testowe LUMIX GH5 S czyli filmowy atak Panasonica - TEST Foto-Kurier 3/188 stycznia przy okazji targów CES w Las Vegas Panasonic zaprezentował pierwszy na świecie bezlusterkowiec z możliwością nagrywania filmów w jakości 4K 60p/50p w 10-bitowym formacie 4:2:2 bez ograniczeń czasu. O samym modelu pisaliśmy już w poprzednim wydaniu Foto-Kuriera, a teraz naturalną koleją rzeczy przedstawiamy jego test. Ponieważ firma stworzyła ten model na bazie udanego i testowanego przez nas w FK 8-9/17 Panasonica GH5 toteż w dalszych rozważaniach odniesiemy się jedynie do głównych różnic między modelami zakładając pewną wiedzę Czytelnika, którą uzyskał po przeczytaniu wspomnianego wcześniej testu Panasonica GH5 i opisu modelu GH5S.
Wnętrze klasztoru Batalha, obiekt ten jest na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Zdjęcie wykonano podczas pleneru Fujifilm eXperience 2018 towarzyszącemu premierze Fujifilm X-H1.
Dlatego też model GH5S, poza kilkoma drobiazgami, przypomina swojego protoplastę. W górnej części korpusu zmieniono jedynie kształt i kolor przycisku do nagrywania [1]. Tylna część aparatu ma ten sam wygląd co w modelu GH5. Nadal GH5S, może pracować w trudnych warunkach atmosferycznych, ma obudowę wykonaną ze stopu magnezu z ramą przednią i tylną z odlewu ciśnieniowego. Sam aparat jest odporny nie tylko na zachlapania i kurz, ale również na mróz nawet do -10 stopni Celsjusza.
Drobne modyfikacje, wynikające głównie ze zmiany matrycy
spowodowały, że cały aparat jest nieco lżejszy i waży, przy zachowaniu
tych samych wymiarów, jedynie 660 g. Ponownie jak w przypadku Panasonica
GH5 modelowi GH5S przyznajemy za intuicyjność obsługi 5,75 punktu, a za ergonomię i estetykę wykonania po 6 punktów.
Możliwości fotograficzne
Za pomocą aparatu uzbrojonego w obiektyw o zakresie ogniskowych 100-300 mm (odpowiednik 200-600 mm dla 35 mm) z powodzeniem wydobywamy osoby z otoczenia.
Z jednej strony, za sprawą swojej nowej matrycy, GH5S mocno wyprzedza Panasonica GH5 np. pod względem możliwości zastosowania wyższych czułości, a z drugiej jednak możliwości fotograficzne, ze względu na niewielką rozdzielczość matrycy, są zdecydowanie mniejsze niż prekursora.
data dodania: 21-08-2018
godzina dodania: 10:03
odsłon: 5363
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
Czwarty etap Ligi Foto-Kuriera 2024 pt. "Brzeg" - zgłoszenia tylko do 6 maja Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Kamil Górawski, Mariusz Kulesza, Piotr Dras, Robert Sic i Sylwia Tylkowska. Autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i w dowolnym momencie dołącz do zabawy. Do wygrania ponad 16 tys. złotych. Zgłoszenia tylko do 6 maja 2024 r. LIGA Foto-Kuriera 2024 - poznaj tematy - do wygrania nagrody za ponad 16 tys. zł Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2024 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród przekracza 16 tysięcy zł. Test Canona - RF 14–35 mm f/4 L IS USM 29 czerwca 2021 r. to dzień premiery obiektywu Canon RF 14-35 mm f/4L IS USM. Ten pełnoklatkowy zoom jest uzupełnieniem dwóch lekkich, kompaktowych obiektywów tej marki o świetle f/4, które łącznie umożliwiają entuzjastom i profesjonalnym fotografom korzystanie z wszechstronnego zakresu ogniskowych 14-200 mm. W marcu obiektyw trafił do naszej redakcji, dzięki czemu... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |