testowe TEST Nikon Z 7II: drugie wcielenie flagowego bezlusterkowca - test z Foto-Kuriera 1-2/21![]() ciąg dalszy...
Wizjer elektroniczny [6]
![]()
![]() Jeden ze znaków drogowych w Warszawie przyozdobiono mini ulotką. Pełnoklatkowa matryca Nikon Z 7II w połączeniu z Nikkorem Z 50 mm f/1,2 umożliwia ładne rozmycie tła uwypuklające istotne elementy obrazu z pozoru nie mającego żadnego znaczenia. Par. eksp.: 1/3200 s; ISO 100; f/1,8; f=50 mm; korekta +2/3 EV; fot. K.Patrycy
![]() Pełnoklatkowa matryca Nikon Z 7II (pełny kadr) w połączeniu z Nikkorem Z 50 mm f/1,2 umożliwia ładne rozmycie tła uwypuklające istotne elementy obrazu. Par. eksp.: 1/3200 s; ISO 100; f/3,2; f=50 mm; korekta +2/3 EV; Poniżej fragment kadru na którym widoczne są detale znaku drogowego uzyskane dzięki wysokiej rozdzielczości matrycy; fot. K.Patrycy
![]()
Pomiary
![]()
Nikon Z 7II ma aż osiem rodzajów trybów balansu bieli w tym dwa rodzaje AWB. Ponadto temperaturę barwową można ustawić w Kelvinach oraz ustawić balans bieli na tzw. białą kartkę. W przypadku tego ostatniego dużą zaletą jest to, że możemy zapisać sześć różnych presetów [7], między którymi można się szybko przełączać. Dodatkowo każdy ustawiony tryb balansu bieli (czy to dedykowany czy ręczny) można ręcznie skorygować [8] – jest to duża zaleta.
![]()
![]()
Nikon Z 7II bardzo dobrze radzi sobie z odwzorowaniem barw. Przy oświetleniu żarowym, w przypadku automatycznego balansu bieli, występuje bardzo mało widoczna żółto-magentowa dominanta. Przy ustawieniu dedykowanym i ręcznym (w kelwinach) kolory są prawidłowo odwzorowane. Przy świetle błyskowym lekko żółto-magentowa dominanta wystąpiła przy dedykowanym ustawieniu – na światło błyskowe, przy ustawieniu AWB zarejestrowaliśmy ledwo widoczny niebieski zafarb. W pozostałych przypadkach (ustawienia „Słońce” i ręczne) aparat poradził sobie bardzo dobrze.
data dodania: 01-08-2021
godzina dodania: 09:00
odsłon: 15165
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Sigma 135 mm f/1,4 DG | Art w porównywarce Zaprezentowana 9 września 2025 r. Sigma 135 mm f/1,4 DG | Art – pierwszy na świecie pełnoklatkowy obiektyw z AF o ogniskowej 135 mm i jasności f/1,4 - jest w naszej porównywarce. Zobacz dane techniczne obiektywu. ![]() Zdjęcie Miesiąca Lipiec 2025 r. - najlepsze prace są w Foto-Kurierze 8-9/25 - aktualny konkurs tylko do 31 października Na łamach Foto-Kuriera 8-9/25 prezentujemy zwycięskie prace z internetowego konkursu miesiąca odbywającego się cyklicznie na stronie foto-kurier.pl. W wydaniu zagościły najwyżej ocenione zdjęcia przez użytkowników serwisu foto-kurier.pl w lipcu 2025 r. Każde zdjęcie wgrane do serwisu bierze automatycznie udział w konkursie. Aktualny konkurs kończy się 31 października. ![]() Sigma 12 mm f/1,4 DC | Contemporary w porównywarce Zaprezentowana 19 sierpnia 2025 r. Sigma 12 mm f/1,4 DC | Contemporary w czterech różnych mocowaniach jest w naszej porównywarce. Zobacz dane techniczne obiektywu. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |