Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

foto-kurier.pl
Internet

TEST: Jeden do wszystkiego Nikkor 18-300 mm f/3,5-5,6G ED VR - pełny test z Foto-Kuriera 11/12

Wielu z nas marzy o idealnym obiektywie nadającym się do każdej sytuacji, którego możemy zabrać na całodzienną wyprawę i uchwycić każdy interesujący nas motyw. Oczywiście ideału nie ma, ale producenci starają się dostarczyć nam jak najlepsze rozwiązanie. Jednym z nich ma być testowany AF-S DX Nikkor 18-300 mm f/3,5-5,6G ED VR – zmiennoogniskowy obiektyw Nikona do lustrzanek formatu DX.


Rzeźba „Balancing Act” (autor Stephan Balkenhol) z 2009 roku. Wykonana na pamiątkę wkopania kamienia węgielnego pod siedzibą wydawnictwa Axel Springer (1959 r.) znajdującego się w Berlinie. W tle balon reklamowy Die Welt – dziennika wydawanego przez Axel Springer.

Rzeźba „Balancing Act” (autor Stephan Balkenhol) z 2009 roku. Wykonana na  pamiątkę wkopania kamienia węgielnego pod siedzibą wydawnictwa Axel Springer (1959 r.) znajdującego się w Berlinie. W tle balon reklamowy Die Welt – dziennika wydawanego przez Axel Springer. fot. K.Patrycy, Par. eksp.: 1/2500 s; ISO 200; f/6,3; f=165 mm



W ubiegłym roku w FK 5/2011 testowaliśmy pięć zoomów o dużym zakresie ogniskowych. Jego zwycięzcą został Nikkor AF-S DX 18-200 mm f/ 3,5-5,6G ED VR II. 14 czerwca 2012 roku Nikon zaprezentował być może jeszcze lepsze rozwiązanie dla osób poszukujących tego typu obiektywów. Jest nim AF-S DX Nikkor 18–300 mm f/3,5–5,6G ED VR. Czy tak jest faktycznie?

 

TEST: Jeden do wszystkiego Nikkor 18-300 mm f/3,5-5,6G ED VR - pełny test Foto-Kurier 11/12

 

Wygląd zewnętrzny, mechanika i ergonomia

Model ten przystosowany jest do współpracy z lustrzankami formatu DX, czyli wyposażonymi w przetwornik APS-C o wymiarach zbliżonych do 23,2×15,4 mm. Jego ogniskowa 18-300 mm w połączeniu z takim przetwornikiem daje nam ekwiwalent ogniskowych 27–450 mm (dla małego obrazka). Ta krotność ogniskowych (16,7×) powinna zadowolić spore grono osób, które chciałyby mieć jeden obiektyw do wszystkiego. Rozwiązanie to ma sporo plusów: wygoda, mniejsze ryzyko zanieczyszczenia matrycy w trudnych warunkach, jeden obiektyw waży mniej niż kilka itp.

 

Z obiektywem o tak dużym zakresie ogniskowych z jednego miejsca możemy wykonać szeroki plan oraz bardzo duże zbliżenie.

Z obiektywem o tak dużym zakresie ogniskowych z jednego miejsca możemy wykonać szeroki plan oraz bardzo duże zbliżenie. fot. K.Patrycy

przesuń kursor myszki nad obrazek.

 

Oczywiście najczęściej obiektywy tego typu mają trochę niższą jakość optyczną w porównaniu z obiektywami stałoogniskowymi oraz są ciemniejsze. Testowany przez nas model ma dosyć spore wymiary (83×120 mm) oraz masę (ok. 830 g) co już na pierwszy rzut oka sprawia dobre wrażenia i daje nadzieję na dobrą jakość wykonania. Producent dołożył wszelkich starań tworząc go z wysokiej jakości materiałów z dbałością o najdrobniejsze szczegóły, łącznie z metalowym bagnetem z gumową uszczelką chroniącą aparat i obiektyw przed kurzem i wilgocią. Testowany AF-S DX Nikkor 18-300 mm f/3,5-5,6G ED VR przy maksymalnej ogniskowej zwiększa swoją długość prawie dwukrotnie. Przednia soczewka nie obraca się co umożliwia wygodne stosowanie wszelkiego rodzaju filtrów. Szeroki (ok. 41 mm) pierścień zmiany ogniskowej z 31 mm karbowaną gumową okładziną gwarantuje nam szybkie i pewne ustawienie oczekiwanej ogniskowej.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 21-09-2019
 
godzina dodania: 09:00
 
odsłon: 3299
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
TEST Epson SC-P7500 Spectro - 12 kolorów dla kreatywnego i wymagającego fotografa - TEST z FK 3/20
fotografia
Ponad 100° na pełnej klatce - TEST Tamron SP 15- 30 mm f/2,8 Di VC USD vs. Canon z Foto-Kuriera 6/15
fotografia
TEST Nikkor Z 14–30 mm f/4 S - szerokokątny zoom bez dystorsji - test z Foto-Kuriera 5-9/19
fotografia
Nikkor Z 85 mm f/1,8 S, nie tylko portretowy - test z Foto-Kuriera 10/19
fotografia
TEST: Epson SureLab D700, czyli drukarka o możliwościach ekonomicznego minilabu - test z Foto-Kuriera 3/15
fotografia
TEST Epsona SC-F500, czyli 24 cale nowych sublimacyjnych możliwości - pełny test z Foto-Kuriera 12/19
fotografia
TEST Fujifilm X-T3 - trzecie wcielenie flagowca Fujifilm - test z Foto-Kuriera 5/19
fotografia
TEST: Nikon Z 50, pierwszy bezlusterkowiec Nikona z matrycą APS-C - test z Foto-Kuriera 12/19
fotografia
TEST: Canon EOS RP - niewielki, pełnoklatkowy bezlusterkowiec - test z Foto-Kuriera 5/19
fotografia
TEST: Panasonic FZ1000 II kompaktowy superzoom z 1-calową matrycą - test z Foto-Kuriera 6/19
fotografia
TEST: Uniwersalny zoom ze stabilizacją - Tamron 35–150 mm f/2,8–4 DI VC OSD TEST FK 8-9/2019
fotografia
TEST: Mniejszy brat wielkiego brata, czyli Nikon Z 7 - pełny test z Foto-Kuriera 10/18
fotografia
TEST Nikon Z 6 - przystępniejszy cenowo bezlusterkowiec Nikona - pełny test z Foto-Kuriera 1-2/19
fotografia
Test EIZO ColorEdge CS2420, zdrowe oczy i wspomnienia bliskie oryginału - pełna wersja artykułu z FK 11/2016
fotografia
Jasny, szerokokątny - TEST Tamron 17–28 mm f/2,8 Di III RXD - pełny artykuł z  Foto-Kuriera 7/2019
fotografia
TEST SONY A7R III czyli szybszy, z 42-milionową matrycą i filmujący w 4K - test Foto-Kurier 11/18


Zdjęcie miesiąca
Kwiecień 2020
zdjęcie miesiąca
© fot. Jan Siemiński
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2020. (0.196)

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |