testowe TEST SONY A7R III czyli szybszy, z 42-milionową matrycą i filmujący w 4K - test Foto-Kurier 11/18
25 października 2017 roku zaprezentowano nowy, pełnoklatkowy aparat Sony A7R III, najlepszy według organizacji EISA profesjonalny bezlusterkowiec sezonu 2018-2019. Premiera aparatu miała miejsce w przybliżeniu w 27 miesięcy po premierze Sony A7R II (10.06.2015 r., test w FK 12/2015). Rok później Sony A7R III po raz kolejny dotarł do nas celem dokonania pełnych pomiarów testowych umożliwiających wystawienie oceny dla aparatu. W dalszej części przedstawiamy najistotniejsze efekty naszej analizy. Testując A7R III, tam gdzie było to możliwe i gdzie miało to sens, odnosimy się do Sony A7R II, który nadal pozostaje w ofercie firmy.
Zdjęcia w maksymalnej rozdzielczości 7952×5304 pikseli mają wielkość 44,9×67,3 mm przy 300 dpi. Poniżej powiększono fragment z machającym ręką do zgromadzonych trębaczem tuż po wykonaniu hejnału mariackiego. W tym przypadku użycie rozdzielczości 42 mln było jak najbardziej uzasadnione; fot. K. Patrycy.
Od zewnątrz, ergonomia i estetyka
Sony A7R III pierwszy raz zaprezentował dziennikarzom Kimio Maki, Deputy President Digital Imaging Group Sony Imaging Products & Solutions Inc., 25.10.17 w europejskiej siedzibie Sony w Weybridge pod Londynem; fot. K. Patrycy.
Od góry aparaty są niemal identyczne. Zmieniono również położenie spustu migawki oraz część funkcji na pokrętle trybów pracy. W A7R III mamy teraz 3 „tryby indywidualne ustawień”, S&Q (Slow and Quick). Nie ma już, wyciągniętego na górę koła wyboru, trybu panoramy. Sporo zmian znajdziemy z tyłu aparatu. Przeniesiony został w pobliże wizjera optycznego przycisk nagrywania filmu [1], zmieniło się dzięki temu wyprofilowanie podparcia na kciuk oraz pojawił się mini joystick [2], który niesamowicie ułatwia i przyspiesza obsługę aparatu i poprawia jego intuicyjność obsługi.
Sony A7R II
Sony A7R III
Szkielet korpusu A7R III, podobnie jak w A7R II, wykonany został ze stopu magnezu. Aparat ma uszczelnienia zabezpieczające przed dostaniem się kurzu i wilgoci. Pokrętła sterowania przednie i tylne nie sprawiają kłopotu w obsłudze nawet przez osoby o dość dużych dłoniach. Do przycisków funkcyjnych C1, C2 i C3, który tym razem wylądował po lewej stronie przycisku menu [3], a także C4 na tylnej ściance można przypisać, za pośrednictwem MENU aparatu, różne funkcje co umożliwia zindywidualizowanie obsługi Sony A7R III.
data dodania: 30-09-2019
godzina dodania: 12:16
odsłon: 4094
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Foto-Kurier - FK 11/25 on-line w naszym e-kiosku - wkrótce w najlepszych salonach prasowych Foto-Kurier 11/25 dostępny również on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie autorstwa Leszka Wygachiewicza, które prezentujemy w dziale Najlepsze z Najlepszych w środku wydania. Powstało z 2032 zdjęć składowych i przedstawia głowę szerszenią. W środku też testy, opisy Canona R6 Mark III i Nikona ZR oraz testy Canona 85 mm f/1,4L VCM, Panasonica Lumix S1RII, Tamrona 16-30 mm f/2,8 oraz Sony FE 100 mm f/2,8 GM. Jak zwykle jest co poczytać i czym się zainspirować. Zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 10/25, który jeszcze przez kilka dni będzie królował w najlepszych salonach prasowych. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród przekracza 21 tys. złotych - dołącz w dowolnym momencie Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. ![]() Nikon F65 - poręczny, w rozsądnej cenie Najnowszą lustrzankę Nikona oznaczono symbolem F65. Jest to jedynie udoskonalony amatorski model Nikona F60. Pozostano przy niezmienionej stylistyce korpusu, a nowe elementy to... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||