Wydania FK: 169,
publikacje: 9029,
wydarzenia: 2235,
opisy i testy: 2074,
galerie zdjęć: 288511,
użytkownicy: 9713
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
OLYMPUS E-520 pierwszy opis
13 marca 2008 Olympus zaprezentował całemu światu kolejną lustrzankę E-Systemu. OLYMPUS E-520 kontynuuje linię „pięćsetek”. Czy trzynastka w dacie premiery okaże się szczęśliwa czy pechowa dla tej 10-milionowej lustrzanki – zobaczymy. A tymczasem przyjrzyjmy się jej bliżej.
Wygląd zewnętrzny
Korpus aparatu został zaczerpnięty z modelu OLYMPUS E-510 i poddany drobnemu liftingowi, podobnie jak miało to miejsce przy OLYMPUSIE E-420. Wykonany z dobrej jakości tworzyw sztucznych w kolorze czarnym w zasadzie niewiele odbiega od swojego poprzednika. Głównej modyfikacji uległ ekran LCD, którego przekątna została powiększona do 2,7 cala.
W porównaniu z poprzednikiem E-520 ma nowy, większy wyświetlacz, zmieniony kolor tylnych przycisków, a piktogramy zielone zastąpiono niebieskimi.
Poddane zostały również drobnej stylizacji górne pokrętła do zmiany trybu parametrów ekspozycji: otrzymały czarny kolor oraz bardziej ząbkowany profil krawędzi. Co nadało delikatności i płynności konstrukcji. Przyciski na tylnej ściance korpusu zostały zmienione na czarne i bardziej błyszczące niż miało to miejsce u poprzednika. Nadal dobrze wyprofilowany uchwyt sprawia, że aparat ten dobrze leży w prawie każdej dłoni, zarówno drobnej, jak i tej bardzo męskiej.
Z góry prawie bliżniacze korpusy. E-520 ma jedynie zmieniony profil i kolor głównych pokręteł sterujących.
Przetwornik i rejestracja zdjęć
Rejestrację zdjęć w OLYMPUSIE E-520 powierzono znanej z poprzedniego modelu matrycy typu Live MOS o standardowych dla systemu Cztery Trzecie wymiarach 17,3×13 mm i rozdzielczości 11,8 mln pikseli. Efektywna rozdzielczość tego przetwornika to 10 mln pikseli. Sterowanie matrycą zostało powierzone procesorowi TruePic III. Zakres ekwiwalentów czułości pozostaje nadal (a szkoda) ten sam i umożliwia wybór pomiędzy ISO 100 a 1600. Kadry możemy rejestrować w 7 rozdzielczościach (RAW lub JPEG). Przy wyborze maksymalnej rozdzielczości otrzymujemy zdjęcia o wymiarach 3648×2736 pikseli, umożliwiające wykonanie wydruków o wymiarach 23,2×30,9 cm przy 300 dpi. OLYMPUS E-520 wyposażony jest w podstawowe tryby ekspozycji (M, A, S, P i AUTO) oraz 20 programów tematycznych. Czasy ekspozycji możemy wybierać z przedziału 1/4000-60 s oraz do 30 minut przy trybie B. Korekcję ekspozycji możemy regulować ze skokiem 1/3 EV w zakresie +/–5 EV, natomiast autobracketing możemy ustawić dla 3 kadrów z odchyleniem do 1 EV ze skokiem 1/3 lub 1/2. Jak każda lustrzanka Olympusa, i ta została wyposażona w 2 gniazda kart pamięci: CF i xD. Pomiędzy kartami możemy kopiować zdjęcia, zarówno wszystkie, jak i wybrane. Olympusem E-520 zdjęcia seryjne możemy wykonywać do 3,5 kl./s w serii do 8 kadrów przy zapisie RAW, i do zapełnienia karty przy ustawieniu JPEG w dużej rozdzielczości i normalnej kompresji.
Zakończyło się przyjmowanie prac na pierwszy, krajowy etap konkursu EISA
MAESTRO 2024 pt. "Sport i gry". Wśród licznie nadesłanych serii zdjęć było bardzo dużo ciekawych serii ukazujących niezwykle oryginalne dyscypliny sportowe. Musieliśmy wybrać dziesięć. Nie było to
łatwe. Prezentujemy, w kolejności alfabetycznej według nazwisk autorów, naszym
zdaniem, najciekawsze serie zdjęć. Wśród nich jest zwycięzca krajowej
edycji EISA MAESTRO 2024, który weźmie udział w międzynarodowym finale.
My jeszcze nie wiemy kto to będzie. Najlepsze 3 serie z zaprezentowanych będą opublikowane w jednym
z najbliższych wydań Foto-Kuriera
i autorzy ich otrzymają drobne upominki (patrz regulamin). Które zdjęcia są Waszym zdaniem najlepsze? Prosimy
o komentarze i oddawanie głosów na najlepsze prace. Państwa głos
będzie brany pod uwagę przy wyborze. Głosowanie jest
anonimowe. Każdy z Państwa może oddać jeden głos z jednego urządzenia. Ostatni głos będzie można oddać 31 maja 2024 r. o godzinie 23.59.
20 września 2023 r. firma Nikon wprowadziła na rynek
pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy Nikon Z f. Nowość inspirowana kultową
lustrzanką Nikon FM2 łączy tradycyjny design z zaawansowaną technologią
i wysoką jakością zdjęć. Model ten, z wieloma unikalnymi cechami, to
sentymentalny ukłon w stronę bogatej historii firmy i dowód na to,
że Nikon lubi i wciąż chce zaskakiwać fotografujących i twórców
kontentu. Ale ta podrasowana i stylizowana na FM2 wersja Nikona Z 6II
pod wieloma względami przewyższa ten ostatni, od którego debiutu minęły
już 3 lata (17.10.2020 r.). Na przełomie października i listopada
mieliśmy okazję testowania tego modelu i teraz dzielimy się z Państwem
naszymi wrażeniami.
Miło nam poinformować, że od wczoraj Foto-Kurier 5/24 jest dostępny
w naszym e-kiosku. Przejrzyj wydanie on-line. Jutro wyślemy je do prenumeratorów, a niektórzy otrzymają go szybciej niż myślą :)
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024