testowe Pierwsze opisyHP Pentax EI-200 – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 8/2000Nikon S2 – „Perła z lamusa” – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 7/2000Linhof M679 – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 4/2000
Linhof M679 jest zawodową kamerą o budowie modułowej przeznaczoną do wykonywania zdjęć na błonie zwojowej na format od 6 x 6 cm , 6 x 7 cm do 6 x 9 cm. Dzięki wymienialnemu adapterowi możliwe jest wykorzystanie kaset wszystkich ważniejszych aparatów średnioformatowych oraz przystawek cyfrowych różnych typów.
Nikon F80 – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 4/2000Pentax MZ-30 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 3/2000
Pentax MZ-30 to mały, lekki i pozbawiony efektownych rozwiązań aparat (jego specyfikacja jest wyjątkowo solidna). W porównaniu z modelami poprzednio wprowadzonymi na rynek jest mocno uproszczony. Niezbyt się różni od swojego poprzednika MZ50, wiele go też łączy z modelem MZ-7 z którym ma nawet identyczne wymiary zewnętrzne.
Nikkorex F – „Perła z lamusa” - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 3/2000Mamiya 67 PROFESSIONAL II –System - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 2/2000Konica Hexar RF - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 1/2000Contax 645 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 12/1999
Contax 645 jest zawodową średnioformatową lustrzanką jednoobiektywową z samoczynnym systemem nastawiania ostrości i automatyką naświetlenia przy oświetleniu ciągłym lub błyskowym z możliwością całkowitego sterowania ręcznego. Jako materiał zdjęciowy mogą być stosowane błony zwojowe typu 120 lub 220 lub materiały natychmiastowe pozwalające uzyskać format zdjęć 6x4,5 cm.
Pentax MZ-7 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 11/1999
Pentax MZ-7 stanowił przemyślaną mieszankę rozwiązań z poprzednich modeli, a jedyną nowością było zastosowane pokrętła nastawczego. Czy dany aparat był naprawdę samodzielnym modelem, czy tylko wersją starszego lub młodszego brata? Według nas MZ-7 był rozwinięciem MZ-10, jego specyfikacja bardzo przypomina model MZ-5N.
Kiev 88 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 11/1999
System Kiev 88 nie należy do najnowocześniejszych rozwiązań, ale ze względu na swoją popularność zasługuje na uwagę. Typowy dla wielu produktów wschodnich rozrzut parametrów utrudnia rzetelną ocenę aparatu. Odchyłki jakościowe bywają duże, panuje obiegowa opinia, że 30% spotykanych Kijewów i mniej więcej taki sam procent obiektywów ma wysoką jakość.
Horseman LE - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 10/1999Cosina C3 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 9/1999Voigtlander Bessa L - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 8/1999Zenit 312m - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 7/1999Fujifilm GA645 Zi Professional - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 7/1999
Celownikowy średnioformatowy aparat z automatycznie wciąganym, wbudowanym na stałe niewielkim zoomem, wbudowaną lampą błyskową, automatyką nastawiania ostrości i naświetlania to Fujifilm GA645 Zi. Nie jest to konstrukcja typowa - ma zapewniać bardzo wysoką jakość obrazu przy maksymalnym uproszczeniu czynności użytkownika.
Canon EOS 3000 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 6/1999
Mały, lekki i tani EOS 3000 (EOS 3000 z adapterem panoramicznym PA-1000 w Japonii; EOS 88 w innych krajach azjatyckich) pojawił się w marcu 1999 roku. Będąc następcą modelu EOS 5000, 3000 miał znacznie rozszerzone możliwości: w istocie jest to prawie niezmieniony model EOS 500 zachowujący jego parametry i rozwiązania funkcjonalne.
OLYMPUS Centurion S - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 5/1999
Wersja Olympusa Centurion S odróżnia się od starej wyłącznie błyszczącym wykończeniem w kolorze perłowo-srebrnym, ale sam aparat stanowił interesującą propozycję dla osób fotografujących. Należy do klasy typu „bridge” czyli most. Kiedyś aparaty te znajdujące się pomiędzy klasycznymi lustrzankami z wymiennymi obiektywami, a kompaktami określano tym mianem i oczekiwano, że powstanie nowa klasa sprzętu.
Canon EOS 300 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 5/1999
Kwiecień 1999 roku przyniósł premierę następcy przebojowego EOSa-500N w postaci modelu EOS 300 (EOS Kiss III w Japonii; EOS Rebel 2000 w USA). Super-mały, lekki i bogato wyposażony aparat ucieleśniał ideę amatorskiego aparatu a’ la Canon: „łatwiejszy i wygodniejszy w użytkowaniu”. „Trzysetka” zastępowała całą rodzinę „pięćsetek”.
Nikon F100 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 3/1999
Pojawienie się Nikona F100 wytłumaczyć można bardzo prosto, jeśli weźmie się pod uwagę kilka faktów. Po pierwsze na Photokinie’98 zaprezentowane zostały dwa nowoczesne modele konkurencji. Były to Canon EOS 3 i Minolta Dynax 9. Oba aparaty znalazły się w podobnej kategorii cenowej i adresowane były zarówno do fotografów zawodowych, jak i do zaawansowanych amatorów.
Akcesoria foto-wideo
Kodak Black & White + 400
Seria filmów wysokiej jakości Kodak Select -
zawierająca dotychczas fil&...
Sony CFexpress typu B: CEB G480T/CEB-G240T - pojemn...
6 marca 2024 firma Sony zapowiedziała wprowadzenie na rynek nowych kart CFexpress typu B: CEB G480T/CEB-G240T. Nowe pojemne i szybkie karty p...
Lexar SSD SL500 - nowe dyski zewnętrzne dla mobilny...
7 marca 2024 roku Lexar poinformował o wprowadzeniu na rynek 3 różnych dysków SSD dla mobilnych twórców treści ko...
Opublikowane
Foto-Kurier 4/24 wysłany do prenumeratorów i on-line
Foto-Kurier 4/24 wysłano do prenumeratorów. Wydanie dostępne jest też w e-kiosku/on-line. Obejrzenie go w pełnej rodzielczości wy...
Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera 4/24
Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera 4/24. Wydanie wkrótce będzie dostępne
w e-kiosku, a w przyszłym tygodniu w najlepszych salona...
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |