testowe TEST: Jeden do wszystkiego Nikkor 18-300 mm f/3,5-5,6G ED VR - pełny test z Foto-Kuriera 11/12![]() ![]() Wielu z nas marzy o idealnym obiektywie nadającym się do każdej sytuacji, którego możemy zabrać na całodzienną wyprawę i uchwycić każdy interesujący nas motyw. Oczywiście ideału nie ma, ale producenci starają się dostarczyć nam jak najlepsze rozwiązanie. Jednym z nich ma być testowany AF-S DX Nikkor 18-300 mm f/3,5-5,6G ED VR – zmiennoogniskowy obiektyw Nikona do lustrzanek formatu DX.
![]() Rzeźba „Balancing Act” (autor Stephan Balkenhol) z 2009 roku. Wykonana na pamiątkę wkopania kamienia węgielnego pod siedzibą wydawnictwa Axel Springer (1959 r.) znajdującego się w Berlinie. W tle balon reklamowy Die Welt – dziennika wydawanego przez Axel Springer. fot. K.Patrycy, Par. eksp.: 1/2500 s; ISO 200; f/6,3; f=165 mm
![]()
Wygląd zewnętrzny, mechanika i ergonomia
![]() Z obiektywem o tak dużym zakresie ogniskowych z jednego miejsca możemy wykonać szeroki plan oraz bardzo duże zbliżenie. fot. K.Patrycy przesuń kursor myszki nad obrazek.
Oczywiście najczęściej obiektywy tego typu mają trochę niższą jakość optyczną w porównaniu z obiektywami stałoogniskowymi oraz są ciemniejsze. Testowany przez nas model ma dosyć spore wymiary (83×120 mm) oraz masę (ok. 830 g) co już na pierwszy rzut oka sprawia dobre wrażenia i daje nadzieję na dobrą jakość wykonania. Producent dołożył wszelkich starań tworząc go z wysokiej jakości materiałów z dbałością o najdrobniejsze szczegóły, łącznie z metalowym bagnetem z gumową uszczelką chroniącą aparat i obiektyw przed kurzem i wilgocią. Testowany AF-S DX Nikkor 18-300 mm f/3,5-5,6G ED VR przy maksymalnej ogniskowej zwiększa swoją długość prawie dwukrotnie. Przednia soczewka nie obraca się co umożliwia wygodne stosowanie wszelkiego rodzaju filtrów. Szeroki (ok. 41 mm) pierścień zmiany ogniskowej z 31 mm karbowaną gumową okładziną gwarantuje nam szybkie i pewne ustawienie oczekiwanej ogniskowej.
data dodania: 21-09-2019
godzina dodania: 09:00
odsłon: 10449
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
![]() Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
![]() Canon EOS R3 - wyścig po najlepsze kadry trwa - test z Foto-Kuriera 8-9/22, zobacz też zdjęcia z mundialu w Katarze
![]() Super zoom - Panasonic Leica DG Vario-Summilux 10–25 mm f/1,7 ASPH. - pełny test z Foto-Kuriera 10/19
![]() Test Sony VPL-XW7000ES - najbardziej kompaktowy na świecie projektor laserowe SXRD o natywnej rozdzielczości 4K
![]() Test Nikkora AF-S 85 mm f/1,4 vs Nikkor AF-S 85 mm f/1,8 - portretówki dla wymagających - artykuł z FK 1-2/2014
![]() Panasonic LUMIX GH6 test - długo oczekiwany filmowiec, ale nie tylko; pełny test z Foto-Kuriera 4/22
![]() TEST Sony FE 35 mm f/1,4 GM - bezkompromisowy, stałoogniskowy G-Master - artykuł z Foto-Kuriera 1-2/21
![]() TEST Nikkor Z DX 50-250 mm f/4,5-6,3 VR - uniwersalny zoom ze stabilizacją - TEST z Foto-Kuriera 4-5/20
![]() Canon EOS R6 Mark II test - porównanie z lustrzanką Canon EOS 6D Mark II Canon EOS R6 Mark II to najszybszy zaawansowany bezlusterkowy Canon z flagowej serii EOS R. Rejestruje do 40 kl./s i ma bardzo skuteczny system AF. Umożliwia rejestrację wideo do 6K RAW/4K UHD. Porównujemy go z jego lustrzankowym odpowiednikiem Canonem EOS 6D Mark II i staramy się odpowiedzieć na pytanie co jest lepsze już bezlusterkowiec czy jeszcze lustrzanka? ![]() IV etap Ligi Foto-Kuriera "Perspektywa zbieżna" - termin przyjmowania zgłoszeń „Perspektywa zbieżna” to temat czwartego etapu Ligi Foto-Kuriera 2023, którego termin zgłoszeń mija 15 maja 2023 r. Zapraszamy do rywalizacji w ramach Ligi Foto-Kuriera. Atrakcyjne nagrody czekają zarówno na zwycięzców poszczególnych etapów, jak i zdobywców pierwszych miejsc w całej Lidze Foto-Kuriera 2023. ![]() Sony FE 50 mm f/1,4 GM test Test małego, jasnego, standardowego, idealnego do fotografowania również w egipskich ciemnościach Sony FE 50 mm f/1,4 GM. Na kilka dni przed premierą obiektyw trafił do naszej redakcji i mogliśmy sprawdzić powyższe informacje. Czy są one zgodne z prawdą? Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |