testowe TEST: Sony A6300 jeszcze szybsza wersja pogromcy lustrzanek - artykuł ukazał się w Foto-Kurierze 6/2016
ciąg dalszy...
System AF
Za detekcję fazową odpowiada 425 punktów AF obejmujących swoim zakresem 84% powierzchni kadru. Pola niebieskie oznaczają 169 punktów AF działających w oparciu o detekcję kontrastu (25+144 – każdy z 9 punktów centralnego pola AF zamienia się w 16 pól pomiarowych). W ustawianiu ostrości aparat wykorzystuje dwa systemy: detekcji fazy (pomarańczowa linia) i detekcji kontrastu (linia niebieska)
Tak jak w A6000, w A6300 czujniki AF oparte na detekcji
fazy współpracujący z dokładnym systemem AF opartym na detekcji
kontrastu. Z tym, że w A6300 mamy 169 takich pól (9 centralnych pól
systemu AF rozszerza się do 16 punktów AF), a w A6000 jest ich 25 [5].
Technologia High-density Tracking AF. Po lewej: obiekt został wykryty przez szerokie pole AF. Po prawej: wykrycie obiektu w kadrze powoduje lokalną aktywację punktów ostrości znajdujących się wokół wykrytego obiektu co umożliwia precyzyjniejsze ustawienie ostrości. Technologia ta umożliwiła zagęszczenie punktów AF 7,5× większe niż w A6000.
Zagęszczenie tych punktów jest 7,5 raza większe, niż
w modelu α6000. System ten sprawdza się przy wykonywaniu zdjęć seryjnych
z częstotliwością 11 kl./s, albo w nowym trybie zdjęć seryjnych
z częstotliwością 8 klatek na sekundę z podglądem na żywo na ekranie LCD
lub w wizjerze elektronicznym aparatu. W praktyce, o ile nasz obiekt
jest odpowiednio oświetlony i nie jest zbyt mały, to system ten działa
skutecznie. Z jednym małym wyjątkiem, aparat ma zbyt mały bufor pamięci,
żeby wykonywać tego typu serie zdjęć bez ograniczeń. Po zarejestrowaniu
serii musimy chwilę odczekać zanim aparat zapisze zdjęcia na karcie.
A chwila ta jest tym dłuższa im rejestrowane zdjęcia mają większą
rozdzielczość. Może być to trochę irytujące. I dlatego nie powinno się
porównywać tego parametru z osiągami profesjonalnych lustrzanek klasy
Canon EOS 1D-X Mark II, czy też Nikon D5.
Do doświetlenia portretów i ciemnych wnętrz można użyć takiej samej jak w A6000 wbudowanej lampy błyskowej [9]. Lampa aktywowana jest po wciśnięciu przycisku znajdującego się w górnej części tylnej ścianki korpusu.
Aparat może zapisywać zarówno pliki JPEG jak i RAW.
Bruksela nawet w nocy może wyglądać intrygująco. Dzięki czułości ISO 6400 i systemowi stabilizacji obrazu tego typu zdjęcia możemy wykonywać z ręki.
Wizjer
Pomiary W redakcyjnym studiu sprawdziliśmy: dynamikę przetwornika, zaszumienie obrazu oraz odwzorowanie barwne (czyli sprawność ustawień balansu bieli). Pomiarów dokonaliśmy z użyciem testowej tablicy barwnej X-rite, którą oświetlaliśmy światłem ciągłym żarowym (3000 K) oraz błyskowym (5000 K). Temperatura barwowa i ekspozycja ustawiane były ręcznie według wskazań urządzeń pomiarowych: Gossen Digipro F i kolorymetru Minolta Color Meter III. Ocenie zostały poddane pliki JPEG o najwyższej jakości.
Więcej o dynamice, odwzorowaniu barwnym, szumach, możliwościach edycyjnych i multimedialnych w dalszej części materiału.
Artykuł ukazał się w Foto-Kurierze 6/2016.
Tekst i zdjęcia niepodpisane: Krzysztof Patrycy Osoby, które mają wykupioną prenumeratę z dostępem do e-wydań mają dostęp również do wszystkich płatnych artykułów na www.foto-kurier.pl Wniesienie opłaty umożliwia Ci pełny dostęp do danego artykułu przez 2 dni. Zabrania się kopiowania i rozpowszechniania tekstów i materiałów ilustracyjnych. Zamawiany artykuł zawiera: Liczba zdjęć: 15 ; Liczba tabel i ilustracji: 8 ; Liczba znaków: 22095 Wybierz formę płatności data dodania: 11-05-2017
godzina dodania: 11:30
odsłon: 19558
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Foto-Kurier - FK 11/25 on-line w naszym e-kiosku - wkrótce w najlepszych salonach prasowych Foto-Kurier 11/25 dostępny również on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie autorstwa Leszka Wygachiewicza, które prezentujemy w dziale Najlepsze z Najlepszych w środku wydania. Powstało z 2032 zdjęć składowych i przedstawia głowę szerszenią. W środku też testy, opisy Canona R6 Mark III i Nikona ZR oraz testy Canona 85 mm f/1,4L VCM, Panasonica Lumix S1RII, Tamrona 16-30 mm f/2,8 oraz Sony FE 100 mm f/2,8 GM. Jak zwykle jest co poczytać i czym się zainspirować. Zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 10/25, który jeszcze przez kilka dni będzie królował w najlepszych salonach prasowych. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród przekracza 21 tys. złotych - dołącz w dowolnym momencie Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. ![]() Nikon F65 - poręczny, w rozsądnej cenie Najnowszą lustrzankę Nikona oznaczono symbolem F65. Jest to jedynie udoskonalony amatorski model Nikona F60. Pozostano przy niezmienionej stylistyce korpusu, a nowe elementy to... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
||||||||