testowe TEST Sony Cyber-shot HX9V w odniesieniu do konkurentów - artykuł z Foto-Kuriera 7/2011
ciąg dalszy...
Szumy
![]() Pod kątem szumów najlepiej wypada Sony. Niemal w całym zakresie cułości ISO „bije rywali na głowę”.
Patrząc na wykres pomiarów studyjnych od razu widzimy, że najlepiej radzi sobie EXMOR CMOS R Sony. W całym zakresie czułości bije on na głowę rywali, jedynie przy wartościach ISO 1600 i 3200 oprogramowanie Casio skuteczniej obniża poziom zaszumienia. Trzeba jednak pamiętać, że stosowane w aparatach systemy odszumiania obniżając poziom zakłóceń jednocześnie bardzo degradują szczegóły i rozmiękczają obraz. W tę stronę zdecydowanie poszły Panasonic i Olympus.
![]() Kliknij aby powiększyć >>> Aparat Samsunga dotarł do redakcji później niż pozostałe. Z tego względu nie było możliwe wykonanie zdjęć tego samego motywu.
Poziom szumów na zdjęciach z tych modeli przy niskich wartościach czułości ISO (do 800) jest niższy niż na zdjęciach z Canona czy Casio. Jednak oddanie szczegółów zdecydowanie słabsze. Canon i Casio mało rozmywają tło, i gdyby nie znakomita jakość systemu odszumiania Sony byłyby liderami w tej konkurencji. Samsung wypada pośrednio; zwiększając czułość ponad ISO 200 zakłócenia na zdjęciach są coraz większe, a oddanie szczegółów coraz słabsze. Za szumy Sony otrzymuje 5,5 punktu, Canon, Casio oraz Samsung po 5, Olympus 4,75, a Panasonic 4,5 punktu.
Odwzorowanie barwne
![]() W świetle żarowym (3000 K) i trybem balansu bieli ustawionym na AUTO najbliższe rzeczywistości kolory oddaja Canon, Samsung i Sony. Po zmianie oświetlenia na dzienne (5000 K) i ustawieniu AUTO Canon zostaje w tyle, i liderami zostają Samsung i Sony.
W świetle dziennym (5000 K) przy ustawieniu balansu bieli w tryb dzienny (słoneczko) najbliższe rzeczywistości kolory oddaje Canon. Jednak gdy będziemy fotografować w trybie balansu bieli ustawionym na AUTO, to najlepiej wypadną Samsung i Sony; niemal idealnie odwzorowują kolorystykę. W pozostałych czterech aparatach, podczas fotografowania w świetle dziennym, najlepiej spisywał się tryb AUTO. Zdecydowanie lepiej oddaje on barwy niż tryb „słoneczko” (tryb dzienny).
![]() W świetle żarowym (3000 K) i trybem balansu bieli ustawionym na AUTO najbliższe rzeczywistości kolory oddaja Canon, Samsung i Sony. Po zmianie oświetlenia na dzienne (5000 K) i ustawieniu AUTO Canon zostaje w tyle, i liderami zostają Samsung i Sony.
Podsumowując: w świetle dziennym wszystkie kompakty radzą sobie nienajgorzej, jednak przy sztucznym oświetleniu Canon, Samsung i Sony zdecydowanie odstają od konkurentów. Z tego względu przyznajemy im po 5,5, a reszcie po 5 punktów.
data dodania: 01-01-2012
godzina dodania: 01:00
odsłon: 90855
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Sigma 12 mm f/1,4 DC | Contemporary - ultraszerokokątna stałka do matryc APS-C Sigma 12 mm f/1,4 DC | Contemporary to ultraszerokokątny obiektyw stałoogniskowy, który umożliwia fotografowanie z najszerszym kątem widzenia spośród wszystkich obiektywów o jasności f/1,4 do aparatów APS-C, w tym tych dedykowanych do aparatów z mocowaniem Canon RF ![]() OM System M.ZUIKO 50-200 mm f/2,8 IS PRO - do 800 mm z konwerterem OM Digital Solutions Corporation 10 września 2025 r. wprowadziła na rynek obiektyw M.ZUIKO DIGITAL ED 50-200 mm f/2,8 IS PRO. Zaprojektowany w pełnej zgodności ze standardem Mikro Cztery Trzecie dołączył do linii produktów do obrazowania OM SYSTEM. ![]() Canon EOS C50 – pierwsza kamera z serii Cinema EOS z trybem open gate - dla profesjonalistów z branży kreatywnej 9 września 2025 roku Canon Europe zaprezentował Canona EOS C50 – wszechstronną, pełnoklatkową kamerę hybrydową z mocowaniem RF, stworzoną z myślą o profesjonalnych operatorach i mobilnych ekipach produkcyjnych. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||