testowe LUMIX GH5 S czyli filmowy atak Panasonica - TEST Foto-Kurier 3/18
8 stycznia przy okazji targów CES w Las Vegas Panasonic zaprezentował pierwszy na świecie bezlusterkowiec z możliwością nagrywania filmów w jakości 4K 60p/50p w 10-bitowym formacie 4:2:2 bez ograniczeń czasu. O samym modelu pisaliśmy już w poprzednim wydaniu Foto-Kuriera, a teraz naturalną koleją rzeczy przedstawiamy jego test. Ponieważ firma stworzyła ten model na bazie udanego i testowanego przez nas w FK 8-9/17 Panasonica GH5 toteż w dalszych rozważaniach odniesiemy się jedynie do głównych różnic między modelami zakładając pewną wiedzę Czytelnika, którą uzyskał po przeczytaniu wspomnianego wcześniej testu Panasonica GH5 i opisu modelu GH5S.
Wnętrze klasztoru Batalha, obiekt ten jest na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Zdjęcie wykonano podczas pleneru Fujifilm eXperience 2018 towarzyszącemu premierze Fujifilm X-H1.
Dlatego też model GH5S, poza kilkoma drobiazgami, przypomina swojego protoplastę. W górnej części korpusu zmieniono jedynie kształt i kolor przycisku do nagrywania [1]. Tylna część aparatu ma ten sam wygląd co w modelu GH5. Nadal GH5S, może pracować w trudnych warunkach atmosferycznych, ma obudowę wykonaną ze stopu magnezu z ramą przednią i tylną z odlewu ciśnieniowego. Sam aparat jest odporny nie tylko na zachlapania i kurz, ale również na mróz nawet do -10 stopni Celsjusza.
Drobne modyfikacje, wynikające głównie ze zmiany matrycy
spowodowały, że cały aparat jest nieco lżejszy i waży, przy zachowaniu
tych samych wymiarów, jedynie 660 g. Ponownie jak w przypadku Panasonica
GH5 modelowi GH5S przyznajemy za intuicyjność obsługi 5,75 punktu, a za ergonomię i estetykę wykonania po 6 punktów.
Możliwości fotograficzne
Za pomocą aparatu uzbrojonego w obiektyw o zakresie ogniskowych 100-300 mm (odpowiednik 200-600 mm dla 35 mm) z powodzeniem wydobywamy osoby z otoczenia.
Z jednej strony, za sprawą swojej nowej matrycy, GH5S mocno wyprzedza Panasonica GH5 np. pod względem możliwości zastosowania wyższych czułości, a z drugiej jednak możliwości fotograficzne, ze względu na niewielką rozdzielczość matrycy, są zdecydowanie mniejsze niż prekursora.
data dodania: 21-08-2018
godzina dodania: 10:03
odsłon: 5829
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() PARIS PHOTO 2025 - światowe święto fotografii Zgodnie z coroczną już tradycją, rozpoczynamy podsumowanie 28. międzynarodowych targów fotograficznych Paris Photo 2025 od kilku ważnych liczb: 222 wystawców z 33 krajów, w tym 179 galerii i 43 wydawców, ok. 75 000 odwiedzających i milionowe kontrakty, o których liczbie i wartości wiedzą jedynie ci, którzy pieniądze wydali lub je dostali. Marta Darowska i Tadeusz Koniarz od lat relacjonują tę największą imprezę fotograficzną dla Państwa. Tak jest też i tym razem. Spoglądamy na Paris Photo ich oczami. ![]() Wydanie specjalne Foto-Kuriera 2/25 Aparaty - prezentujemy okładkę Przed Państwem okładka 43. Wydania Specjalnego Foto-Kuriera 2/25 poświęconego aparatom. Jednak zanim Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 pt. "Aparaty" ujrzy światło dzienne, a będzie to szybciej niż niektórym się wydaje, króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie. ![]() Foto-Kuriera - FK 12/25 on-line - od jutra w salonach prasowych i najlepszych sklepach fotograficznych Foto-Kurier 12/25 jest dostępny on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie przedstawiające Alberta Watsona, wykonane na targach Paris Photo przez Tadeusza Koniarza. W wydaniu prezentujemy między innymi, jedyną w Polsce tego typu, obszerną relację z tego wydarzenia. W środku są też testy, opisy...Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 11/25, który już 17 grudnia zamieni się miejscami na półkach w najlepszych salonach prasowych i wzbogaci naszą ofertę w najlepszych sklepach fotograficznych w Polsce. Przejrzyj on-line, nie kupuj w ciemno. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||