testowe TEST Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD - kultowe zbliżenie![]() ciąg dalszy...
![]()
Minimalna odległość ustawiania ostrości MOD wynosi 23 cm (13), maksymalna skala odwzorowania to 1:1.
![]()
![]()
Rozdzielczość
![]()
Na brzegach jest nieco słabiej, ale też przy otwartej przysłonie nie schodzimy poniżej 75 l/mm, a dla wartości optymalnej f/8 jest to nawet 85 linii/mm. Od 75 l/mm dajemy ocenę maksymalną - 6 punktów, czyli można powiedzieć, że rozdzielczość układu testowany Tamron + 61-milionowa matryca z Sony A7C R jest super.
![]()
Najprawdopodobniej w przypadku wersji z mocowaniem do Nikona nie da się w pełni wykorzystać możliwości rozdzielczych obiektywu, gdyż matryca np. Nikona Z7 II ma mniejszą rozdzielczość (45 mln).
![]()
![]() Pod światło Zastosowane powłoki oraz dość długa osłona przeciwsłoneczna sprawiają, że testowany Tamron bardzo dobrze radzi sobie podczas fotografowania pod światło. Winietowanie Tamron 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD ma zaciemnione rogi pojawiające się na zdjęciach. Każde przymknięcie przysłony o jeden stopień EV powoduje ich sukcesywne rozjaśnienie. Przy f/8 można mówić o zaniku winietowania. Bez wątpienia to największa wada tego obiektywu, ale w większości przypadków wykonując zdjęcia makro korzystamy z większych wartości liczb przysłony, więc ten problem nie będzie nas dotyczył.
![]()
W pozostałych przypadkach producent stawia na fakt, że plik cyfrowy pod względem winietowania można skorygować w postprodukcji bez szkody dla rejestrowanego zdjęcia i trudno się z tym tokiem rozumowania nie zgodzić. Dzięki tym założeniom konstrukcyjnym produkt końcowy jest tańszy dla odbiorcy, a to jest niezwykle ważne w końcowym rozrachunku.
data dodania: 14-04-2025
godzina dodania: 00:01
odsłon: 3161
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() LIGA FOTO-KURIERA 2025 - etap VII "Detal w Krajobrazie"- zgłoszenia tylko do 15 września Liga Foto-Kuriera 2025 ma atrakcyjne nagrody o łącznej wartości ponad 21 tys. zł. Dołącz do zabawy na dowolnym jej etapie. 7 etap ma tytuł "Detal w krajobrazie", a ostatni dzień przyjmowania zgłoszeń mija 15 września o północy. ![]() Światłosiła 2025, IV edycja, 12-13.09.2025 Hotel Radison Blu, Sopot, 9-18 12 września 2025 r. rozpoczęła się IV edycja festiwalu Światłosiła. Tym razem odbywa się ona w Hotleu Radison Blu w Sopocie. Festiwal potrwa do 13 września 2025 do godziny 18. Przedstawiamy kilka zdjęć z pierwszego dnia festiwalu. Jest dużo nowego sprzętu, są prelekcje, są lubiani prelegenci, a w dodatku pogoda też dopisała. ![]() Sigma 135 mm f/1,4 DG | Art w porównywarce Zaprezentowana 9 września 2025 r. Sigma 135 mm f/1,4 DG | Art – pierwszy na świecie pełnoklatkowy obiektyw z AF o ogniskowej 135 mm i jasności f/1,4 - jest w naszej porównywarce. Zobacz dane techniczne obiektywu. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |