testowe TEST SONY A7R III czyli szybszy, z 42-milionową matrycą i filmujący w 4K - test Foto-Kurier 11/18![]() ![]() 25 października 2017 roku zaprezentowano nowy, pełnoklatkowy aparat Sony A7R III, najlepszy według organizacji EISA profesjonalny bezlusterkowiec sezonu 2018-2019. Premiera aparatu miała miejsce w przybliżeniu w 27 miesięcy po premierze Sony A7R II (10.06.2015 r., test w FK 12/2015). Rok później Sony A7R III po raz kolejny dotarł do nas celem dokonania pełnych pomiarów testowych umożliwiających wystawienie oceny dla aparatu. W dalszej części przedstawiamy najistotniejsze efekty naszej analizy. Testując A7R III, tam gdzie było to możliwe i gdzie miało to sens, odnosimy się do Sony A7R II, który nadal pozostaje w ofercie firmy.
Zdjęcia w maksymalnej rozdzielczości 7952×5304 pikseli mają wielkość 44,9×67,3 mm przy 300 dpi. Poniżej powiększono fragment z machającym ręką do zgromadzonych trębaczem tuż po wykonaniu hejnału mariackiego. W tym przypadku użycie rozdzielczości 42 mln było jak najbardziej uzasadnione; fot. K. Patrycy.
Od zewnątrz, ergonomia i estetyka
Sony A7R III pierwszy raz zaprezentował dziennikarzom Kimio Maki, Deputy President Digital Imaging Group Sony Imaging Products & Solutions Inc., 25.10.17 w europejskiej siedzibie Sony w Weybridge pod Londynem; fot. K. Patrycy.
Od góry aparaty są niemal identyczne. Zmieniono również położenie spustu migawki oraz część funkcji na pokrętle trybów pracy. W A7R III mamy teraz 3 „tryby indywidualne ustawień”, S&Q (Slow and Quick). Nie ma już, wyciągniętego na górę koła wyboru, trybu panoramy. Sporo zmian znajdziemy z tyłu aparatu. Przeniesiony został w pobliże wizjera optycznego przycisk nagrywania filmu [1], zmieniło się dzięki temu wyprofilowanie podparcia na kciuk oraz pojawił się mini joystick [2], który niesamowicie ułatwia i przyspiesza obsługę aparatu i poprawia jego intuicyjność obsługi.
Sony A7R II
Sony A7R III
Szkielet korpusu A7R III, podobnie jak w A7R II, wykonany został ze stopu magnezu. Aparat ma uszczelnienia zabezpieczające przed dostaniem się kurzu i wilgoci. Pokrętła sterowania przednie i tylne nie sprawiają kłopotu w obsłudze nawet przez osoby o dość dużych dłoniach. Do przycisków funkcyjnych C1, C2 i C3, który tym razem wylądował po lewej stronie przycisku menu [3], a także C4 na tylnej ściance można przypisać, za pośrednictwem MENU aparatu, różne funkcje co umożliwia zindywidualizowanie obsługi Sony A7R III.
data dodania: 30-09-2019
godzina dodania: 12:16
odsłon: 3984
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Test Panasonica LUMIX 24-60 mm f/2,8 - jasnego zoomu dla wymagających 13 maja 2025 r. Panasonic zaprezentował nowy obiektyw Panasonic Lumix S 24-60 mm f/2,8 z mocowaniem L-Mount. Ten standardowy zoom ma dużą, stałą jasność w całym zakresie ogniskowych, a jego unikalna, kompaktowa i lekka konstrukcja zwiększa mobilność, czyniąc go idealnym wyborem do fotografii dynamicznej, krajobrazów i architektury. Obiektyw Testujemy z aparatem Panasonic Lumix S1II. ![]() Test LK Samyang Schneider-Kreuznach FE 14-24 mm f/2,8 - jasno, tanio i szeroko LK Samyang Schneider-Kreuznach FE 14-24 mm f/2,8 zadebiutował 22 kwietnia 2025 r. Waży zaledwie 445 g i jest znacznie lżejszy niż jakikolwiek inny pełnoklatkowy szerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy na rynku. Połączenie elastyczności Samyanga i wysokiej jakości konstrukcji optycznych firmy Schneider-Kreuznach sprawia, że naszym oczom ukazał się obiektyw o wysokich parametrach optycznych i w rozsądnej cenie. Testujemy go w połączeniu z Sony A7RV i Sony A7III. ![]() Najlepsze z Najlepszych 2025 - czerwiec 2025 r. - obejrzyj szczęśliwą siódemkę w Foto-Kurierze 8-9/25 Wgraj zdjęcie do serwisu foto-kurier.pl i bądź aktywny, a być może już wkrótce jedno z nich lub cała seria znajdzie się w papierowej wersji Foto-Kuriera - jako jedno z najlepszych wgranych do serwisu w danym miesiącu. Sprawdź kto wygrał w czerwcu i dołącz do wybranych. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |