 zachowujący jego parametry i rozwiązania funkcjonalne.
news bez fotki

OLYMPUS Centurion S - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 5/1999

fotografia Wersja Olympusa Centurion S odróżnia się od starej wyłącznie błyszczącym wykończeniem w kolorze perłowo-srebrnym, ale sam aparat stanowił interesującą propozycję dla osób fotografujących. Należy do klasy typu „bridge” czyli most. Kiedyś aparaty te znajdujące się pomiędzy klasycznymi lustrzankami z wymiennymi obiektywami, a kompaktami określano tym mianem i oczekiwano, że powstanie nowa klasa sprzętu.
news bez fotki

Canon EOS 300 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 5/1999

fotografia Kwiecień 1999 roku przyniósł premierę następcy przebojowego EOSa-500N w postaci modelu EOS 300 (EOS Kiss III w Japonii; EOS Rebel 2000 w USA). Super-mały, lekki i bogato wyposażony aparat ucieleśniał ideę amatorskiego aparatu a’ la Canon: „łatwiejszy i wygodniejszy w użytkowaniu”. „Trzysetka” zastępowała całą rodzinę „pięćsetek”.
news bez fotki

Nikon F100 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 3/1999

fotografia Pojawienie się Nikona F100 wytłumaczyć można bardzo prosto, jeśli weźmie się pod uwagę kilka faktów. Po pierwsze na Photokinie’98 zaprezentowane zostały dwa nowoczesne modele konkurencji. Były to Canon EOS 3 i Minolta Dynax 9. Oba aparaty znalazły się w podobnej kategorii cenowej i adresowane były zarówno do fotografów zawodowych, jak i do zaawansowanych amatorów.
news bez fotki

Kodak DCS 315 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 3/1999

fotografia Kodak DCS 315 powstał na bazie modelu Pronea 6i. Aparat ten został zbudowany  wspólnie z Nikonem i w czasie premiery był bardzo atrakcyjny cenowo (prawie 6000 USD). Model 315 to kombinacja zawansowanej technologii cyfrowej Kodaka z precyzją i doświadczeniem Nikona w dziedzinie lustrzanek małoobrazkowych.
news bez fotki

Fujifilm GX680 III Professional - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 3/1999

fotografia Kamery średnio i wielkoformatowe były ważną ofertą koncernu Fujifilm skierowaną do fotografów zawodowych. Warto tu wymienić takie modele jak GW670II Professional, GSW690III Professional, Panorama G617 Professional, GX645AF, GF670. Dzisiaj zaprezentujemy aparat Fujifilm GX680 III Professional.
news bez fotki

Kodak DCS 560 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 2/1999

fotografia 9 lutego Eastman Kodak Company ogłosił, że zamierza całkowicie wycofać się z rynku dedykowanych urządzeń fotograficznych tj. aparatów cyfrowych, kieszonkowych kamer wideo itd. A przecież ponad dziesięć lat temu oczekiwano, że firma stanie się głównym dostawcą cyfrowegogo sprzętu dla fotoreporterów, osób zajmujących się fotografią studyjną, reklamową, itd.
news bez fotki

Hasselblad 555 ELD - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 2/1999

fotografia Na Photokinie 98 Hasselblad pokazał dwuformatowy aparat XPan wykorzystujący film 35 mm, serię obiektywów CFi/CFE, wziernik z lupą powiększającą oraz aparat oznaczony symbolem 555 ELD. Już na pierwszy rzut oka było widać, że ten ostatni jest unowocześnioną wersją dobrze znanego modelu 553 ELX.
news bez fotki

Nikon F60 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 1/1999

fotografia Pod koniec lat dziewięćdziesiątych Nikon F60 zajmował miejsce pomiędzy konstrukcjami F50 i F70. Wykonano go zgodnie z tradycją marki, to znaczy solidnie. Jednak do podstawowych mankamentów aparatu zaliczyć trzeba m.in. brak krzyżowego lub poszerzonego czujnika autofokusa i brak podglądu głębi ostrości.
news bez fotki

Canon EOS 3 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 11 i 12/1998

fotografia W listopadzie 1998 roku na rynku pojawił się pół-profesjonalny EOS 3, który za jednym zamachem wprowadził szereg rewolucyjnych nowinek. Po pierwsze dzięki zastosowaniu nowych czujników CMOS zamiast CCD firmie udało się zmieścić w obrębie centralnej elipsy aż 45 punktów nastawiania ostrości, z czego jest 7 krzyżowych a środkowy działa z obiektywami o jasności f/4 dla linii pionowych i f/8 dla linii poziomych. Poprzez funkcję indywidualnych ustawień użytkownika można ograniczyć liczbę punktów do 11.
news bez fotki

Pentax 67II - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 11/1998

fotografia Pentax 67II jest wcieleniem modelu 67. Już na pierwszy rzut oka potwierdza swoją przynależność do klasy sprzętu profesjonalnego: pozostawiono kanciaste kształty, tradycyjny rozkład elementów sterowania i charakterystyczny, szpiczasty kształt pryzmatu. Pozostał także znak szczególny sprzedawanego od 1969 roku Pentaxa 67 - układ lustrzanki małoobrazkowej. 
news bez fotki

Mamiya 645 PRO TL - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 10/1998

fotografia Format zdjęć 6 x 4,5 cm był popularny wśród amatorów w latach pięćdziesiątych ubiegłego stulecia. W następnej dekadzie jedak tracił znaczenie – było to spowodowane zaniechanie produkcji błony zwojowej typu 127 oraz szybkim rozwojem techniki małoobrazkowej.
news bez fotki

Hasselblad XPan - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 10/1998

fotografia Po 50 latach produkowania aparatów średnioformatowych Hasselblad zaskoczył fotografów zupełnie nowym rozwiązaniem. Na wrześniowej konferencji prasowej odbywającej się we Frankfurcie Szwedzi po raz pierwszy w swojej ofercie zaproponowali aparat małoobrazkowy - Hasselblad XPan.
news bez fotki

Hasselblad ArcBody - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 9/1998

fotografia Hasselblad zawsze był kojarzony z najwyższej klasy kamerami średnioformatowymi. Pod koniec ubiegłego wieku koncentrował swoją działalność na czterech obszarach: aparaty konwencjonalne i cyfrowe, osprzęt oraz transmisja obrazu. Klasyczna, mechaniczna seria 500 w tym czasie nadal stanowiła wysoki procent sprzedaży założonej w 1841 roku firmy.




Zdjęcie dnia
Dzień 356, 2025-12-22
Dwa
© fot. Adam Bit
Zdjęcie miesiąca
Grudzień 2025
Czas do domu ,
© fot. Wiesław Jucha
Zdjęcie tygodnia
51 tydzień 2025 roku.
© fot. marek Biegalski
Akcesoria foto-wideo Wydania Specjalne Foto-Kuriera w Fotoformie - wracamy do najlepszych sklepów fotograficznych
Wydania Specjalne Foto-Kuriera w Fotoformie - wraca...
W drugiej połowie listopada 2025 r. Wydania Specjalne Foto-Kuriera, nadal dostępne w najlepszych salonach prasowych, pojawiły się też w najl...
Kaiser – „cyfrowy” duplikator slajdów
Kaiser – „cyfrowy” duplikator sla...
Na rynku coraz więcej osób zainteresowanych jest możliwością kopiowania slajdów w ramkach. Na przeciw temu zapotrzebowaniu wyszła...
Przenośna drukarka Canon Selphy QX20 w porównywarce
Przenośna drukarka Canon Selphy QX20 w porównywarce
Zaprezentowana 1 października 2024 r. przenośna drukarka Canon SELPHY QX20, będącą bardziej zaawansowanym rozwinięciem poprzedniego modelu, jest w ...
Opublikowane Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera - FK 12/25 wkrótce on-line
Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera - FK 12/25 wkrótc...
Foto-Kurier 12/25 jest już w drukarni, a wkrótce będzie również on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło z...
Foto-Kurier w Fotoformie - wracamy do najlepszych sklepów fotograficznych
Foto-Kurier w Fotoformie - wracamy do naj...
Od dziś Foto-Kurier (ale nie tylko on, o czym wkrótce), nadal obecny w  najlepszych salonach prasowych, wraca również do&nb...
grafika grafika
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2025. (0.078) / 0.068

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |