testowe TEST Sony ZV-1 - kieszonkowy aparat dla wideoblogerów - artykuł z Foto-Kuriera 10/20
26 maja 2020 roku firma Sony zaprezentowała kieszonkowy aparat ZV-1, pierwszy z nowo powstałej kategorii urządzeń przeznaczonych specjalnie dla twórców filmów, czyli kompaktowy aparat dla wideoblogerów.
Kieszonkowy aparat dla wideoblogerów ZV-1 (nazywany dalej ZV-1), jest lekkim i kompaktowym produktem. Nie ma wizjera elektronicznego, a kadry komponuje się za pomocą osadzonego na przegubie ekranu LCD, o którym nieco więcej piszemy dalej. To zaprojektowane od podstaw urządzenie łączy łatwość użycia z najnowszymi zaawansowanymi technologiami przetwarzania obrazu pochodzącymi ze stajni Sony. Z założenia ma stanowić doskonałe narzędzie dla wideoblogerów i autorów filmów, niezależnie od poziomu ich umiejętności. I wydaje się, że faktycznie tak jest.
ZV-1 wyposażono w 1-calowy przetwornik obrazu CMOS Exmor RS z własnym układem pamięci DRAM co było kiedyś rzadkością w kompaktach, a teraz, za sprawą głównie Sony, stało się chlebem powszednim. Zastosowana matryca to duży plus tego kompaktu, w szczególności w zestawieniu z matrycami stosowanymi w smartfonach, których wielkość w porównaniu do tej zastosowanej w ZV-1 jest mikroskopijna.
Ładny, choć niezbyt wielki wodospad, gdzieś w górach Albanii. fot. K. Patrycy. Par. eksp.: 1/500 s; ISO 125; f/5,6; f=24 mm
Aparat wyposażony jest w standardowy zoom ZEISS Vario-Sonnar T* o użytecznym zakresie ogniskowych 24–70 mm i sporej jasności f/1,8–2,8, która w połączeniu ze sporą, jak na kompakt, matrycą umożliwia uzyskanie ładnego efektu rozmycia tła, dzięki czemu możemy wyeksponować główny motyw zdjęciowy. I tutaj Sony zastosowało spore uproszczenie dla wideoblogerów, którzy po wciśnięciu przycisku C1 [1] mogą uzyskać natychmiastowe rozmycie obszaru poza głównym motywem. Typowym efektem działania tej funkcji są zdjęcia kaktusa powyżej.
Za szybkie i dokładne ustawianie ostrości i śledzenie
obiektów odpowiada najnowocześniejszy system AF Sony. W modelu ZV-1
zastosowano także procesor obrazu BIONZ X™ najnowszej generacji oraz
specjalizowany układ o dużej skali integracji. Umożliwiają one uzyskanie
wysokiej rozdzielczości i zachowanie niskiego poziomu szumów, co
przekłada się na lepszą jakość obrazu.
Aktualizacja oprogramowania Sony ZV-1
System AF w połączeniu z procesorem bardzo dobrze sobie radzą z detekcją obiektu i wykrywaniem ostrości do tego stopnia, że w przysłowiowym mgnieniu oka aparat umożliwia nam przełączanie się z ogółu do szczegółu, co w efekcie podczas filmowania sprawia, że mamy na filmie efekt zbliżony do filmowania z dwóch kamer i przełączania między nimi, gdzie jedna jest skierowana na detale obiektu, a druga na plan ogólny. W skrócie można powiedzieć, że teraz możliwe jest szybkie i płynne przenoszenie ostrości z twarzy autora na obiekt przed obiektywem i odwrotnie. Przycisk przełącznika bokeh znajduje się na górze aparatu [1], jest więc łatwo dostępny, co znacznie ułatwia ujęcia autoportretowe.
Przykład zastosowania przycisku C1 (bokeh) z wybranym trybem rozmycia tła [1]. fot. K. Patrycy
data dodania: 09-02-2021
godzina dodania: 11:25
odsłon: 1770
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Foto-Kurier 11/25 w najlepszych salonach prasowych i on-line - przed zakupem zajrzyj do e-kiosku Foto-Kurier 11/2025 w najlepszych salonach prasowych oraz w e-kiosku. Okładkę ozdobiło zdjęcie wykonane przez Leszka Wygachiewicza, składające się z 2032 zdjęć. A w środku znalazły się testy i opisy najnowszych obiektywów i aparatów oraz inspirujące zdjęcia, a także... ![]() Test Tamrona 28-300 mm f/4-7,1 Di III VC VXD - ostro, blisko, stabilnie, test z Foto-Kuriera 10/24 Tamron 28–300 mm f/4–7,1 Di III VC VXD to wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy o krotności 10,7×, do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, który zadebiutował 1 sierpnia 2024 r. Ma kompaktową konstrukcję o długości zaledwie 126 mm i wadze 610 g oraz wbudowaną stabilizację optyczną VC. Test obiektywu przed wami. ![]() OKIEM EKSPERTÓW ocena zdjęć użytkowników portalu - Foto-Kurier 11/25 Marta Darowska i Tadeusz Koniarz, eksperci nie tylko w dziedzinie fotografii, poddają swojej opinii wybrane zdjęcia użytkowników galerii foto-kurier.pl. Wgrywaj zdjęcia do serwisu jeśli chcesz, żeby nasi eksperci omówili je na łamach Foto-Kuriera. Tym razem swoją uwagę skupili między innymi na zdjęciu "Pastelowy poranek dnia", którego autorem jest Maciej Najderek, następnym razem może to być seria lub pojedyncze zdjęcie wgrane przez Ciebie. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||