testowe Test Sony A380![]() 15 maja 2009, po prawie półtorarocznej przerwie, firma Sony zaprezentowała nową „najniższą półkę” konsumenckich lustrzanek. Wśród nowych modeli znalazł się teoretyczny następca modelu Sony a350, oznaczony jako Sony a380.
Zdjęcie wykonano aparatem Sony a380 + ob. 18-55 mm, przy parametrach ekspozycji: 1/320 s; ISO 400; f/9; f=82,5 mm; 1/320 s; ISO 400; f/9; f=82,5 mm
15 maja, po prawie półtorarocznej przerwie, firma Sony zaprezentowała nową „najniższą półkę” konsumenckich lustrzanek. Wśród zaprezentowanych modeli znalazł się teoretyczny następca modelu Sony a350, oznaczony jako Sony a380. Ale czy właściwym jest określanie go mianem następcy? Naszym zdaniem, nie. Jest to jedynie najbardziej zaawansowany model konsumenckiej klasy lustrzanek Sony, które należałoby zaszeregować pomiędzy dotychczasowymi modelami Sony a200 i Sony a350. W tym teście, wykonanym jako pierwszy w Polsce, postaramy się wyjaśnić nasz punkt widzenia
Od zewnątrz, ergonomia i estetyka Sony a380 należy do tej samej grupy produktowej, co modele Sony a230 i a330. Można powiedzieć, że wszystkie 3 aparaty powstały na bazie tego samego korpusu. Z tą różnicą, że model a230 nie ma odchylanego ekranu LCD. Korpus Sony a380 wykonano zdecydowanie solidniej od korpusów modeli a200, a300 i a350. Gdy weźmiemy aparat do ręki okazuje się, że nic w nim nie skrzypi, a żadne elementy obudowy nie przemieszczają się. Front korpusu wraz z uchwytem wykonano z estetycznego, imitującego skórę porowatego tworzywa sztucznego.
Uchylny ekran LCD to nadal mocna strona aparatu, choć szkoda, że nie jest on umieszczony na przegubie.
Wyprofilowano go w ten sposób, żeby małe dłonie, przede wszystkim kobiet, dobrze się wokół niego układały. Niestety, panowie o dużych dłoniach nie będą z tego rozwiązania zadowoleni. W ich przypadku najmniejszy z palców na próżno będzie szukał oparcia na korpusie aparatu. a380 to model, który „ma ambicje być” pierwszą lustrzanką dla dotychczasowego posiadacza kompaktu, i to założenie implikuje pewnego rodzaju rozwiązania w sterowaniu, nawiązujące m.in. do kompaktów Sony. W a380 nie znajdziemy już przycisków funkcyjnych po lewej stronie korpusu. Kosz i przycisk odtwarzania przesunięto na prawą stronę tylnej ścianki, a dotychczasowy przełącznik kierunkowy z Sony a350 zmodyfikowano, umieszczając na nim funkcje wyboru, tj.: Display, ISO, samowyzwalacz połączony z funkcją wyboru częstotliwości wykonywanych zdjęć, oraz przycisk AF, który aktywuje pole centralne AF, ale też służy do akceptacji wyboru opcji. Jeśli producent myślał o uproszczeniu obsługi, to wydaje się, że powinien rozdzielić dwie funkcje tego przycisku.
Przycisk AF powinien być umieszczony w innym miejscu, a pole centralne koła wyboru funkcji powinno być oznaczone jako OK (lub SET, jak u Canona). Tym bardziej, że teraz użytkownik raz akceptuje wybór za pomocą przycisku AF, a innym razem, korzystając z MENU wyboru, dokonuje akceptacji za pomocą tego przycisku, który znajduje się w górnej, lewej części korpusu. Z logiką obsługi ma to niestety mało wspólnego. Przejdź do Foto-Kuriera 6/2009 Osoby, które mają wykupioną prenumeratę z dostępem do e-wydań mają dostęp również do wszystkich płatnych artykułów na www.foto-kurier.plWniesienie opłaty umożliwia Ci pełny dostęp do danego artykułu przez 2 dni. Zabrania się kopiowania i rozpowszechniania tekstów i materiałów ilustracyjnych. Zamawiany artykuł zawiera: Liczba zdjęć: 27 ; Liczba tabel i ilustracji: 12 ; Liczba znaków: 22613 Wybierz formę płatności
data dodania: 01-09-2009
godzina dodania: 12:01
odsłon: 19756
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Portret w Kolorze (pion) - Liga Foto-Kuriera - tylko do 22 października 2025 r. Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Piotr Dras, Patrycja Grochowska-Mejer, Pat Kos, Patrycja Łabędzka, Bogusław Wójcikiewicz. Oni już wgrali swoje zdjęcia. Zainspiruj się. Przedłużyliśmy termin przyjmowania zgłoszeń na ten etap Ligi Foto-Kuriera 2025 do końca 22 października 2025 r. Wiemy, że dobry portret w pionie w kolorze to wyzwanie, ale kto jeśli nie TY da radę. Zapraszamy do rywalizacji. Do wygrania, poza satysfakcją, między innymi prompter firmy Ulanzi, kupony rabatowe na wydruki wielkoformatowe na WydrukujFotografie.pl oraz... ![]() Foto-Kurier 10/25 dostępny on-line - wkrótce w najlepszych salonach prasowych Foto-Kurier 10/25 jest już dostępny on-line - w naszym e-kiosku. Okładkę wydania ozdobiło zdjęcie Jana Jaskuły, które w pełnej formie prezentujemy w dziale Najlepsze z Najlepszych w środku numeru. W Foto-Kurierze, oprócz nagrodzonych prac na Grand Press Photo 2025, są też testy Nikkora Z 24-70 mm f/2,8 SII oraz Panasonica Lumix S1 II. Jak zwykle jest co poczytać i czym się zainspirować. Nadal zachęcamy do lektury Foto-Kuriera 8-9/25, który jeszcze przez kilka dni będzie królował w salonach prasowych. ![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II 8 lutego 2023 r. Canon Europe, w blisko cztery lata po premierze Canona RP (patrz test w FK 5/19, nagroda EISA 2019-2020), zaprezentował Canona EOS R8, pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy, najlżejszy w rodzinie Canon EOS R, który odziedziczył wiele technologicznych rozwiązań po bogato wyposażonym modelu Canon EOS R6 Mark II. W publikowanym teście, tam gdzie to ma sens porównujemy testowany model z Canonem EOS RP i Canonem EOS R6 Mark II. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |