testowe Fujifilm X-A1, najtańszy z systemu X. Pełny TEST z FK 12/13ciąg dalszy...
Dzięki dużej powierzchni matrycy nawet przy niewielkim przymknięciu przysłony można delikatnie rozmyć tło, co jest przydatne przy zdjęciach portretowych. Fot. K.Patrycy
Dzięki zaawansowanym filtrom artystycznym możemy łatwo uzyskać kreatywne efekty. Ale bez nich również możemy wykonać świetny portret, do czego Fujifilm X-A1 nadaje się znakomicie. Nietypowe użycie filtra „miniatura” umożliwiło wydobycie twarzy modelki z tła. Jednocześnie zwiększono nasycenie rejestrowanych barw. Fot. K.Patrycy
Dzięki funkcji bezprzewodowego przesyłania obrazów użytkownicy mogą zgrać wykonane zdjęcia na smartfon lub tablet. W tym celu wbudowana funkcja bezprzewodowego przesyłania obrazów wykorzystuje specjalną aplikację Fujifilm Camera [7], którą można pobrać za darmo z serwisów Google Play i App Store. Oprogramowanie umożliwia również pobranie danych o lokalizacji ze smartfonu i zapisanie ich w EXIF-ach wykonywanych zdjęć. Nie można niestety za jego pomocą sterować zdalnie aparatem. X-A1 umożliwia nagrywanie filmów w rozdzielczości Full HD (1920×1080) 30p do 14 minut, a w HD (1280×720) 30p – do 27 min. Aparat ma złącza USB 2.0 oraz HDMI typu C. Nie można podłączyć zewnętrznego mikrofonu.
Zdjęcia do transferu bezprzewodowego można wybrać zarówno z aparatu (powyżej), jak i ze smartfona.
Pod względem możliwości edycyjnych X-A1 prezentuje ten sam poziom co X-Pro1, X-E1 i X-M1. Najciekawszą funkcją jest możliwość konwersji plików RAW. Za możliwości edycyjne przyznajemy 5 punktów.
Opcje wywoływania plików RAW obejmują: korekcję ekspozycji, symulację filmu, zmianę balansu bieli, natężenia barw, poziomu wyostrzania, kontrastu i redukcji szumów. Po wywołaniu RAW-a oryginalny plik pozostaje nienaruszony, a na karcie zostaje zapisany JPEG pod tą samą nazwą.
Odwzorowanie barwne sprawdzaliśmy przy oświetleniu żarowym o temperaturze barwowej 3000 K i błyskowym o temperaturze barwowej 5200 K. Pomiar przy za pomocą kolorymetru Minolta Color Meter III.
Balans bieli działa podobnie jak w modelu X-M1. Przy świetle żarowym i automatycznym balansie bieli obraz charakteryzuje się żółtą dominantą. Z kolei ustawienie dla światła słonecznego (dziennego) przy temperaturze barwowej 5200 K daje fioletowy odcień zdjęcia. Brakuje możliwości ręcznego wprowadzenia temperatury źródła światła w Kelwinach. Na szczęście przy każdym ustawieniu możemy wprowadzić własną korektę pomiaru w dwóch osiach.
Balans bieli testowanego modelu działa podobnie jak w Fujifilm X-M1.
data dodania: 18-04-2017
godzina dodania: 16:14
odsłon: 8854
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
Czwarty etap Ligi Foto-Kuriera 2024 pt. "Brzeg" - zgłoszenia tylko do 6 maja Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Kamil Górawski, Mariusz Kulesza, Piotr Dras, Robert Sic i Sylwia Tylkowska. Autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i w dowolnym momencie dołącz do zabawy. Do wygrania ponad 16 tys. złotych. Zgłoszenia tylko do 6 maja 2024 r. LIGA Foto-Kuriera 2024 - poznaj tematy - do wygrania nagrody za ponad 16 tys. zł Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2024 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród przekracza 16 tysięcy zł. Test Canona - RF 14–35 mm f/4 L IS USM 29 czerwca 2021 r. to dzień premiery obiektywu Canon RF 14-35 mm f/4L IS USM. Ten pełnoklatkowy zoom jest uzupełnieniem dwóch lekkich, kompaktowych obiektywów tej marki o świetle f/4, które łącznie umożliwiają entuzjastom i profesjonalnym fotografom korzystanie z wszechstronnego zakresu ogniskowych 14-200 mm. W marcu obiektyw trafił do naszej redakcji, dzięki czemu... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |