testowe
Test GorillaPod 5K kit - lekki, poręczny, idealny nie tylko dla posiadaczy lustrzanek - Foto-Kurier 3/18
We wrześniu 2017 roku firma Joby, której przedstawicielem w Polsce jest firma FocusNordic Polska zaktualizowała swoją linię statywów GorillaPod. Zastępując poprzednie modele GorillaPod Focus i Ballhead X nowym zestawem GorillaPod 5K, który może być wykorzystywany nawet z pełnoklatkowymi lustrzanki cyfrowymi i z obiektywami profesjonalnymi. W nowej rodzinie znalazły się też statywy o mniejszym udźwigu 3K i 1K, ale to już temat na kolejny artykuł.
![]() Konstrukcja statywu i materiały, z których jest wykonany sprawiają, że z powodzeniem i bez obawy o zniszczenie możemy z niego korzystać na plaży czy też na drzewach. Zdjęcia wykonano podczas Fotoexpedycji Fujifilm w okolicach Nazare w Portugalii; fot. K. Patrycy
Na początku lutego wspomniany zestaw trafił do naszej redakcji i nie ukrywamy, że z dużym zainteresowaniem poddaliśmy go procedurom testowym, a w dalszej części opisujemy nasze spostrzeżenia powstałe podczas obcowania z nim.
![]() fot. K. Patrycy
Każda z nóg składa się z dziewięciu przegubowych elementów, które łącząc się w jedną całość sprawiają, że nogi są elastyczne tzn. można je wyginać pod niemal dowolnym kątem [2]. To rozwiązanie sprawia, że możemy statyw ten z powodzeniem zaczepić na gałęzi drzewa, postawić na ziemi lub trzymać w ręku i korzystać z niego jak z selfie sticka. Każdy z elementów przegubowych w swojej najszerszej części otoczony jest osłoną wykonaną z gumowanego tworzywa, które umożliwia zachowanie odpowiedniego tarcia między statywem i powierzchnią, na której lub do której mocujemy statyw oraz zapobiega przed przypadkowym zniszczeniem elementów przegubowych podczas transportu, a zatem poprawia żywotność statywu. System ten nie jest niczym nowym. Jest on systematycznie rozwijany i udoskonalany przez JOBY od ok. 10 lat.
![]()
![]() Gdy statyw ustawimy na ławce to nie musimy się martwić, że jest zbyt nisko; fot. K. Patrycy
Do produkcji statywu wykorzystano stop aluminium,
tworzywa sztuczne typu ABS, TPE (kauczuki termoplastyczne) i stal
nierdzewną. Warto przy okazji dodać, że wspomniane tworzywo amorficzne
ABS (kopolimer akrylonitrylo-butadieno-styrenowy; źródło: Wikipedia)
charakteryzuje się dużą twardością oraz odpornością na zarysowania. Ma
dobre właściwości izolacyjne. Jest jednym z niewielu tworzyw sztucznych,
które można pokrywać warstwami metalicznymi podczas obróbki
galwanicznej, a co najważniejsze może być stosowane do pracy ciągłej
w temperaturach od -40 do +85 °C. Wynika więc z tego, że bez problemu
możemy statyw ten stosować bez względu na temperaturę panującą wokół
nas.
![]()
fot. K. Patrycy
Drugim niezwykle istotnym elementem zestawu jest głowica kulowa BallHead 5K.
![]()
data dodania: 03-11-2018
godzina dodania: 09:10
odsłon: 6791
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Panasonic Lumix S 100-500 mm f/5-7,1 O.I.S. w porównywarce, test w Foto-Kurierze 12/25 Debiutujący 24 września 2025 r. Panasonic Lumix S 100-500 mm f/5-7,1 O.I.S. to pierwszy ultra-teleobiektyw zmiennoogniskowy w serii LUMIX S obejmujący ogniskową do 500 mm. Obiektyw przystosowany jest do współpracy z telekonwerterami Panasonic, co umożliwia wykonywanie zdjęć ultratelezoomem przy ogniskowej do 1000 mm. Obrazy rejestrowane za jego pomocą mają... ![]() Foto-Kurier 11/25 w najlepszych salonach prasowych i on-line - przed zakupem zajrzyj do e-kiosku Foto-Kurier 11/2025 w najlepszych salonach prasowych oraz w e-kiosku. Okładkę ozdobiło zdjęcie wykonane przez Leszka Wygachiewicza, składające się z 2032 zdjęć. A w środku znalazły się testy i opisy najnowszych obiektywów i aparatów oraz inspirujące zdjęcia, a także... ![]() Test Tamrona 28-300 mm f/4-7,1 Di III VC VXD - ostro, blisko, stabilnie, test z Foto-Kuriera 10/24 Tamron 28–300 mm f/4–7,1 Di III VC VXD to wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy o krotności 10,7×, do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, który zadebiutował 1 sierpnia 2024 r. Ma kompaktową konstrukcję o długości zaledwie 126 mm i wadze 610 g oraz wbudowaną stabilizację optyczną VC. Test obiektywu przed wami. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||