testowe Pierwsza lustrzanka - Canon EOS 1200D czy Nikon D3300. Pełny test z Foto-Kuriera 5/2014
ciąg dalszy...
W praktyce użyteczną wartością czułości w Canonie i w Nikonie, z wyłączoną redukcją szumu, jest ISO 1600, można się pokusić o ISO 3200, ale przy tej wartości zaczyna pojawiać się lekko widoczny szum. W Canonie po włączeniu redukcji standard szum przy ISO 3200 jest mało widoczny, a po włączeniu redukcji mocnej nieźle jest nawet przy ISO 6400. Jednak przy tych ustawieniach spada trochę szczegółowość obrazu. W Nikonie po włączeniu redukcji szum mało widoczny jest przy wartości nawet ISO 12 800. Jednak tak jak w Canonie straci na tym szczegółowość obrazu.
Za szumy przyznajemy po 5,25 punktu.
![]()
![]()
W obu przypadkach użyteczną wartością czułości z wyłączoną redukcją szumu, jest ISO 1600. Przy czułości ISO 3200 pojawia się lekko widoczny szum, ale nie ma dużej utraty szczegółów.
Możliwości multimedialne
Jak przystało na współczesne lustrzanki Canon EOS 1200D i Nikon D3300 nagrywają filmy (z dźwiękiem mono) w maksymalnej rozdzielczości Full HD (1920×1080 pikseli) z częstotliwością: Nikon – 60p/50p; Canon – 30/25 kl./s. Po obniżeniu rozdzielczości do HD (1280×720 pikseli) częstotliwość w Canonie wzrasta do 60 kl./s, w Nikonie zostaje bez zmian. Za możliwości multimedialne, w tej grupie produktów Canon otrzymuje 5, a Nikon 5,5 punktu.
Możliwości edycyjne W funkcjach edycyjnych Nikon D3300 zdecydowanie wyprzedza EOS-a 1200D, w którym oprócz możliwości obrócenia i zmiany rozmiaru zdjęcia, możemy użyć jedynie filtrów twórczych. Do wyboru mamy: ziarnisty czarno-biały, miękka ostrość, rybie oko, aparat zabawka [13] i miniatura.
![]()
data dodania: 22-12-2016
godzina dodania: 16:30
odsłon: 234063
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Wydania Specjalne Foto-Kuriera w Fotoformie - wracamy do najlepszych sklepów fotograficznych W drugiej połowie listopada 2025 r. Wydania Specjalne Foto-Kuriera, nadal dostępne w najlepszych salonach prasowych, pojawiły się też w najlepszych sklepach fotograficznych. Zapraszamy do Fotoformy i na stronę fotoforma.pl. Wydania dostępne są zarówno w sklepie przy ul. Andersa 21 w Warszawie fizycznie i on-line. ![]() Najlepsze z Najlepszych 2025 - wrzesień 2025 r. - obejrzyj szczęśliwą siódemkę w Foto-Kurierze 11/25 Wgraj zdjęcie do serwisu foto-kurier.pl i bądź aktywny, a być może już wkrótce jedno z nich, jak to Ryszarda Łomnickiego, lub cała seria znajdzie się w papierowej wersji Foto-Kuriera - jako jedno z najlepszych wgranych do serwisu w danym miesiącu. Sprawdź kto wygrał we wrześniu i dołącz do wybranych. ![]() Tamron 25-200 mm f/2,8-5,6 Di III VXD G2 Poznaj drugą generację legendarnego obiektywu all-in-one – następcę cenionego modelu 28–200mm f/2,8–5,6 RXD (A071). Zobacz dane techniczne obiektywu. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||