Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

TEST SONY A7R III czyli szybszy, z 42-milionową matrycą i filmujący w 4K - test Foto-Kurier 11/18

ciąg dalszy...

 

Sony

Sony A7R II

 

Sony

Sony A7R III

 


Sony A7R III (z akumulatorem 657 g) jest o 32 g cięższy niż A7R II. Jest też nieznacznie od niego większy 126,9×95,7×73,7 mm (60,3  mm w A7R II). Zmieniono w nowym modelu kształt uchwytu z prawej strony co sprawiło, że lepiej trzyma się aparat w dłoni [4].
Za ergonomię i estetykę przyznajemy A7R III odpowiednio 5,9 oraz 5,8 punktu.

 

Sony

 


Intuicyjność obsługi

W tym przypadku nie mamy większych uwag. Może szkoda jedynie, że ekran LCD (patrz dalej) nie jest ekranem w pełni dotykowym. Za intuicyjność przyznajemy 5,75 punktu.

 

Możliwości fotograficzne
Sony α7R III jest wyposażony w wykonany w technologii BSI, 42,4-milionowy, nowy przetwornik obrazu CMOS Exmor R. Ma on konstrukcję „gapless on chip”. Eliminuje ona przerwy między mikrosoczewkami, a w połączeniu z przeciwodblaskową powłoką przetwornika radykalnie poprawia efektywność przechwytywania światła, co przekłada się na dużą czułość, niski poziom szumów i szeroki zakres dynamiczny.

W korpusie α7R III zastosowano nowy układ o dużej skali integracji, który praktycznie podwaja szybkość odczytu danych z przetwornika obrazu, oraz zmodernizowany procesor BIONZ X. Jest on według danych producenta około 1,8× wydajniejszy niż jego odpowiednik z modelu α7R II. Współpraca tych podzespołów umożliwia szybsze wykonywanie zdjęć i zapewnia, 15-stopniowy zakres dynamiki przy małych czułościach, a także szerszy niż w A7R II zakres natywnych czułości od ISO 100 do ISO 32 000 (w A7R II do ISO 25600, w obu aparatach przy fotografowaniu można rozszerzyć go do ISO 50 i ISO 102 400).

 

„Pełna klatka” umożliwia zabawę z głębią ostrości.

„Pełna klatka” umożliwia zabawę z głębią ostrości
(przesuń kursor na obrazek)
; fot. K. Patrycy.


Anti-flicker
Sony α7R III wyposażony jest w funkcję Anti-flicker. Jest ona przydatna podczas fotografowania w pomieszczeniach, które oświetlane są lampami jarzeniowymi lub innymi źródłami światła sztucznego. Funkcja Anti-flicker automatycznie wykrywa częstotliwość migotania światła (wykrywane jest migotanie o częstotliwości 100 lub 120 Hz) i odpowiednio dostosowuje czas otwarcia migawki, ograniczając wpływ migotania na rejestrowany obraz. W rezultacie zmniejsza się ryzyko problemów z ekspozycją lub kolorystyką.

Migawka i Bity
Sony A7R III ma bardzo trwałą, o zmniejszonym poziomie wibracji, obliczoną na ok. 500 000 cykli pracy, migawkę. Aparat można przełączyć w tryb cichych zdjęć (z elektronicznym przebiegiem kurtyny), umożliwiający rejestrację obrazu bez żadnych wibracji i ruchów przetwornika.

W celu zapewnienia maksymalnej rozdzielczości obrazu nowy model, podobnie jak A7R II, nie ma optycznego filtra dolnoprzepustowego. Aparat może zapisywać obraz w 14-bitowym formacie RAW (w A7R II zapis był 12-bitowy). Możliwe to jest również podczas wykonywania zdjęć seryjnych oraz w trybie bezgłośnej migawki.

System AF i częstotliwość rejestracji
Zmodernizowany system ustawiania ostrości w korpusie α7R III ma 399 umieszczonych w płaszczyźnie ogniskowej pól AF z detekcją fazy, które pokrywają około 68% powierzchni obrazu w kierunku poziomym i pionowym. Dostępnych jest też 425 pól AF z detekcją fazy – o 400 więcej niż w aparacie α7R II. Przy słabym oświetleniu system ustawia ostrość około dwóch razy szybciej niż w modelu α7R II. Dwa razy dokładniej, efektywniej działa też śledzenie ostrości i funkcja Eye AF.

 

W korpusie aparatu zastosowano ulepszony system przetwarzania obrazu, który umożliwia wykonywanie zdjęć z częstotliwością nawet do 10 kl./s w rozdzielczości 42,4 mln pikseli z pełną automatyką ostrości i ekspozycji.

W korpusie aparatu zastosowano ulepszony system przetwarzania obrazu, który umożliwia wykonywanie zdjęć z częstotliwością nawet do 10 kl./s w rozdzielczości 42,4 mln pikseli z pełną automatyką ostrości i ekspozycji; fot. K. Patrycy

 

W korpusie aparatu zastosowano ulepszony system przetwarzania obrazu, który umożliwia wykonywanie zdjęć z częstotliwością nawet do 10 kl./s w rozdzielczości 42,4 mln pikseli z pełną automatyką ostrości i ekspozycji. W jednej serii można zapisać do 76 obrazów JPEG/RAW lub do 28 obrazów RAW bez kompresji. Tryb zdjęć seryjnych (do 10 kl./s) działa zarówno przy korzystaniu z migawki mechanicznej, jak i trybu całkowicie bezgłośnego fotografowania. Dostępny jest również tryb zdjęć seryjnych z podglądem na żywo minimalnie opóźnionego obrazu w wizjerze lub na ekranie LCD: maksymalna częstotliwość wynosi wówczas 8 kl./s. Sony A7R II umożliwia fotografowanie jedynie z częstotliwością do 5 klatek na sekundę i ma mniejszy bufor rejestracji - do 23 ujęć w serii przy skompresowanym pliku RAW.

 

Więcej w Foto-Kurierze 11/2018
Całe wydanie możesz przejrzeć tutaj

Pełna treść artykułu jest również dostępna na zasadach przedstawionych poniżej

 

Osoby, które mają wykupioną prenumeratę z dostępem do e-wydań mają dostęp również do wszystkich płatnych artykułów na www.foto-kurier.pl


Wniesienie opłaty umożliwia Ci
pełny dostęp do danego artykułu przez 2 dni.
Zabrania się kopiowania i rozpowszechniania
tekstów i materiałów ilustracyjnych.

Zamawiany artykuł zawiera:
Liczba zdjęć: 29 ; Liczba tabel i ilustracji: 5 ;
Liczba znaków: 21840

Wybierz formę płatności



ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 30-09-2019
 
godzina dodania: 12:16
 
odsłon: 3201
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21


Zdjęcie miesiąca
Kwiecień 2024
zdjęcie miesiąca
© fot. Halina Kubiak
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.153) / 0.144

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |