testowe Kolorowe MIKRUSY o dużych możliwościach: Olympus Tough-8000, Panasonic Lumix FT1, SONY T900, Nikon S60, Samsung NV9 / TEST
ciąg dalszy...
T8000 wyposażono w 3,6-krotny zoom optyczny o zakresie ogniskowych 28-102 mm (dla małego obrazka). Wykonywanie nieporuszonych zdjęć ma ułatwiać podwójna stabilizacja obrazu – cyfrowa (automatyczne podnoszenie czułości ISO), oraz żyroskopowa stabilizacja matrycy. Wśród ciekawszych funkcji aparatu trzeba wymienić możliwość sterowania poprzez lekkie uderzenia w boczne ścianki aparatu, tryb Beauty – czyli cyfrowy retusz, detekcję twarzy i funkcję kompensacji cienia.
![]() Gniazda zostały osadzone stosunkowo głęboko, a zaślepki dodatkowo uszczelnione.
Jakość zdjęć
Jakość zdjęć wykonywanych przez T8000 nie rzuca na kolana, ale nie daje też powodów do zmartwień. Aparat ładnie oddaje kolory, charakteryzujące się raczej ciepłą tonacją. Największym problemem są stosunkowo duże szumy przy zastosowaniu wysokich ekwiwalentów czułości ISO. Fotografując w dobrych warunkach nie powinniśmy się specjalnie martwić o jakość naszych zdjęć – będzie co najmniej zadowalająca.
Panasonic Lumix FT1
![]() Tylna ścianka zorganizowana została w sposób bardzo klasyczny i estetyczny, a o specjalnym przeznaczeniu konstrukcji informują nas tylko śrubki w rogach panelu.
Wykonanie i obsługa FT1 powstał z myślą o aktywnych użytkownikach. Niepozorny korpus pokryto lekkim, ale wytrzymałym pancerzem wykonanym ze stopu metali. Specyfikę konstrukcji zdradzają jedynie niewielkie nity w rogach przedniej i tylnej ścianki. Boki wykonano z tworzyw sztucznych amortyzujących siłę upadku. Producent deklaruje odporność na upadek z wysokości 1,5 metra oraz wodoszczelność do 3 metrów. Jak wiadomo, chwila nieuwagi i już musimy się schylać po nasz kompakt. Upuściliśmy więc aparat z wysokości 1 metra. Mimo twardego podłoża zarysowania są praktycznie niezauważalne a aparat działa bez zarzutu.
![]() Panasonic Lumix FT1
Pod względem obsługi FT1 bardzo przypomina intuicyjnego Olympusa T8000. Na plus należy zaliczyć „wyciągnięcie” na wierzch przycisku rejestracji filmów. Minusem będzie umieszczenie na górnym panelu przesuwanego przycisku zoomowania. Użytkownicy przyzwyczajeni do poziomej dźwigni umieszczanej zazwyczaj na pierścieniu wokół spustu mogą odczuwać dyskomfort. W Olympusie i Samsungu znajduje się on na tylnej ściance, dzięki czemu możemy niezależnie trzymać czujnie jeden palec na spuście a drugim kontrolować zbliżenie. Ale to już inna kwestia. W FT1 takiej możliwości niestety nie mamy. Poza tym przyciski są wygodne, dobrze oznaczone i mocno osadzone w korpusie.
![]() Podobnie jak w przypadku T8000, zaślepki złącz zostały dodatkowo uszczelnione. FT1 dodatkowo informuje nas o zabrudzeniach na uszczelce.
data dodania: 18-07-2009
godzina dodania: 16:05
odsłon: 27038
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera - FK 12/25 wkrótce on-line Foto-Kurier 12/25 jest już w drukarni, a wkrótce będzie również on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie przedstawiające Alberta Watsona, a wykonane na targach Paris Photo przez Tadeusza Koniarza. W wydaniu prezentujemy między innymi, jedyną w Polsce tego typu, obszerną relację z tego wydarzenia. W środku są też testy, opisy Canona RF 45 mm f/1,2 STM, Sony A7 V, Nikkora Z DX MC 35 mm f/1,7, Panasonica Lumix S 100-500 mm f/5-7,1 oraz procesora do filmów firmy AGO, o którym opowiada między innymi Marta Dębska w wywiadze o fotografii analogowej. Z przyjemnością prezentujemy też nowy cykl artykułów pt. "Kulisy jednego zdjęcia", który będziemy kontynuować przy współpracy z marką PRO STUFF, a do spotkania w pierszym odcinku zapraszamy razem z Łukaszem Pietrzakiem, który na potrzeby wydania zamienia się w Mikołaja. Jest też ogrom wspaniałych zdjęć naszych Czytleników prezentowanych w ramach działów Najlepsze z Najlepszych, Internetowego konkursu miesiąca oraz Oka Ekspertów. Jest też kolejny etap LIGI Foto-Kuriera. Jednym słowem będzie co czytać w zimowe wieczory. Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 11/25, który jeszcze przez tydzień będzie królował w salonach prasowych. ![]() Sony A7V w porównywarce Zaprezentowany 2 grudnia 2025 r. Sony A7 V, będący piątą generacją popularnej serii pełnoklatkowych aparatów bezlustrowych Sony A7, jest w naszej porównywarce. Zobacz dane techniczne aparatu. ![]() Sony DSC-RX1R III w porównywarce Zaprezentowany 15 lipca 2025 r. pelnoklatkowy kompakt Sony RX1R III z 61-milionowym przetwornikiem obrazu CMOS Exmor R jest w naszej porównywarce. Zobacz dane techniczne aparatu. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||