testowe Tele ze stabilizacją - Tamron 150-500 mm f/5-6,7 Di III VC VXD - TEST z Foto-Kuriera 8-9/21![]() ciąg dalszy...
![]() Gdzieś na Zalewie Solińskim, ładny bokeh to kolejna z zalet tego obiektywu. Sony A7III + Tamron 150-500 mm f/5-6,7; par. eksp.: 1/6400 s; ISO 1600; f/6,3; f=311 mm; fot. K. Patrycy
![]()
Optyka Tamron 150-500 mm f/5-6,7 Di III VC VXD ma dość skomplikowaną budowę optyczną. Składa się ona z aż 25 elementów rozmieszczonych w 16 grupach [13]. Wśród nich jest jeden element XLD (eXtra Low Dispersion) i aż 5 elementów LD (Low Dispersion) oraz 2 hybrydowe elementy asferyczne, co ma umożliwić uzyskanie ostrych obrazów na całej powierzchni kadru z wysoce skorygowanymi aberracjami chromatycznymi. W obiektywie zastosowano również powłokę BBAR-G2 (szerokopasmowa powłoka antyrefleksyjna generacji 2), która tłumi „zjawy” i flary do minimalnego poziomu.
![]() Układ optyczny składa się aż z 25 elementów rozmieszczonych w 16 grupach. Wewnątrz obiektywu znajdziemy 7-listkową przysłonę. fot. P. Borys
Wewnątrz tubusu znajdziemy 7-listkową przysłonę, którą możemy domknąć, w zależności od długości ogniskowej, do wartości f/22-32.
Rozdzielczość
![]() Rozdzielczość Tamrona 150-500 mm z 60-milionową matrycą Sony A7R IV jest na bardzo wysokim poziomie.
![]()
![]()
Za rozdzielczość przy przysłonie minimalnej przyznajemy 5,9, a przy optymalnej (przymknięta o 3 EV) 5,8 punktu.
data dodania: 01-10-2021
godzina dodania: 09:00
odsłon: 16724
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() LIGA FOTO-KURIERA 2025 - V etap pt. "Poza Miastem" za nami - etap VII - zgłoszenia tylko do 15 września Liga Foto-Kuriera 2025 ma atrakcyjne nagrody o łącznej wartości ponad 21 tys. zł. Zobacz kto wygrał 6. etap Ligi Foto-Kuriera 2025 i dołącz do zabawy na dowolnym jej etapie. 7 etap ma tytuł "Detal w krajobrazie", a ostatni dzień przyjmowania zgłoszeń mija 15 września o północy. ![]() Fujifilm Digital Output Film - diapozytyw do kopiowania zbiorów elektronicznych Fujichrome Digital Output Film jest to odwracalny materiał barwny o czułości ISO 100 i nie jest przeznaczony do tradycyjnej fotografii. Pozwala na otrzymanie slajdów ze zbiorów elektronicznych - tak więc należy używać go do naświetlarek filmów... ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród przekracza 21 tys. złotych - dołącz w dowolnym momencie Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |