testowe Sony Cyber-shot DSC-HX100V (test) - pełna wersja artykułu opublikowanego w Foto-Kurierze 9/2011ciąg dalszy...Dynamika rejestracji
Test dynamiki przetwornika wykonaliśmy z użyciem ww. tablicy barwnej, przy oświetleniu halogenowym 3000 K. Oprócz standardowego pomiaru wykonaliśmy również pomiary przy załączonej funkcji HDR.
Funkcja HDR nieco poszerza dynamikę zdjęć, ale nie należy oczekiwać cudów. Mała matryca w połączeniu z obowiązkowym wyostrzaniem oraz redukcją szumów, to „recepta” na gubienie detali w światłach.
Możliwości fotograficzne
W zakresie możliwości fotograficznych Sony Cyber-shot DSC-HX-100V błyszczy. Pełna gama trybów ekspozycji dla zaawansowanych użytkowników – P, S, A i M, plus ogrom dodatkowych możliwości, zarówno dla zupełnych fotoamatorów, jak i ambitnych użytkowników. Te ostatnie to idealne rozwiązanie dla osób mających wiedzę fotograficzną i dążących do uzyskania określonych efektów, ale nie posiadających specjalistycznych programów do obróbki zdjęć oraz/lub umiejętności korzystania z nich.
W Sony HX100V można tworzyć zarówno poziome, jak i pionowe panoramy, a także rozległe poziome panoramy łączone z pionowych kadrów.
Generalnie Sony nieźle sobie radzi ze sklejaniem panoram, ale czasem „gubi się” na powtarzających się podobnych lub ruchomych motywach, co na prezentowanym poniżej zdjęciu widać w odwzorowaniu chmur. Normalnie panoramujemy trzymając aparat w poziomie, ale jest też tryb rozległej panoramy, w którym Sony „zszywa” pionowe kadry w jeden obraz o imponującej rozdzielczości 42 mln pikseli.
HX100V dobrze sobie radzi ze sklejaniem statycznych panoram. Na powyższym zdjęciu mozna mieć zastrzeżenia jedynie do odwzorowania chmur.
Podobnie do HDR, rozmywanie tła jest jednym z trybów „tematycznych”. Tu objawia się właściwość obiektywu aparatu, z której zdają sobie sprawę jedynie osoby o sporej wiedzy fotograficznej: aby zbudować tak jasny obiektyw o tak szerokim zakresie ogniskowych i małych gabarytach musi być oparty o konstrukcję obiektywu zmiennogoniskowego a nie prawdziwego zooma. Oznacza to, że nie „trzyma” on ostrości przy zmianie ogniskowej.
Przykład zastosowania trybu rozmywania tła w Sony HX100V.
W praktyce świetnie sprawdza się też stabilizacja obrazu, przy czym funkcję Active można śmiało zostawić włączoną na stałe. Gdy patrzymy na ogniskowe przeliczone jako ekwiwalent dla formatu 24x36 mm, niesamowite okazuje się to, przy jakich kombinacjach ogniskowej i czasu otwarcia migawki udaje się robić ostre zdjęcia.
Skuteczna stabilizacja umożliwia wykonywanie zdjęć z ręki o zmierzchu.
data dodania: 13-01-2012
godzina dodania: 13:45
odsłon: 74197
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23 20 września 2023 r. firma Nikon wprowadziła na rynek pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy Nikon Z f. Nowość inspirowana kultową lustrzanką Nikon FM2 łączy tradycyjny design z zaawansowaną technologią i wysoką jakością zdjęć. Model ten, z wieloma unikalnymi cechami, to sentymentalny ukłon w stronę bogatej historii firmy i dowód na to, że Nikon lubi i wciąż chce zaskakiwać fotografujących i twórców kontentu. Ale ta podrasowana i stylizowana na FM2 wersja Nikona Z 6II pod wieloma względami przewyższa ten ostatni, od którego debiutu minęły już 3 lata (17.10.2020 r.). Na przełomie października i listopada mieliśmy okazję testowania tego modelu i teraz dzielimy się z Państwem naszymi wrażeniami. Canon RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z w porównywarce Zaprezentowany 2 listopada 2023 r. Canon RF 24–105 mm f/2,8L IS USM Z - kamień milowy w technologii obiektywów dla fotografów i operatorów kamer - jest w naszej porównywarce. Zobacz jego dane techniczne. Nowy termin - czwarty etap Ligi Foto-Kuriera 2024 pt. "Brzeg" - zgłoszenia do 12 maja Ponieważ nie wszyscy zorientwali się o tym, że przedłużyliśmy termin przyjmowania zgłoszeń do 7 maja, a nadal są osoby, które mają niewykorzystane kody na Ligę - które dostały z opóźnieniem (przeciążenie systemu zgłoszeń). Dlatego przedłużyliśmy dla tych osób czas przyjmowania zgłoszeń do 12 maja do końca dnia tj. do 12 maja do godziny 23.59. To już termin ostateczny. Za utrudnienia przepraszamy i dziękujemy za zrozumienie. Zamieszczony montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Kamil Górawski, Mariusz Kulesza, Piotr Dras, Robert Sic i Sylwia Tylkowska. Autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i w dowolnym momencie dołącz do zabawy. Do wygrania ponad 16 tys. złotych. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |