testowe TEST Nikon 1 J1 - szybki jak Maglev* (pełna wersja artykułu z FK 12/2011)
ciąg dalszy...Dynamika Testowe zdjęcia wykonane były przy świetle sztucznym o temperaturze 3000 K. Zakres dynamiki wynosi 6 i 2/3 EV, czyli jest taki sam jak dla: Canona PowerShot G12 (co trochę zaskakuje – przecież w Nikonie jest większa matryca), Olympusa PEN E-P3 (co również zaskakuje, gdyż w Olympusie matryca jest większa od tej zastosowanej w Nikonie) oraz taka sama co w testowanej w tym numerze a65 (i to również zaskakuje, gdyż matryca a65 w porównaniu z Nikonem 1 J1 jest olbrzymia). Biorąc pod uwagę aż tyle zaskakujących wyników i porównań nie można za dynamikę przyznać testowanemu Nikonowi mniej niż 5 punktów.
![]() Dynamika testowanego modelu jest zblżona do konkurencyjnych modeli: Canona G12 i Olympusa E-P3.
Odwzorowanie barwne Z racji braku możliwości ustawień balansu bieli w Kelwinach, ten test wykonaliśmy przy ustawieniach automatycznych i predefiniowanych. Do oświetlenia tablicy X-Rite posłużyły nam 2 źródła oświetlenia ciągłego o temperaturach odpowiednio 3000 K i 5500 K.
![]() Przy świetle ciągłym o temp. barwowej 5500 K otrzymaliśmy minimalnie żółtą dominantę, która pojawiła się również w przypadku automatycznego balansu bieli i niskiej temperatury barwowej. Nikon P7100 poradził sobie lepiej w podobnych warunkach.
Nikon 1 J1 lepiej poradził sobie przy świetle o temperaturze 3000 K. Przy 5500 K otrzymaliśmy minimalną żółtą dominantę. Za jakość odwzorowania barwnego przyznajemy 4,75 punktu.
![]() Zdjęcie wykonane z rzeki Huangpu w centrum Szanghaju z płynącego statku. Trzeba przyznać, że ISO 1600 to użyteczna wartość nawet w tak nietypowych warunkach oświetleniowych. Par. eksp.: 1/40 s, ISO 1600, f/5,6; f=30 mm Ściągnij oryginalne zdjęcie testowe w pełnej rozdzielczości >>>
Możliwości multimedialne Nikon 1 J1 oferuje możliwość nagrywania filmów Full HD z częstotliwością 60i lub 30p. Dodatkowo użytkownik może rejestrować ruch w bardzo wolnym tempie, lub wykonać zdjęcie wysokiej rozdzielczości nie przerywając filmowania (3840×2160 pikseli o proporcjach boków 16:9 w trybie Full HD 1080/60i). Aparat obsługuje również standard wideo 720/60p. W procesie filmowania możemy ustawić parametry adekwatne do zastosowanego trybu pracy P, A, S, M. Można też filmować w trybie automatycznego wyboru scen.
![]()
![]()
![]()
![]() Nikon 1 J1 ma 5 trybów ustawienia czułości mikrofonu.
Filmy jak i zdjęcia rejestrowane są na kartach typu SD/SDHC/SDXC. Szkoda, że nie ma możliwości zastosowania zewnętrznego mikrofonu, ale za to możemy wybrać jeden z trzech poziomów nagrywania dźwięku (łącznie 5 opcji): od wysokiej czułości do całkowitego wyłączenia mikrofonu. Możemy też załączyć lub nie redukcję szumów wiatru. W procesie filmowania możemy też zastosować jedną z trzech opcji przejść między poszczególnymi sekwencjami filmowymi: białe, czarne lub go brak. Aparat wyposażono w port USB oraz złącze HDMI. W zestawieniu z innymi aparatami tego typu Nikon 1 J1 nie stanowi czegoś super wyjątkowego. Aparat reprezentuje swoimi możliwościami multimedialnymi zupełnie przyzwoity poziom i dlatego przyznajemy mu 5,25 punktu.
![]() Złącza aparatu Nikon 1 J1
data dodania: 01-01-2013
godzina dodania: 13:45
odsłon: 50710
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera - FK 12/25 wkrótce on-line Foto-Kurier 12/25 jest już w drukarni, a wkrótce będzie również on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie przedstawiające Alberta Watsona, a wykonane na targach Paris Photo przez Tadeusza Koniarza. W wydaniu prezentujemy między innymi, jedyną w Polsce tego typu, obszerną relację z tego wydarzenia. W środku są też testy, opisy Canona RF 45 mm f/1,2 STM, Sony A7 V, Nikkora Z DX MC 35 mm f/1,7, Panasonica Lumix S 100-500 mm f/5-7,1 oraz procesora do filmów firmy AGO, o którym opowiada między innymi Marta Dębska w wywiadze o fotografii analogowej. Z przyjemnością prezentujemy też nowy cykl artykułów pt. "Kulisy jednego zdjęcia", który będziemy kontynuować przy współpracy z marką PRO STUFF, a do spotkania w pierszym odcinku zapraszamy razem z Łukaszem Pietrzakiem, który na potrzeby wydania zamienia się w Mikołaja. Jest też ogrom wspaniałych zdjęć naszych Czytleników prezentowanych w ramach działów Najlepsze z Najlepszych, Internetowego konkursu miesiąca oraz Oka Ekspertów. Jest też kolejny etap LIGI Foto-Kuriera. Jednym słowem będzie co czytać w zimowe wieczory. Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 11/25, który jeszcze przez tydzień będzie królował w salonach prasowych. ![]() Sony A7V w porównywarce Zaprezentowany 2 grudnia 2025 r. Sony A7 V, będący piątą generacją popularnej serii pełnoklatkowych aparatów bezlustrowych Sony A7, jest w naszej porównywarce. Zobacz dane techniczne aparatu. ![]() Sony DSC-RX1R III w porównywarce Zaprezentowany 15 lipca 2025 r. pelnoklatkowy kompakt Sony RX1R III z 61-milionowym przetwornikiem obrazu CMOS Exmor R jest w naszej porównywarce. Zobacz dane techniczne aparatu. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||