testowe Fujifilm X-A1, najtańszy z systemu X. Pełny TEST z FK 12/13
ciąg dalszy...
![]() Dzięki dużej powierzchni matrycy nawet przy niewielkim przymknięciu przysłony można delikatnie rozmyć tło, co jest przydatne przy zdjęciach portretowych. Fot. K.Patrycy
![]() Dzięki zaawansowanym filtrom artystycznym możemy łatwo uzyskać kreatywne efekty. Ale bez nich również możemy wykonać świetny portret, do czego Fujifilm X-A1 nadaje się znakomicie. Nietypowe użycie filtra „miniatura” umożliwiło wydobycie twarzy modelki z tła. Jednocześnie zwiększono nasycenie rejestrowanych barw. Fot. K.Patrycy
Dzięki funkcji bezprzewodowego przesyłania obrazów użytkownicy mogą zgrać wykonane zdjęcia na smartfon lub tablet. W tym celu wbudowana funkcja bezprzewodowego przesyłania obrazów wykorzystuje specjalną aplikację Fujifilm Camera [7], którą można pobrać za darmo z serwisów Google Play i App Store. Oprogramowanie umożliwia również pobranie danych o lokalizacji ze smartfonu i zapisanie ich w EXIF-ach wykonywanych zdjęć. Nie można niestety za jego pomocą sterować zdalnie aparatem. X-A1 umożliwia nagrywanie filmów w rozdzielczości Full HD (1920×1080) 30p do 14 minut, a w HD (1280×720) 30p – do 27 min. Aparat ma złącza USB 2.0 oraz HDMI typu C. Nie można podłączyć zewnętrznego mikrofonu.
![]()
![]() Zdjęcia do transferu bezprzewodowego można wybrać zarówno z aparatu (powyżej), jak i ze smartfona.
Pod względem możliwości edycyjnych X-A1 prezentuje ten sam poziom co X-Pro1, X-E1 i X-M1. Najciekawszą funkcją jest możliwość konwersji plików RAW. Za możliwości edycyjne przyznajemy 5 punktów.
![]() Opcje wywoływania plików RAW obejmują: korekcję ekspozycji, symulację filmu, zmianę balansu bieli, natężenia barw, poziomu wyostrzania, kontrastu i redukcji szumów. Po wywołaniu RAW-a oryginalny plik pozostaje nienaruszony, a na karcie zostaje zapisany JPEG pod tą samą nazwą.
Odwzorowanie barwne sprawdzaliśmy przy oświetleniu żarowym o temperaturze barwowej 3000 K i błyskowym o temperaturze barwowej 5200 K. Pomiar przy za pomocą kolorymetru Minolta Color Meter III.
Balans bieli działa podobnie jak w modelu X-M1. Przy świetle żarowym i automatycznym balansie bieli obraz charakteryzuje się żółtą dominantą. Z kolei ustawienie dla światła słonecznego (dziennego) przy temperaturze barwowej 5200 K daje fioletowy odcień zdjęcia. Brakuje możliwości ręcznego wprowadzenia temperatury źródła światła w Kelwinach. Na szczęście przy każdym ustawieniu możemy wprowadzić własną korektę pomiaru w dwóch osiach.
![]() Balans bieli testowanego modelu działa podobnie jak w Fujifilm X-M1.
data dodania: 18-04-2017
godzina dodania: 16:14
odsłon: 10335
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Wydanie specjalne Foto-Kuriera 2/25 Aparaty - prezentujemy okładkę Przed Państwem okładka 43. Wydania Specjalnego Foto-Kuriera 2/25 poświęconego aparatom. Jednak zanim Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 pt. "Aparaty" ujrzy światło dzienne, a będzie to szybciej niż niektórym się wydaje, króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie. ![]() Foto-Kuriera - FK 12/25 on-line - od jutra w salonach prasowych i najlepszych sklepach fotograficznych Foto-Kurier 12/25 jest dostępny on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie przedstawiające Alberta Watsona, wykonane na targach Paris Photo przez Tadeusza Koniarza. W wydaniu prezentujemy między innymi, jedyną w Polsce tego typu, obszerną relację z tego wydarzenia. W środku są też testy, opisy...Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 11/25, który już 17 grudnia zamieni się miejscami na półkach w najlepszych salonach prasowych i wzbogaci naszą ofertę w najlepszych sklepach fotograficznych w Polsce. Przejrzyj on-line, nie kupuj w ciemno. ![]() LIGA FOTO-KURIERA 2025 - VII etap pt. "Detal w krajobrazie" Liga Foto-Kuriera 2025 to atrakcyjne nagrody o łącznej wartości ponad 21 tys. zł. Zobacz kto wygrał 7. etap Ligi Foto-Kuriera 2025 i dołącz do zabawy na dowolnym jej etapie. 7 etap miał tytuł "Detal w krajobrazie". Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||