testowe TEST Nikon D3200, Canon EOS 1100D, Sony SLT-A37 (pełna wersja artykułu z FK 8/2012)
W naszym kraju pokutuje przekonanie, że dobre zdjęcia można robić jedynie lustrzanką. Aktualnie w zasadzie tradycyjne lustrzanki na dużą skalę produkuje już tylko Canon i Nikon. Do tej grupy aparatów możemy jeszcze zaliczyć aparaty SLT Sony. Dziś przyjrzymy się najprostszym lustrzankom. Rywalizować będą: półtoraroczny Canon EOS 1100D, oraz wiosenne nowości – Nikon D3200 i Sony α37
![]()
![]()
![]() Stając się posiadaczem jednej z tych konstrukcji „wchodzimy” do jednego z systemów oferującego nam szeroką paletę optyki oraz akcesoriów (w tym systemów oświetleniowych), która zaspokoi oczekiwania nawet najbardziej wymagających użytkowników. Aparaty Canona i Nikona były opisywane już na naszych łamach (FK 4/ 2011 i 5/2012). Sony 37 to nowy, najtańszy model w portfolio tego producenta.
![]()
![]()
![]() Wygląd zewnętrzny i ergonomia Modele te nie odbiegają swoim wyglądem od przyjętego wzoru danego producenta. Największym korpusem może pochwalić się Canon, a najmniejszym Sony. Jakość użytych materiałów nie budzi zastrzeżeń, choć tworzywa użyte w Nikonie i Sony sprawiają wrażenie solidniejszych. Modele te mają również gumowane okładziny. W Canonie zastosowano jedynie matowe tworzywo, jednak jest ono przyjemne w dotyku. Z uwagi na wymiary Canon najlepiej leży w ręku, Sony ma dosyć niski korpus (ale z dużym wyprofilowanym uchwytem), co może osobom o większych dłoniach stwarzać pewien dyskomfort w trzymaniu. Dużą zaletą 37 jest uchylny ekran LCD, którego nie mają konkurenci. Na plus Nikona za to należy zaliczyć gniazdo karty pamięci umieszczone z boku aparatu, a nie razem z akumulatorem w dolnej części korpusu. Modele te sprzedawane są z tzw. obiektywami kitowymi 18-55 mm (odpowiednik klasycznie stosowanych w tego typu konstrukcjach, ogniskowych 28–70 mm). Za estetykę przyznajemy po 5 punktów dla Nikona i Sony oraz 4,75 punktów dla Canona. Natomiast za ergonomię po 5 punktów dla całej trójki.
![]()
![]()
![]()
Intuicyjność obsługi Wszystkie modele mają dobrze i przewidywalnie rozmieszczone funkcje. Sony w lustrzankach i SLT ma dużo bardziej przewidywalne menu niż ma to miejsce w NEX-ach. Wszystkim modelom w tej kategorii przyznajemy po 5,5 punktu.
Ekran Pod względem wielkości ekranu na prowadzenie wysuwa się Nikon z ekranem o przekątnej 3 cali. Również wygrywa w kategorii jego rozdzielczości (921 tys. punktów). Konkurenci otrzymali ekrany 2,7 cala z ok. 230 tys. punktów. Jednak nie należy zapomnieć, że jedynie Sony zastosowało ekran ruchomy (uchylny) zwiększający kreatywne możliwości aparatu. Niestety, w 37 w trudnych warunkach oświetleniowych obraz na ekranie jest najbardziej zaszumiony.
data dodania: 16-01-2013
godzina dodania: 13:45
odsłon: 110680
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera - FK 12/25 wkrótce on-line Foto-Kurier 12/25 jest już w drukarni, a wkrótce będzie również on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie przedstawiające Alberta Watsona, a wykonane na targach Paris Photo przez Tadeusza Koniarza. W wydaniu prezentujemy między innymi, jedyną w Polsce tego typu, obszerną relację z tego wydarzenia. W środku są też testy, opisy Canona RF 45 mm f/1,2 STM, Sony A7 V, Nikkora Z DX MC 35 mm f/1,7, Panasonica Lumix S 100-500 mm f/5-7,1 oraz procesora do filmów firmy AGO, o którym opowiada między innymi Marta Dębska w wywiadze o fotografii analogowej. Z przyjemnością prezentujemy też nowy cykl artykułów pt. "Kulisy jednego zdjęcia", który będziemy kontynuować przy współpracy z marką PRO STUFF, a do spotkania w pierszym odcinku zapraszamy razem z Łukaszem Pietrzakiem, który na potrzeby wydania zamienia się w Mikołaja. Jest też ogrom wspaniałych zdjęć naszych Czytleników prezentowanych w ramach działów Najlepsze z Najlepszych, Internetowego konkursu miesiąca oraz Oka Ekspertów. Jest też kolejny etap LIGI Foto-Kuriera. Jednym słowem będzie co czytać w zimowe wieczory. Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 11/25, który jeszcze przez tydzień będzie królował w salonach prasowych. ![]() Sony A7V w porównywarce Zaprezentowany 2 grudnia 2025 r. Sony A7 V, będący piątą generacją popularnej serii pełnoklatkowych aparatów bezlustrowych Sony A7, jest w naszej porównywarce. Zobacz dane techniczne aparatu. ![]() Sony DSC-RX1R III w porównywarce Zaprezentowany 15 lipca 2025 r. pelnoklatkowy kompakt Sony RX1R III z 61-milionowym przetwornikiem obrazu CMOS Exmor R jest w naszej porównywarce. Zobacz dane techniczne aparatu. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||