testowe Panasonic HC-V720 - nie tylko dla pasjonatów (pełna wersja artykułu, który ukazał się w FK 4/2013)
Do naszej redakcji trafiła najnowsza kamera Full HD Panasonika z matrycą typu 1/2,3". Przedstawiamy jej krótki test.
![]()
Wymiary matrycy kamery odpowiadają najmniejszym przetwornikom stosowanym w kompaktach. Jednak wśród kamer nie jest to minimalny rozmiar. Na rynku wciąż można spotkać urządzenia z matrycą typu 1/4". Więc 1/2,3" w HC-V720 to zaleta tego modelu. 26-krotny zoom o stałym świetle f/1,8 oferuje szeroki kąt widzenia (odp. 28 mm). Dzięki trybowi iZoom zakres zoomu zwiększa się do 50×, ale działa to tylko przy filmowaniu. Fotografie wykonujemy w rozdzielczości 20 mln pikseli (podczas filmowania maks. 9,4 mln). Nie należy jednak spodziewać się jakości zdjęć z lustrzanki.
![]() Pałac Namiestnikowski w Warszawie. Zdjęcie wykonane nocą. Par. eksp.: 3 mm, f/1,8; 1/25 s, 18dB
Budowa i ergonomia Przesadnia miniaturyzacja, która dotyka kamery w ostatnim czasie, na szczęście ominęła ten model. Odpowiednie wymiary (60×70×125 mm) umożliwiają pewny uchwyt i dobry dostęp do każdego z przycisków. Lekka konstrukcja dobrze leży w ręku. W obudowie, wykonanej w dużej mierze z tworzywa sztucznego, znajdziemy dźwignię zmiany ostrości, dwa oddzielne przyciski do fotografowania i rozpoczęcia nagrywania filmu, przełącznik trybów (fotograficzny, kamera, podgląd), przycisk iA (włączający lub wyłączający tryb auto) oraz przycisk stabilizacji obrazu. Pod klapką z ekranem znajdują się dodatkowo: złącza HDMI, USB, AV i wejście mikrofonowe oraz dźwignia zwalniająca adapter „gorącej stopki” (o tym później), przycisk włącz/wyłącz i przycisk otwierający ustawienia Wi-Fi. Wokół samego ekranu nie ma żadnych przycisków. Sam ekran ma przekątną 3" i jest dotykowy. To miłe ze strony producenta, że pomimo dotykowego ekranu zdecydował się pozostawić w korpusie przyciski ułatwiające obsługę. W konkurencyjnych modelach często jesteśmy zmuszani do obsługi wszystkich funkcji na ekranie dotykowym. Kamera nie ma wizjera. Całość kadrowania przeprowadzamy na ekranie LCD.
![]() W trybie fotograficznym mamy do dyspozycji 26-krotny zoom optyczny. Z funkcji iZoom zrobimy użytek tylko w trybie filmowania.
Akumulator został umieszczony w zagłębieniu tylnej części korpusu idealnie dopasowanym do jego wymiarów, dzięki czemu w ogóle nie wystaje i nie przeszkadza. Równie korzystne wrażenie przy pierwszym kontakcie sprawia obiektyw o stosunkowo dużej średnicy i solidnym wyglądzie. Przednia soczewka jest wypukła, a wraz z nią zaokrąglone zostały osłony chroniące szkło przez zarysowaniami i brudem. Jeśli chcemy skorzystać z filtrów powinniśmy wybierać z tych o średnicy 46 mm. Nad obiektywem znajduje się dioda oświetlająca scenę, gdy zajdzie taka potrzeba.
![]() Przednia część kamery z widocznymi zaokrąglonymi osłonami obiektywu.
W odległości 5 cm od gwintu statywowego i niestety również z dołu umieszczono slot na karty SD. Wygodniej byłoby gdyby znajdował się on z boku. Jednak wyraźna odległość od gwintu powoduje, że nawet z wkręconą płytką statywową (o boku 4,3 cm) i po zainstalowaniu kamery na statywie możemy zmienić kartę. Chociaż trzeba przyznać, że nie jest to najwygodniejsze.
![]() W Panasoniku HC-V720 można zmienić kartę nawet jeśli aparat jest przymocowany do statywu.
Funkcje i tryby Sekwencje wideo zapisujemy w formacie AVCHD 2.0 z maksymalną jakością Full HD 60p, 28 Mb/s. Przy ustawieniu najwyższej przepływności 16 GB karta SD wystarczy na ok. 1 godz. i 15 min. materiału. Dużą zaletą jest możliwość ręcznego ustawiania parametrów ekspozycji. Czas naświetlania możemy zmieniać w zakresie 1/8000 s do 1/50 s (w trybie filmowania) oraz do 1/2 s (w trybie fotograficznym). Przysłoną możemy operować w zakresie od f/1,8 do f/16. Maksymalny poziom wzmocnienia sygnału to 18 dB. Ciekawie prezentuje się funkcja śledzenia ostrości. Niestety jest ona niedostępna w trybie ręcznego doboru parametrów ekspozycji, a jedynie w trybach tzw. „inteligentnej” automatyki iA oraz iA+.
![]() Funkcję śledzenia ostrości aktywujemy przyciskiem znajdującym się w podręcznym menu.
![]() Następnie wybieramy punkt, na który zostanie ustawiona ostrość. Kamera będzie śledziła wybrany obiekt (lub osobę) nawet jeśli na chwilę stracimy ją z kadru. Śledzony punkt jest wyróżniony żółtym kolorem. Działa to dość dobrze.
data dodania: 31-05-2013
godzina dodania: 13:45
odsłon: 47760
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera - FK 12/25 wkrótce on-line Foto-Kurier 12/25 jest już w drukarni, a wkrótce będzie również on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie przedstawiające Alberta Watsona, a wykonane na targach Paris Photo przez Tadeusza Koniarza. W wydaniu prezentujemy między innymi, jedyną w Polsce tego typu, obszerną relację z tego wydarzenia. W środku są też testy, opisy Canona RF 45 mm f/1,2 STM, Sony A7 V, Nikkora Z DX MC 35 mm f/1,7, Panasonica Lumix S 100-500 mm f/5-7,1 oraz procesora do filmów firmy AGO, o którym opowiada między innymi Marta Dębska w wywiadze o fotografii analogowej. Z przyjemnością prezentujemy też nowy cykl artykułów pt. "Kulisy jednego zdjęcia", który będziemy kontynuować przy współpracy z marką PRO STUFF, a do spotkania w pierszym odcinku zapraszamy razem z Łukaszem Pietrzakiem, który na potrzeby wydania zamienia się w Mikołaja. Jest też ogrom wspaniałych zdjęć naszych Czytleników prezentowanych w ramach działów Najlepsze z Najlepszych, Internetowego konkursu miesiąca oraz Oka Ekspertów. Jest też kolejny etap LIGI Foto-Kuriera. Jednym słowem będzie co czytać w zimowe wieczory. Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 11/25, który jeszcze przez tydzień będzie królował w salonach prasowych. ![]() Sony A7V w porównywarce Zaprezentowany 2 grudnia 2025 r. Sony A7 V, będący piątą generacją popularnej serii pełnoklatkowych aparatów bezlustrowych Sony A7, jest w naszej porównywarce. Zobacz dane techniczne aparatu. ![]() Sony DSC-RX1R III w porównywarce Zaprezentowany 15 lipca 2025 r. pelnoklatkowy kompakt Sony RX1R III z 61-milionowym przetwornikiem obrazu CMOS Exmor R jest w naszej porównywarce. Zobacz dane techniczne aparatu. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||