Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

TEST: Canon EOS RP - niewielki, pełnoklatkowy bezlusterkowiec - test z Foto-Kuriera 5/19

ciąg dalszy...

 

TEST: Canon EOS RP - niewielki, pełnoklatkowy bezlusterkowiec - test z Foto-Kuriera 5/19

ISO 6400 jest w pełni użyteczne przy wykonywaniu zdjęć reportażowych. Canon EOS RP + RF 24–105 mm f/4 L IS USM. Par. eksp.: 1/800 s; ISO 6400; f/4; f=35 mm; fot. K. Patrycy

 

Pozostałe możliwości
Aparat wyposażono w cyfrowy optymalizator obiektywu (DLO - Digital Lens Optimiser), który umożliwia fotografowanie z optymalną jakością zarówno z natywnymi obiektywami RF, jak i 5. modelami serii EF. Dla płynnej edycji zdjęć w postprodukcji, EOS RP obsługuje 14-bitowe pliki CR3 RAW oraz C-RAW, które zajmują średnio o 40% mniej miejsca niż standardowe pliki RAW. Umożliwia to zapisanie jeszcze większej ilości zdjęć na karcie pamięci.

Akcesoria i obiektywy
EOS RP to bogato wyposażony aparat systemowy Canona. Nowy model wyposażono w innowacyjne, 12-stykowe mocowanie optyczne do jeszcze szybszej komunikacji korpusu z obiektywem. Poza nowymi obiektywami RF, nowy aparat jest także kompatybilny z szeroką gamą już istniejących obiektywów EF i EF-S. Wszystko za pomocą adaptera dostępnego w trzech wersjach*. Aparat ma tzw. cichą migawkę oraz wykorzystuje technologię wykrywania migotania, która ułatwia fotografowanie w świetle jarzeniowym. Wykrywa ona częstotliwość migotania i rejestruje obraz w pobliżu szczytowej jasności, aby zmniejszyć efekt migotania. W przypadku wykrycia migotania następuje automatyczne uruchomienie funkcji przeciwdziałającej temu zjawisku podczas fotografowania.
Za możliwości fotograficzne przyznajemy mocne 5,5 punktu.

* Adaptery obiektywów: Adapter mocowania EF-EOS R; Adapter mocowania EF-EOS R z pierścieniem regulacji; Adapter mocowania EF-EOS R z uchwytem filtra wsuwanego i wsuwanym kołowym filtrem polaryzacyjnym lub szarym

 

Typowy uliczny portret. Canon EOS RP + RF 24–105 mm f/4 L IS USM. Par. eksp.: 1/250 s; ISO 400; f/8; f=53 mm

Typowy uliczny portret. Canon EOS RP + RF 24–105 mm f/4 L IS USM. Par. eksp.: 1/250 s; ISO 400; f/8; f=53 mm; fot. K. Patrycy

 

Wizjer

Aparat wyposażono w 0,39-calowy wizjer elektroniczny EVF typu OLED o rozdzielczości 2,36 miliona punktów. Jego pole widzenia obejmuje w przybliżeniu 100% (w pionie i poziomie). Powiększenie wizjera wynosi 0,7×, a punkt oczny ma w przybliżeniu 22 mm (od środka soczewki okularu). Możliwa jest korekcja dioptryczna w zakresie od –4 do +1 m-1 (dioptria). Wizjer, w trybie płynnego wyświetlania, nie smuży i obserwowany obraz wygląda „pewnie”. Dobrze, że w prawym dolnym rogu umieszczono informację o poziomie naładowania akumulatorów. Przyda na się ta informacja przy dłuższym fotografowaniu.
Za wizjer elektroniczny przyznajemy 5,25 punktu.


Pomiary

W redakcyjnym studiu sprawdziliśmy: dynamikę przetwornika, zaszumienie obrazu oraz odwzorowanie barwne (czyli sprawność dedykowanych ustawień balansu bieli). Pomiarów dokonaliśmy wykorzystując testową tablicę barwną X-rite, którą oświetlaliśmy światłem ciągłym żarowym (3000 K) oraz błyskowym (5000 K). Pomiary testowe wykonane zostały na plikach JPEG o najmniejszej kompresji, czyli na największych. Temperatura barwowa i ekspozycja ustawiane były ręcznie według wskazań urządzeń pomiarowych: Gossen Digipro F i Minolta Color Meter III. Pomiary wykonaliśmy przy wyłączonej redukcji szumów, redukcji na poziomie „normalnym” i zwiększonym”, oraz – w przypadku światła żarowego – z redukcją wieloklatkową NR, polegającą na wykonaniu 4 ekspozycji łączonych w jedno zdjęcie o niższym poziomie zaszumienia.

Odwzorowanie barwne

 

TEST: Canon EOS RP - niewielki, pełnoklatkowy bezlusterkowiec - test z Foto-Kuriera 5/19

Canon EOS RP dobrze sobie radzi z odpowiednim doborem balansu bieli.


Balans bieli w świetle błyskowym bardzo dobrze działa zarówno w trybach AWB (Auto) jak i dedykowanym (Słoneczko). Po włączeniu trybu na Światło błyskowe widać bardzo małą magentową dominantę. W świetle żarowym zdecydowanie lepiej ustawić balans bieli na Światło żarowe (kolory są wtedy lepiej odwzorowane) niż tryb auto (AWB). Przy AWB widać zdecydowaną żółto-magentową dominantę. W Canonie EOS RP, jak w większości tej klasy aparatów, można ręcznie ustawiać temperaturę barwową w Kelvinach.
Za odwzorowanie barwne przyznajemy 5,5 punktu.

Dynamika

Rozpiętość dynamiki przetwornika sprawdziliśmy przy oświetleniu żarowym o temperaturze barwowej 3000 K oraz ekwiwalencie czułości ISO 100.

 

Dynamika EOS-a RP wynosi 6 i 1/3 EV, co umożliwia rejestrowanie szczegółów zarówno w jasnych jak i w ciemnych partiach obrazu przy kontrastowych scenach.

Dynamika EOS-a RP wynosi 6 i 1/3 EV, co umożliwia rejestrowanie szczegółów zarówno w jasnych jak i w ciemnych partiach obrazu przy kontrastowych scenach.

 

Dynamika Canona EOS RP wynosi 6 i 1/3 EV. Rozpiętość oraz charakterystyka są bardzo zbliżone do lustrzanki Canon EOS 6D Mark II. Jest to wynik dobry umożliwiający rejestrowanie szczegółów zarówno w jasnych jak i w ciemnych partiach obrazu przy kontrastowo oświetlonych scenach.
Za dynamikę przyznajemy 5,15 punktu.

Szumy

 

 

Pod kątem szumów Canon wypadł bardzo dobrze.

 

 

Pod kątem szumów Canon wypadł bardzo dobrze.

Pod kątem szumów Canon wypadł bardzo dobrze.


Canon EOS RP przy wyłączonej redukcji wypada bardzo dobrze pod kątem szumów (podobnie jak EOS 6D Mark II). W warunkach studyjnych szum, ale niezbyt uciążliwy, pojawia się dopiero po przekroczeniu ISO 1600.

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 20-12-2019
 
godzina dodania: 10:18
 
odsłon: 3455
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
TEST EPSON SC-P700 - mniejszy, precyzyjniejszy oraz ładniejszy i bardziej funkcjonalny od poprzednika, test FK 3/21
fotografia
TEST Canon EOS 6D Mark II, czyli budżetowa „pełna klatka” nie tylko dla podróżujących - test z FK 4/18
fotografia
TEST Fujifilm X-T4 - flagowy bezlusterkowiec z profesjonalna nutą - artykuł z FK 10/20
fotografia
TEST Fujifilm X-T4 - flagowy bezlusterkowiec z profesjonalna nutą - artykuł z Foto-Kuriera 10/20
fotografia
TEST Sony ZV-1 - kieszonkowy aparat dla wideoblogerów - artykuł z Foto-Kuriera 10/20
fotografia
TEST Nikon D500 - pełnoklatkowe możliwości w formacie DX - artykuł z Foto-Kuriera 11/16
fotografia
Nie tylko na weekend, TEST: Canon EOS 90D - następca najlepszej lustrzanki, czyli król rozdzielczości - artykuł z FK 10/19
fotografia
TEST Panasonic S5 - najmniejszy bezlusterkowiec w portfolio - artykuł z Foto-Kuriera 11/20
fotografia
TEST Panasonic S5 - najmniejszy bezlusterkowiec w portfolio - test z Foto-Kuriera 11/20
fotografia
Ostry telezoom TEST Tamron 70–180 mm f/2,8 Di III VXD - TEST z Foto-Kuriera 6-7/2020
fotografia
TEST Nikon D7500 - rozwój uhonorowany nagrodą EISA - TEST z Foto-Kuriera 8-9/17
fotografia
TEST M.Zuiko Digital 7–14 mm f/2,8ED PRO - superszeroki zoooom - test z FK 1-2/2016


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2021. (0.128)

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |