testowe TEST Fujifilm X-T4 - flagowy bezlusterkowiec z profesjonalna nutą - artykuł z FK 10/20ciąg dalszy...
Dynamika
Dynamika Fujifilm X-T4 wynosi 6 i 2/3 EV. Jest to bardzo dobry wynik. Dzięki temu rejestrowane są liczne szczegóły w cieniach i światłach na bardzo kontrastowo oświetlonych obszarach.
Zakres dynamiki w testowanym Fujifilm jest na bardzo dobrym poziomie i wynosi aż 6 i 2/3 EV (w X-T3 dynamika wynosi 7 i 1/3 EV). Jest to trochę słabszy wynik, ale na tyle dobry, że na zdjęciach kontrastowych motywów zachowanych jest dużo szczegółów zarówno w światłach jak i w cieniach. W tej kategorii przyznajemy 5,4 punktu.
Balans bieli w testowanym modelu dobierany jest automatycznie (AWB) lub poprzez wybranie jednego z gotowych profili. Dodatkowo można ręcznie ustawić temperaturę barwową.
Przy świetle żarowym lepiej ustawić balans bieli w tryb dedykowany do takiego oświetlenia, czyli żarowy. Uzyskamy wtedy zdecydowanie lepsze odwzorowanie barw niż przy ustawieniach AWB (wtedy pojawia się magentowa dominanta).
X-T4 ma odchylany, dotykowy, wreszcie osadzony na przegubie 3-calowy ekran LCD o rozdzielczości 1,62 miliona punktów (X-T3 miał ekran uchylny w 3 kierunkach o rozdzielczości 1,04 mln). Ekran aparatu można ustawić na dwa różne sposoby: Priorytet Słabego Oświetlenia – umożliwia wyraźne widzenie obiektu w słabym świetle i Priorytet Rozdzielczości – wyświetla nawet najdrobniejsze szczegóły obiektu.
Okolice muzeum muru berlińskiego. W takich sytuacjach przydaje się odchylany ekran. Wieżę strażniczą można dopiero uwiecznić [A] po wystawieniu aparatu nad mur i kontroli ekspozycji za sprawą odchylanego ekranu. Bez tego rozwiązania możemy jedynie sfotografować przez szparę w murze skrzynkę elektryczną [B].
Jak przystało na ekran dotykowy ten w X-T4 umożliwia jego intuicyjną obsługę podczas fotografowania, korzystania z AF oraz wyboru obszaru ostrości. Ułatwia też prostą edycje, przeglądanie i powiększanie zdjęć za pomocą ruchów palcami po ekranie. Za ekran i jego możliwości przyznajemy tym razem 6 punktów.
IS0 250 to idealna czułość do fotografowania nocą nawet przy czasie 1 s, system stabilizacji sprawdził się świetnie. Fujifilm X-T4 + 16–80 mm f/4 R OIS WR; par. eksp.: 0,6 s; ISO 250; f/4; f=16 mm
data dodania: 08-03-2021
godzina dodania: 09:50
odsłon: 8742
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
Fotorozmowy - papiery MAXIMA, Frontiery, fotografia halogenosrebrowa Fujifilm to koncern mający w swojej ofercie m.in. produkty z zakresu medycyny, poligrafii jak i fotografii. Te ostatnie są oczywiście dla nas najważniejsze, ale i te z dziedzin medycyny, jak chociażby cyfrowe aparaty rentgenowskie, czy też wszelkiego rodzaju urządzenia drukujące nie mogą być dla fotografa profesjonalnego, a nawet entuzjasty fotograficznego obojętne. Coraz częściej mamy do czynienia z wydrukami cyfrowymi, ale w dalszym ciągu te tradycyjne, bazujące na materiałach światłoczułych, są nadal niezwykle ważne w portfolio sprzedażowym firmy Fujifilm. Szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży Bazując na danych publikowanych w raportach CIPA (Camera & Imaging Product Association, patrz wykres), ogłoszonych 1 kwietnia 2024 roku, można powiedzieć, że na świecie w 2023 r. sprzedano ok. 7,72 mln aparatów cyfrowych, z czego aż 5,99 miliona stanowiły aparaty z wymienną optyką (bezlusterkowce i lustrzanki), ale co ważniejsze, rozpatrując japoński rok finansowy (od marca do marca) jest realna szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży. SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary, pierwszy obiektyw Sigmy z mocowaniem Canon RF 23 kwietnia 2024 r. SIGMA Corporation poinformowała, w tym samym dniu co Tamron, o poszerzeniu oferty obiektywów do aparatów bezlusterkowych, o obiektywy z mocowanie Canon RF. Pierwszym, dostępnym z tym mocowaniem, będzie SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary. Sigma prezentuje również nazwy pięciu kolejnych obiektywów z tym mocowaniem. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |