testowe TEST: Nikon D750 - pełnoklatkowy artysta - pełny test z Foto-Kuriera 10/14
12 września 2014 r. Nikon przedstawił nową lustrzankę formatu FX o symbolu D750. Korzystając z targów Photokina mogliśmy przyjrzeć się nieco bliżej tej konstrukcji, a po powrocie z nich przetestować finalny model tego aparatu. Czy jest to następca modelu D700, czy też po prostu kolejny model Nikona „wskakujący” na półki między Nikona D610 i D810? Staramy się odpowiedzieć na to pytanie.
![]() Dynamika aparatu ma dość szeroki zakres. D750 rejestruje szczegóły zarówno w światłach jak i w cieniach. Nikon D750 + Nikkor AF-S 24–85 mm f/3,5–4,5G ED VR. Par. eksp.: 1/1600 s; ISO 6400; f/4,5; f=24 mm; fot. K. Patrycy.
Od zewnątrz Nikon w swoich materiałach informacyjnych wskazuje przede wszystkim na różnice między Nikonem D610 a D750 (patrz porównywarka). My natomiast bardziej skupiamy się na porównaniu go z Nikonem D700. Nowy Nikon jest mniejszy i lżejszy o 245 g od Nikona D700, ale pomimo tego dobrze leży w ręku. Jego prawą część korpusu stanowi wyprofilowany uchwyt [A], który jest znacznie głębszy niż w przypadku Nikona D700 i D610, a także Canona EOS 6D. Uzyskano to między innymi dzięki przekonstruowaniu płyty głównej aparatu. D750 wyposażono w ekran LCD (odchylany do 90º w górę i do 75º w dół) o przekątnej 8 cm (3,2 cala) i rozdzielczości 1,22 mln punktów. Ekran ma powłokę przeciwodblaskową oraz układ pikseli RGBW umożliwiający dowolną regulację kolorów i jasności. Za ergonomię i estetykę przyznajemy po 5,75 punktu.
![]()
Nowa matryca Nikon D750 ma zupełnie nowa pełnoklatkową matrycę (FX) o rozdzielczości 24,3 mln pikseli (Nikon D700 ma 12 mln). Zakres czułości przetwornika od ISO 100 do ISO 12 800 (D700 do ISO 6400) można rozszerzyć o ISO 50 i 51 200. Zmiana zakresu czułości mogła nastąpić dzięki zastosowaniu procesora obrazowego Nikon EXPEED 4.
![]()
![]() W porównaniu do D700 znacznie zawężono korpus D750, ale uchwyt nie stracił na komforcie obsługi. Zawężono też wyświetlacz LCD [1].
Możliwości fotograficzne Nikona D750 wyposażono w profesjonalny moduł autofocusu Multi-CAM 3500FX z 51 polami AF (ten sam co w D700), który działa skutecznie do –3 EV (ISO 100, 20°C). Aparat ma możliwość wykonywania zdjęć seryjnych z częstotliwością do 6,5 kl./s, zarówno w formacie FX, jak i DX.
![]() 6,5 kl./s w wielu przypadkach wystarcza na zarejestrowanie oczekiwanego ujęcia; fot. K. Patrycy.
D750 ma też nowy tryb wyboru pola AF z grupy, opracowany przez firmę Nikon (ten sam co w Nikonie D810). W trybie tym fotografujący wybiera grupę czujników AF, które mają ustawiać ostrość co ułatwia fotografowanie stosunkowo niewielkich obiektów znajdujących się blisko kontrastowego lub rozpraszającego tła, wyodrębniając je z niego.
Wykonana z kompozytu włókien kevlarowych i węglowych migawka Nikona D750 ma wytrzymać nawet 150 000 cykli. Dla wielu fotografujących niezwykle pomocny może okazać się wirtualny horyzont [G].
![]() Wirtualny horyzont. Linia zielona (np. powyżej) oznacza prawidłowe ustawienie w poziomie. Żółta linia oznacza odchylenie odpowiednio od poziomu lub od pionu.
![]()
data dodania: 16-12-2019
godzina dodania: 16:00
odsłon: 19483
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Autoportret świąteczny od kuchni - PRO STUFF i Łukasz Pietrzak - przerwa wakacyjna do 15 stycznia Wraz z Foto-Kurierem 12/25 rozpoczynamy kolejny cykl porad fotograficznych pt. "Kulisy jednego zdjęcia" przygotowany wraz z firmą PRO STUFF. Tym razem będzie to autoportret świąteczny od kuchni w wykonaniu Łukasza Pietrzaka, który wraz z nami i marką PRO STUFF życzy Państwu zdrowych, spokojnych, rodzinnych i zawsze ostrych w kadrze Świąt Bożego Narodzenia oraz samych udanych kadrów w 2026 r. Przy okazji informujemy, że w tym roku przerwa Świąteczna w Foto-Kurierze zakończy się 15 stycznia 2026 r. Wszelkie zamówienia będziemy realizować sukcesywnie. Dziękujemy za cierpliwość. DO SIEGO ROKU. ![]() Wydanie specjalne Foto-Kuriera 2/25 Aparaty - dostępne on-line Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 (numer 43) poświęcone aparatom dostępne jest on-line. Od 23 grudnia powinno być obecne w salonach prasowych, do niektórych zostało już wysłane, ale póki co króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce - realizacja po 15 stycznia), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie. ![]() Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych i on-line Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych (Fotoforma i Foto-Plus) oraz on-line w naszym e-kiosku. Zachęcamy do przejrzenia i zainspirowania się zdjęciami i pozostałymi tekstami. Polecamy też nowy dział "Kulisy jednej fotografii", w którym spotkają się państwo z historią powstania świątecznego autoportretu Łukasza Pietrzaka. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||