testowe TEST EPSON R2880, czyli nowe wcielenie EPSONA 2400ciąg dalszy...
Podsumowanie i dylemat Epson Stylus Photo R2880 jest urządzeniem godnym polecenia. Świetnie sprawdzi się w domach zapalonych entuzjastów fotografii i profesjonalistów wykonujących na co dzień niewielką liczbę wydruków tego typu. Model ten może znaleźć również zastosowanie w małych studiach fotograficznych, których właściciele przy niewielkiej inwestycji (ok. 3600 zł) mogą zaoferować swoim klientom wydruki zdjęć ślubnych na papierach o atrakcyjnej, nietypowej fakturze – na przykład imitującej obraz. Atramenty pigmentowe Epson UltraChrome K3 z kolorem Vivid Magenta zapewniają ścisłą kontrolę nad paletą barwną: brak przebarwień, ulepszone odcienie niebieskiego, purpury i czerwieni, praktyczny brak zmienności kolorów oraz znakomity balans tonalny. W połączeniu z ulepszoną technologią LUT, Stylus Photo R2880 sprawia, że niemal idealna reprodukcja kolorów staje się rzeczywistością. W szczególności drukarkę polecamy zwolennikom fotografii czarno-białej wykonywanej na matowych lub tzw. artystycznych podłożach.
Przed ewentualnym zakupem modelu Epson 2880 warto jeszcze zastanowić się, czy nie lepszym dla nas rozwiązaniem będzie dołożenie ok. 1500 zł do ceny sugerowanej i zakup modelu 3800, za pomocą którego wykonamy wydruki o porównywalnej jakości do tej uzyskiwanej z R2880, z tą różnicą, że ich wielkość maksymalna będzie mogła być dwa razy większa (A2). 5000 zł, a taka jest rynkowa cena modelu 3800, to dziś cena porównywalna nie tylko z ceną średniej klasy lustrzanki, ale też i z ceną przyzwoitego obiektywu do niej. Dodatkowe zalety Epsona 3800 w odniesieniu do 2880 to automatyczne przełączanie tuszów czarnych: matowego i do wydruków na papierze błyszczącym, oraz możliwość sieciowego podłączenia drukarki. Osobiście bym się zastanowił, tym bardziej, że model 3800 wydaje się ekonomiczniejszy w użyciu, ale jak zwykle to Państwo będą podejmowali decyzję.
Krzysztof Patrycy
Drukarkę i materiały eksploatacyjne do testów dostarczył polski przedstawiciel firmy Epson Europe, nr drukarki przedprodukcyjnej: 12/006
Zdjęcia niepodpisane i zrzuty ekranowe pochodzą z materiałów informacyjnych firmy Epson. Artykuł opublikowano w Foto•Kurierze 08/2008 na str. 64. data dodania: 12-01-2009
godzina dodania: 13:01
odsłon: 58281
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
Test Panasonica LUMIX S 28-200 mm f/4–7,1 MACRO O.I.S. 22 lutego 2024 r. Panasonic zaprezentował obiektyw LUMIX S 28-200 mm f/4-7,1 MACRO O.I.S. oparty na standardzie mocowania L-Mount. Zaprojektowany został z największą dbałością o każdy szczegół, zarówno pod względem optycznym, jak i mechanicznym. LUMIX S 28-200 mm jest najmniejszym i najlżejszym na świecie obiektywem typu superzoom nie tylko dla kreatywnych podróżujących. Jest to pierwszy w serii LUMIX S obiektyw z tak szerokim zakresem ogniskowych. W marcu obiektyw trafił do redakcji... LIGA FOTO-KURIERA 2024 - II etap pt. "Różowy" - zwycięskie prace i kolejny etap - tylko do 6 maja Temat drugiego etapu Ligi Foto-Kuriera 2024 "Różowy" okazał się jeszcze większą inspiracją dla wielu osób do wykonaniaoryginalnych zdjęć. Do rywalizacji dołączyło wiele nowych osób wraz z niesamowitymi zdjęciami. Łączna pula nagród w konkursie przekracza 16 tys. zł. Cały czas zaskakuje nas kreatywność autorów. Wybór najlepszych 30-tu zdjęć nie jest łatwy. Zapraszamy do udziału w kolejnym czwartym już etapie Ligi Foto-Kuriera pt. "Brzeg", do którego prace można wgrywać do 6 maja 2024 r. Czwarty etap Ligi Foto-Kuriera 2024 pt. "Brzeg" - zgłoszenia tylko do 6 maja Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Kamil Górawski, Mariusz Kulesza, Piotr Dras, Robert Sic i Sylwia Tylkowska. Autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i w dowolnym momencie dołącz do zabawy. Do wygrania ponad 16 tys. złotych. Zgłoszenia tylko do 6 maja 2024 r. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |