testowe Test fotograficznej drukarki R3000 Epson Stylus Photo, nowa mutacja Epsona R2880 (pełna wersja artykułu z FK 2/2011)ciąg dalszy...Modyfikacje i nowe technologie Tusze pigmentowe Epson Ultrachrome K3 Vivid Magenta to materiały tego samego rodzaju co w 2880 i 3880, z tym, że najmniejsza kropla ma teraz wielkość 2 pl. Dodatkowo pojemność pojemników z tuszem jest teraz większa niż w 2880 i wynosi 25,9 ml. W nowym Epsonie można zastosować 9 pigmentowych atramentów. Przy czym naraz drukujemy za pomocą 8 z nich. Tusz czarny występuje jako matowy (MK) lub do powierzchni błyszczących (PK). Matowy pigment czarny pozbawiony jest otoczki żywicznej, dzięki czemu może głębiej wnikać w podłoże matowych papierów, zapewniając im większą głębię kolorystyczną i bardziej wysycony czarny kolor.
Już na pierwszy rzut oka widać, że tusze w R3000 mają znacznie większą pojemność niż w modelu R3880.
Nowością w stosunku do modelu 2880 jest automatyczna zmiana tuszu z PK na MK, i odwrotnie. Niestety trwa to ok. 1,5 minuty, ale to dość istotne usprawnienie. Niestety tak jak i w modelach poprzednich, nie możemy, ze względów technologicznych, drukować przy braku któregokolwiek z innych tuszy. Tzn. gdy zabraknie tuszu np. żółtego, to pisma w czerni i bieli nie wydrukujemy. Trzeba albo skorzystać z innej drukarki, albo najzwyczajniej wymienić żółty tusz na nowy.
Nowością w stosunku do modelu 2880 jest automatyczna zmiana tuszu z PK na MK, i odwrotnie.
Na ekranie LCD wyświetlany jest, w postaci grafiki, poziom poszczególnych tuszy.
I jeszcze jedna drobna, acz dość istotna zmiana: m.in. nowa wielkość kropli umożliwiła lepsze odwzorowanie kolorystyczne przestrzeni barw. Jest ona nieco szersza w porównaniu z tą, jaką uzyskiwano przy pomocy modelu 2880. (* Nazwą tą określono moduł przeliczający oparty na zgodnych z normami światowymi algorytmach tablic wyszukiwawczych, których zastosowanie umożliwia dokładniejsze dopasowywanie kolorów i gwarantuje, że każde zdjęcie zostanie wydrukowane według standardów wystawienniczych. Moduł ten bierze udział w „tłumaczeniu” informacji wysyłanej z komputera na drukarkę; tzn. zanim plik trafi z komputera do drukarki, jest optymalizowany w komputerze w module LUT. Po takiej konwersji wydruk ma mniejsze i bez przebarwień „ziarno”, i „uzupełnione” zostają brakujące elementy przestrzeni barwnej wydruku. Przestrzeń barw po zastosowaniu modułu LUT ma lepsze przejścia tonalne, jest „gładsza”, nie ma gwałtownych uskoków i dziur, często powodujących niemożliwość odzwierciedlenia danej barwy. Zastosowanie tej technologii pozwoliło również zminimalizować zjawisko metameryzmu, czyli różnego odbioru barw na wydruku obserwowanym w różnych warunkach świetlnych, np. w słoneczny dzień lub przy świetle żarowym, oraz umożliwiło lepsze odwzorowanie odcieni skóry.)
Czoło głowicy ma nową powłokę, dzięki której udało się poprawić precyzję ułożenia kropli względem siebie.
Sterownik Model 3000 wyposażono w interfejs użytkownika, nawiązujący wyglądem i funkcjonalnością do modelu klasy 2880. Możliwe jest też podpięcie profili papieru. Dzięki temu fotografowie mogą uzyskać żądany wynik już za pierwszym razem, co w konsekwencji ograniczy zużycie atramentów i podłoży.
Przed wydrukiem możemy skorygować jego kolor, za pomocą sterownika do drukarki.
Tryb sterownika drukarki zapewnia kreatywną kontrolę nad tonami czarno-białymi oraz gradacją. Sterownik, bez względu na wybór przestrzeni wydruku (sRGB, AdobeRGB), bazuje na krzywych gamma 2,2, ale bez trudu w opcjach można zmienić tą krzywą na gammę 1,8. W sterowniku, po wybraniu opcji podglądu wydruku, mamy możliwość dokonania m.in. korekty kolorystycznej oraz nasycenia jasności i kontrastu.
Sterownik jest intuicyjny w obsłudze
data dodania: 20-04-2011
godzina dodania: 01:41
odsłon: 194954
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco Kilka dni zakupilem ta drukarke..KLASA!!!!POLECAM!!!
Masakra efekty i jakość jaką można osiągnąć na drukarce powalają na kolana. Fotolab zostaje w tyle. Ciekawe jak finansowo to wypada.
Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
Fotorozmowy - papiery MAXIMA, Frontiery, fotografia halogenosrebrowa Fujifilm to koncern mający w swojej ofercie m.in. produkty z zakresu medycyny, poligrafii jak i fotografii. Te ostatnie są oczywiście dla nas najważniejsze, ale i te z dziedzin medycyny, jak chociażby cyfrowe aparaty rentgenowskie, czy też wszelkiego rodzaju urządzenia drukujące nie mogą być dla fotografa profesjonalnego, a nawet entuzjasty fotograficznego obojętne. Coraz częściej mamy do czynienia z wydrukami cyfrowymi, ale w dalszym ciągu te tradycyjne, bazujące na materiałach światłoczułych, są nadal niezwykle ważne w portfolio sprzedażowym firmy Fujifilm. Szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży Bazując na danych publikowanych w raportach CIPA (Camera & Imaging Product Association, patrz wykres), ogłoszonych 1 kwietnia 2024 roku, można powiedzieć, że na świecie w 2023 r. sprzedano ok. 7,72 mln aparatów cyfrowych, z czego aż 5,99 miliona stanowiły aparaty z wymienną optyką (bezlusterkowce i lustrzanki), ale co ważniejsze, rozpatrując japoński rok finansowy (od marca do marca) jest realna szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży. SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary, pierwszy obiektyw Sigmy z mocowaniem Canon RF 23 kwietnia 2024 r. SIGMA Corporation poinformowała, w tym samym dniu co Tamron, o poszerzeniu oferty obiektywów do aparatów bezlusterkowych, o obiektywy z mocowanie Canon RF. Pierwszym, dostępnym z tym mocowaniem, będzie SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary. Sigma prezentuje również nazwy pięciu kolejnych obiektywów z tym mocowaniem. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |