testowe Panasonic Lumix DMC-GX8, bezkompromisowe możliwości fotograficzne, czyli 4K w służbie jejmość fotografii.
ciąg dalszy...
Pełna kontrola nad rejestracją obrazu 4K, czyli 4K w służbie jejmość fotografii
![]() LUMIX DMC-GX8 ma trzy funkcje 4K Photo: 4K Burst Shooting, 4K Burst (Start/Stop) i 4K Pre-burst. Funkcje, które po raz pierwszy zastosowano w modelu LUMIX DMC-G7, pomagają zarejestrować najlepsze ujęcie, umożliwiając wyodrębnienie konkretnego kadru z nagrania wideo 4K:
![]()
![]()
Nowy wizjer elektroniczny LVF, jaki zastosowano w GX8, o rozdzielczości 2360 tys. punktów można odchylać w zakresie 0–90 stopni, co zwiększa funkcjonalność i wygodę posługiwania się aparatem. Matryce OLED zastosowane zarówno w wizjerze LVF, jak i na ekranie z tyłu aparatu, charakteryzują się szybkim czasem reakcji, co umożliwia precyzyjną obserwację szybko poruszających się obiektów, a wysoki współczynnik kontrastu 10 000:1 gwarantuje doskonałe odwzorowanie kolorów bez prześwietlania i zaciemniania mocno oświetlonych i zacienionych stref kadru. Co ważne zarówno w wizjerze jak i w ekranie z tyłu aparatu zastosowano tę samą technologię OLED co sprzyja jednakowemu odwzorowaniu obrazu zarówno w wizjerze jak i na ekranie. Zdecydowana większość producentów stosuje w tych elementach dwie różne technologie (OLED i LCD). Warto przy ewentualnym wyborze aparatu zwrócić na ten niuans uwagę.
![]()
Widoczność we wspomnianym wizjerze LVF znacznie się poprawiła, dzięki nowo zaprojektowanej muszli ocznej. Współczynnik powiększenia 1,54x / 0,77x (odpowiednik formatu 35 mm) ― jak dotąd największy w całej serii LUMIX G ― umożliwia skomponowanie ujęcia i zarejestrowanie go jako zdjęcie lub materiał wideo dokładnie według koncepcji użytkownika. Z tyłu aparatu zastosowano 3 calowy, wspomniany wcześniej, dotykowy ekran osadzony na przegubie o rozdzielczości 1040 tys. punktów, który można odchylać w poziomie (0–180 stopni) i pionie (0–250 stopni), co ułatwia fotografowanie pod różnymi kątami, a co najważniejsze można go zamknąć na czas transportu i zabezpieczyć w ten sposób przed ewentualnym uszkodzeniem. Zarówno wizjer jak i ekran obejmują 100% pola widzenia obiektywu, dzięki czemu fotograf nie przeoczy ważnych wydarzeń rozgrywających się przy krawędziach kadru, a ustawienia jasności, kontrastu i nasycenia wyświetlanego obrazu można regulować osobno. Widok obrazu przełącza się automatycznie między wizjerem LVF, a monitorem z tyłu aparatu dzięki czujnikowi oka w wizjerze LVF, co przyczynia się do wydłużenia czasu pracy akumulatora.
data dodania: 07-03-2016
godzina dodania: 17:15
odsłon: 9118
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Sztuka Fotografii - konkurs w ramach XIII Jurajskiego Festiwalu Fotograficzego - pula nagród ok. 10 tys. zł Wraz z zapisami na XIII Jurajski Festiwal Fotograficzny (27.02-1.03.2026) ogłoszono ogólnopolski konkurs fotograficzny (przyjmowanie prac do 1 lutego 2026 r. do godziny 23.59), którego tematem jest: „SZTUKA FOTOGRAFII”. Zgłoszenia na konkurs są bezpłatne, a do wygrania jest pula nagród w wysokości ok. 10 tys. zł. Foto-Kurier został jednym z partnerów medialnych wydarzenia i wrzystkie zgłoszenia będą przyjmowane przez nasz serwis przez zakładkę "Sztuka Fotografii". ![]() Foto-Kurier 11/25 w najlepszych salonach prasowych i on-line - przed zakupem zajrzyj do e-kiosku Foto-Kurier 11/2025 w najlepszych salonach prasowych oraz w e-kiosku. Okładkę ozdobiło zdjęcie wykonane przez Leszka Wygachiewicza, składające się z 2032 zdjęć. A w środku znalazły się testy i opisy najnowszych obiektywów i aparatów oraz inspirujące zdjęcia, a także... ![]() Test Tamrona 28-300 mm f/4-7,1 Di III VC VXD - ostro, blisko, stabilnie, test z Foto-Kuriera 10/24 Tamron 28–300 mm f/4–7,1 Di III VC VXD to wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy o krotności 10,7×, do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, który zadebiutował 1 sierpnia 2024 r. Ma kompaktową konstrukcję o długości zaledwie 126 mm i wadze 610 g oraz wbudowaną stabilizację optyczną VC. Test obiektywu przed wami. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||