testowe TEST Nikon Z 6II - drugie wcielenie przystępnego cenowo bezlusterkowca - pełny test z Foto-Kuriera 12/20
ciąg dalszy...
![]() Cieszyn, Zamkowe wzgórze. Aparat pomógł złapać promienie południowego słońca w jesiennym liściu. Nikon Z 6II + Z 14–24 mm f/2,8 S. Par. eksp.: 1/640 s; ISO 100; f/5; f=14 mm; fot. K. Patrycy.
Wizjer elektroniczny
![]()
Nikon Z 6II ma aż osiem rodzajów trybów balansu bieli w tym trzy rodzaje AWB. Ponadto temperaturę barwową można ustawić w Kelvinach oraz ustawić balans bieli na tzw. białą kartkę. W przypadku tego ostatniego dużą zaletą jest to, że możemy zapisać sześć różnych presetów [9], między którymi można się szybko przełączać. Dodatkowo każdy ustawiony tryb balansu bieli (czy to dedykowany czy ręczny) można ręcznie skorygować [10] – jest to duża zaleta.
![]()
![]() W świetle żarowym Nikon Z 6II ma niemal identyczny poziom zaszumienia co jego poprzednik. Troszkę większy szum jest w nowym modelu przy najwyższych czułościach ISO.
Nikon Z 6II – tak jak poprzednik – ma 3 rodzaje odszumiania: słabe, normalne oraz zwiększone, matrycę o takiej samej rozdzielczości i szumy w świetle żarowym na bardzo zbliżonym poziomie co w Z 6. Do ISO 6400 – z wyłączoną jak i z włączoną redukcją wysokich czułości – krzywe wykresu praktycznie się pokrywają. Powyżej tej wartości nowy model wypada minimalnie słabiej.
![]() Cieszyn, Teatr im. Adama Mickiewicza. Nikon Z 6II w połączeniu z Nikkorem Z 70–200 mm f/2,8 VR S; fot. K. Patrycy.
![]()
![]()
![]()
data dodania: 30-05-2021
godzina dodania: 09:00
odsłon: 18731
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Foto-Kurier 11/25 w najlepszych salonach prasowych i on-line - przed zakupem zajrzyj do e-kiosku Foto-Kurier 11/2025 w najlepszych salonach prasowych oraz w e-kiosku. Okładkę ozdobiło zdjęcie wykonane przez Leszka Wygachiewicza, składające się z 2032 zdjęć. A w środku znalazły się testy i opisy najnowszych obiektywów i aparatów oraz inspirujące zdjęcia, a także... ![]() Test Tamrona 28-300 mm f/4-7,1 Di III VC VXD - ostro, blisko, stabilnie, test z Foto-Kuriera 10/24 Tamron 28–300 mm f/4–7,1 Di III VC VXD to wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy o krotności 10,7×, do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, który zadebiutował 1 sierpnia 2024 r. Ma kompaktową konstrukcję o długości zaledwie 126 mm i wadze 610 g oraz wbudowaną stabilizację optyczną VC. Test obiektywu przed wami. ![]() Samyang AF 85 mm f/1,8 P FE Samyang AF 85 mm f/1,8 P FE, portretowy teleobiektyw stałoogniskowy, który równoważy wyrazistą jakość obrazu z imponującą poręcznością. Zapoznaj się z informacją prasową i zobacz dane techniczne obiektywu. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||