testowe Panasonic Lumix DMC-GX8, bezkompromisowe możliwości fotograficzne, czyli 4K w służbie jejmość fotografii.
ciąg dalszy...
Pełna kontrola nad rejestracją obrazu 4K, czyli 4K w służbie jejmość fotografii
![]() LUMIX DMC-GX8 ma trzy funkcje 4K Photo: 4K Burst Shooting, 4K Burst (Start/Stop) i 4K Pre-burst. Funkcje, które po raz pierwszy zastosowano w modelu LUMIX DMC-G7, pomagają zarejestrować najlepsze ujęcie, umożliwiając wyodrębnienie konkretnego kadru z nagrania wideo 4K:
![]()
![]()
Nowy wizjer elektroniczny LVF, jaki zastosowano w GX8, o rozdzielczości 2360 tys. punktów można odchylać w zakresie 0–90 stopni, co zwiększa funkcjonalność i wygodę posługiwania się aparatem. Matryce OLED zastosowane zarówno w wizjerze LVF, jak i na ekranie z tyłu aparatu, charakteryzują się szybkim czasem reakcji, co umożliwia precyzyjną obserwację szybko poruszających się obiektów, a wysoki współczynnik kontrastu 10 000:1 gwarantuje doskonałe odwzorowanie kolorów bez prześwietlania i zaciemniania mocno oświetlonych i zacienionych stref kadru. Co ważne zarówno w wizjerze jak i w ekranie z tyłu aparatu zastosowano tę samą technologię OLED co sprzyja jednakowemu odwzorowaniu obrazu zarówno w wizjerze jak i na ekranie. Zdecydowana większość producentów stosuje w tych elementach dwie różne technologie (OLED i LCD). Warto przy ewentualnym wyborze aparatu zwrócić na ten niuans uwagę.
![]()
Widoczność we wspomnianym wizjerze LVF znacznie się poprawiła, dzięki nowo zaprojektowanej muszli ocznej. Współczynnik powiększenia 1,54x / 0,77x (odpowiednik formatu 35 mm) ― jak dotąd największy w całej serii LUMIX G ― umożliwia skomponowanie ujęcia i zarejestrowanie go jako zdjęcie lub materiał wideo dokładnie według koncepcji użytkownika. Z tyłu aparatu zastosowano 3 calowy, wspomniany wcześniej, dotykowy ekran osadzony na przegubie o rozdzielczości 1040 tys. punktów, który można odchylać w poziomie (0–180 stopni) i pionie (0–250 stopni), co ułatwia fotografowanie pod różnymi kątami, a co najważniejsze można go zamknąć na czas transportu i zabezpieczyć w ten sposób przed ewentualnym uszkodzeniem. Zarówno wizjer jak i ekran obejmują 100% pola widzenia obiektywu, dzięki czemu fotograf nie przeoczy ważnych wydarzeń rozgrywających się przy krawędziach kadru, a ustawienia jasności, kontrastu i nasycenia wyświetlanego obrazu można regulować osobno. Widok obrazu przełącza się automatycznie między wizjerem LVF, a monitorem z tyłu aparatu dzięki czujnikowi oka w wizjerze LVF, co przyczynia się do wydłużenia czasu pracy akumulatora.
data dodania: 07-03-2016
godzina dodania: 17:15
odsłon: 9082
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Foto-Kurier - FK 11/25 on-line w naszym e-kiosku - wkrótce w najlepszych salonach prasowych Foto-Kurier 11/25 dostępny również on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie autorstwa Leszka Wygachiewicza, które prezentujemy w dziale Najlepsze z Najlepszych w środku wydania. Powstało z 2032 zdjęć składowych i przedstawia głowę szerszenią. W środku też testy, opisy Canona R6 Mark III i Nikona ZR oraz testy Canona 85 mm f/1,4L VCM, Panasonica Lumix S1RII, Tamrona 16-30 mm f/2,8 oraz Sony FE 100 mm f/2,8 GM. Jak zwykle jest co poczytać i czym się zainspirować. Zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 10/25, który jeszcze przez kilka dni będzie królował w najlepszych salonach prasowych. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród przekracza 21 tys. złotych - dołącz w dowolnym momencie Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. ![]() Nikon F65 - poręczny, w rozsądnej cenie Najnowszą lustrzankę Nikona oznaczono symbolem F65. Jest to jedynie udoskonalony amatorski model Nikona F60. Pozostano przy niezmienionej stylistyce korpusu, a nowe elementy to... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||