testowe TEST: Sony A6300 jeszcze szybsza wersja pogromcy lustrzanek - artykuł ukazał się w Foto-Kurierze 6/2016
ciąg dalszy...
System AF
Za detekcję fazową odpowiada 425 punktów AF obejmujących swoim zakresem 84% powierzchni kadru. Pola niebieskie oznaczają 169 punktów AF działających w oparciu o detekcję kontrastu (25+144 – każdy z 9 punktów centralnego pola AF zamienia się w 16 pól pomiarowych). W ustawianiu ostrości aparat wykorzystuje dwa systemy: detekcji fazy (pomarańczowa linia) i detekcji kontrastu (linia niebieska)
Tak jak w A6000, w A6300 czujniki AF oparte na detekcji
fazy współpracujący z dokładnym systemem AF opartym na detekcji
kontrastu. Z tym, że w A6300 mamy 169 takich pól (9 centralnych pól
systemu AF rozszerza się do 16 punktów AF), a w A6000 jest ich 25 [5].
Technologia High-density Tracking AF. Po lewej: obiekt został wykryty przez szerokie pole AF. Po prawej: wykrycie obiektu w kadrze powoduje lokalną aktywację punktów ostrości znajdujących się wokół wykrytego obiektu co umożliwia precyzyjniejsze ustawienie ostrości. Technologia ta umożliwiła zagęszczenie punktów AF 7,5× większe niż w A6000.
Zagęszczenie tych punktów jest 7,5 raza większe, niż
w modelu α6000. System ten sprawdza się przy wykonywaniu zdjęć seryjnych
z częstotliwością 11 kl./s, albo w nowym trybie zdjęć seryjnych
z częstotliwością 8 klatek na sekundę z podglądem na żywo na ekranie LCD
lub w wizjerze elektronicznym aparatu. W praktyce, o ile nasz obiekt
jest odpowiednio oświetlony i nie jest zbyt mały, to system ten działa
skutecznie. Z jednym małym wyjątkiem, aparat ma zbyt mały bufor pamięci,
żeby wykonywać tego typu serie zdjęć bez ograniczeń. Po zarejestrowaniu
serii musimy chwilę odczekać zanim aparat zapisze zdjęcia na karcie.
A chwila ta jest tym dłuższa im rejestrowane zdjęcia mają większą
rozdzielczość. Może być to trochę irytujące. I dlatego nie powinno się
porównywać tego parametru z osiągami profesjonalnych lustrzanek klasy
Canon EOS 1D-X Mark II, czy też Nikon D5.
Do doświetlenia portretów i ciemnych wnętrz można użyć takiej samej jak w A6000 wbudowanej lampy błyskowej [9]. Lampa aktywowana jest po wciśnięciu przycisku znajdującego się w górnej części tylnej ścianki korpusu.
Aparat może zapisywać zarówno pliki JPEG jak i RAW.
Bruksela nawet w nocy może wyglądać intrygująco. Dzięki czułości ISO 6400 i systemowi stabilizacji obrazu tego typu zdjęcia możemy wykonywać z ręki.
Wizjer
Pomiary W redakcyjnym studiu sprawdziliśmy: dynamikę przetwornika, zaszumienie obrazu oraz odwzorowanie barwne (czyli sprawność ustawień balansu bieli). Pomiarów dokonaliśmy z użyciem testowej tablicy barwnej X-rite, którą oświetlaliśmy światłem ciągłym żarowym (3000 K) oraz błyskowym (5000 K). Temperatura barwowa i ekspozycja ustawiane były ręcznie według wskazań urządzeń pomiarowych: Gossen Digipro F i kolorymetru Minolta Color Meter III. Ocenie zostały poddane pliki JPEG o najwyższej jakości.
Więcej o dynamice, odwzorowaniu barwnym, szumach, możliwościach edycyjnych i multimedialnych w dalszej części materiału.
Artykuł ukazał się w Foto-Kurierze 6/2016.
Tekst i zdjęcia niepodpisane: Krzysztof Patrycy Osoby, które mają wykupioną prenumeratę z dostępem do e-wydań mają dostęp również do wszystkich płatnych artykułów na www.foto-kurier.pl Wniesienie opłaty umożliwia Ci pełny dostęp do danego artykułu przez 2 dni. Zabrania się kopiowania i rozpowszechniania tekstów i materiałów ilustracyjnych. Zamawiany artykuł zawiera: Liczba zdjęć: 15 ; Liczba tabel i ilustracji: 8 ; Liczba znaków: 22095 Wybierz formę płatności data dodania: 11-05-2017
godzina dodania: 11:30
odsłon: 19634
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Foto-Kurier 11/25 w najlepszych salonach prasowych i on-line - przed zakupem zajrzyj do e-kiosku Foto-Kurier 11/2025 w najlepszych salonach prasowych oraz w e-kiosku. Okładkę ozdobiło zdjęcie wykonane przez Leszka Wygachiewicza, składające się z 2032 zdjęć. A w środku znalazły się testy i opisy najnowszych obiektywów i aparatów oraz inspirujące zdjęcia, a także... ![]() Test Tamrona 28-300 mm f/4-7,1 Di III VC VXD - ostro, blisko, stabilnie, test z Foto-Kuriera 10/24 Tamron 28–300 mm f/4–7,1 Di III VC VXD to wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy o krotności 10,7×, do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, który zadebiutował 1 sierpnia 2024 r. Ma kompaktową konstrukcję o długości zaledwie 126 mm i wadze 610 g oraz wbudowaną stabilizację optyczną VC. Test obiektywu przed wami. ![]() OKIEM EKSPERTÓW ocena zdjęć użytkowników portalu - Foto-Kurier 11/25 Marta Darowska i Tadeusz Koniarz, eksperci nie tylko w dziedzinie fotografii, poddają swojej opinii wybrane zdjęcia użytkowników galerii foto-kurier.pl. Wgrywaj zdjęcia do serwisu jeśli chcesz, żeby nasi eksperci omówili je na łamach Foto-Kuriera. Tym razem swoją uwagę skupili między innymi na zdjęciu "Pastelowy poranek dnia", którego autorem jest Maciej Najderek, następnym razem może to być seria lub pojedyncze zdjęcie wgrane przez Ciebie. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
||||||||