testowe Z lustrem czy bez - lustrzanka Canon EOS 700D vs. bezlusterkowiec Panasonic Lumix G6 TEST
ciąg dalszy...
Oba aparaty wyposażono w dotykowe ekrany LCD. Umożliwiają one zmianę
niemal wszystkich parametrów poprzez dotyk w odpowiednie miejsce ekranu.
Jeśli nie chcemy korzystać z dotykowego ekranu to parametry możemy
ustawiać za pomocą poszczególnych przycisków. W obu modelach są one
dobrze oznaczone 4,
nawet osoby używające aparatów innych systemów nie powinny mieć
problemów z ich odczytaniem. Wśród nich w obu aparatach są przyciski
funkcyjne oznaczone symbolami: „Q” w Canonie 5 i „Q. MENU” w Panasoniku 6.
Po ich wciśnięciu przechodzimy do podręcznego menu. Ponadto oba aparaty
mają szereg dobrze oznaczonych przycisków funkcyjnych. W G6 aż 5 z nich
jest konfigurowalnych 7,
ponadto na ekranie LCD wyświetlane sa dodatkowe dwa, którym też możemy
przypisać inne funkcje niż te wprowadzone fabrycznie. W obu aparatach
nad wizjerem (w Canonie 8) i pod nim (w Panasoniku 9) jest czujnik zbliżeniowy. Jak tylko jakaś część ciała się do niego zbliży ekrany LCD gasną.
Zdjęcia przedstawiają różnice w wielkościach aparatów. Bezlusterkowiec jest zdecydowanie mniejszy, przez co wygodniejszy w podróży, lustrzanka lepiej wypada pod kątem ergonomii, lepiej trzyma się ją w ręku.
Oznaczenia przycisków są bardziej przejrzyste w Canonie.
Głównie dlatego, że są one białe, a w Panasoniku szare. Poza tym, dzięki
temu że korpus 700D jest nieco większy, przyciski i ich oznaczenia
również są nieco większe. Ponadto w EOS-ie 700D jest „przewodnik
funkcji” 10.
Mając włączoną tę opcję po każdym przekręceniu koła wyboru trybów
na ekranie LCD wyświetla się krótki opis, do czego dedykowany jest dany
tryb. W Panasoniku natomiast po wejściu w główne menu, na górze ekranu
LCD, pojawiają się automatycznie przewijane opisy danych funkcji 11.
Jednak żeby je w całości przeczytać musimy poczekać kilka sekund.
Korzystanie z tego jest trochę uciążliwe. Dostanie się bez instrukcji
obsługi G6 do niektórych podstawowych funkcji może zająć trochę czasu.
Zdjęcia przedstawiają różnice w wielkościach aparatów. Bezlusterkowiec jest zdecydowanie mniejszy, przez co wygodniejszy w podróży, lustrzanka lepiej wypada pod kątem ergonomii, lepiej trzyma się ją w ręku.
data dodania: 10-05-2016
godzina dodania: 11:30
odsłon: 17605
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Sztuka Fotografii - konkurs w ramach XIII Jurajskiego Festiwalu Fotograficzego - pula nagród ok. 10 tys. zł Wraz z zapisami na XIII Jurajski Festiwal Fotograficzny (27.02-1.03.2026) ogłoszono ogólnopolski konkurs fotograficzny (przyjmowanie prac do 1 lutego 2026 r. do godziny 23.59), którego tematem jest: „SZTUKA FOTOGRAFII”. Zgłoszenia na konkurs są bezpłatne, a do wygrania jest pula nagród w wysokości ok. 10 tys. zł. Foto-Kurier został jednym z partnerów medialnych wydarzenia i wrzystkie zgłoszenia będą przyjmowane przez nasz serwis przez zakładkę "Sztuka Fotografii". ![]() Foto-Kurier 11/25 w najlepszych salonach prasowych i on-line - przed zakupem zajrzyj do e-kiosku Foto-Kurier 11/2025 w najlepszych salonach prasowych oraz w e-kiosku. Okładkę ozdobiło zdjęcie wykonane przez Leszka Wygachiewicza, składające się z 2032 zdjęć. A w środku znalazły się testy i opisy najnowszych obiektywów i aparatów oraz inspirujące zdjęcia, a także... ![]() Test Tamrona 28-300 mm f/4-7,1 Di III VC VXD - ostro, blisko, stabilnie, test z Foto-Kuriera 10/24 Tamron 28–300 mm f/4–7,1 Di III VC VXD to wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy o krotności 10,7×, do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, który zadebiutował 1 sierpnia 2024 r. Ma kompaktową konstrukcję o długości zaledwie 126 mm i wadze 610 g oraz wbudowaną stabilizację optyczną VC. Test obiektywu przed wami. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||