Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Test EIZO ColorEdge CS2420, zdrowe oczy i wspomnienia bliskie oryginału - pełna wersja artykułu z FK 11/2016

EIZO ColorEdge CS2420 zadebiutował w Polsce w kwietniu 2016 na targach w Łodzi i od tego czasu był prezentowany na wielu warsztatach i prezentacjach tematycznych aż w końcu trafił na test do naszej redakcji. Zainteresowanych rozsądnym zakupem monitora zapraszamy do dalszej lektury.

 

Podczas pracy przed monitorem bardzo ważny jest szeroki zakres regulacji położenia ekranu. W testowanym modelu wysokość ekranu można regulować w zakresie 155 mm, pochylać go w przód lub w tył od –5° do +35°, a w prawo-lewo w zakresie ±344° [1]. Możemy też ustawić ekran w pionie (pivot). Ruch monitora po kolumnie odbywa się płynnie z wyczuwalnym  oporem. Podobnie rzecz ma się z wykonywaniem obrotów. Na szczęście zmian tych nie dokonujemy co chwila.

 

 

Ciekawie rozwiązano system sterowania parametrami monitora. W prawym dolnym rogu czarnej ramki monitora umieszczono elektrostatyczne przełączniki [2], gwarantujące wygodny dostęp do ustawień CS2420. Działa to bez zarzutu, a menu jest intuicyjne choć wśród języków komunikacji nie znaleźliśmy języka polskiego [3].
Monitor dostarczany jest bez osłony przed padającym na ekran oświetleniem zewnętrznym czyli tzw. kaptura (można go kupić opcjonalnie). Jego montaż różni się od swoich poprzedników tym, że zakłada się go magnetycznie, co ma znacznie uprościć i przyspieszyć montaż. Nie mieliśmy takiej osłony, więc trudno nam polemizować z producentem. Trzeba przyjąć w tym przypadku założenie, że firma która ma ponad 45-letnią tradycję w produkcji monitorów wie co pisze.

 

 

EIZO ColorEdge CS2420 ma nieco zmieniony wygląd obudowy. W modelu tym ramki otaczające matrycę są o 39% węższe niż w poprzednim modelu CS [4] , dzięki czemu mniej rozpraszają użytkownika i pomagają skupić wzrok na ekranie. Czy tak jest w rzeczywistości? Trudno powiedzieć. To co jest pewne to to, że monitor zyskał dzięki temu na wyglądzie i na estetyce. Jest przyjemniejszy dla oka i zapewne nieco lżejszy (waży 7,8 kg). Monitor wyposażony jest w wygodny uchwyt do przenoszenia [5]. To rzadkość w tego typu konstrukcjach.

 



Złącza

ColorEdge CS2420 wyposażony jest w gniazda sygnałowe [6]: DVI-D 24 pin (z HDCP), DisplayPort (z HDCP), HDMI (z HDCP, Deep Color) oraz 1 port USB do kontroli monitora, 3 porty jako hub USB 3.0 [7]. Jeden port (pierwszy od góry) można wykorzystać do ładowania urządzeń takich jak smartfon lub aparat fotograficzny. Wejście HDMI umożliwia bezpośrednie połączenie z aparatami cyfrowymi co docenią fotografujący, którzy zamierzają np. kontrolować fotografowany kadr za pomocą monitora EIZO lub wykorzystujący go do prowadzenia prezentacji, szkoleń.

 

 

Wejście HDMI obsługuje konwersję I/P (interlace/progressive) – oznacza to, że sygnał typu interlace emitowany przez telewizję i inne źródła wideo zostanie bezstratnie przekonwertowany do trybu progressive, gwarantując tym samy bardzo dobrą jakość obrazu bez migotania [8].

 

 

Dwa porty USB upstream umożliwiają podłączenie dwóch komputerów jednocześnie, wobec czego nie trzeba ponownie podłączać kabla USB, gdy używa się oprogramowania ColorNavigator na dwóch komputerach. Monitor nie ma czytnika kart SD. 3 porty USB znajdują się z lewej części obudowy. Żeby z nich skorzystać trzeba połączyć oddzielny kabel USB [6a] z komputerem.

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...






 
data dodania: 25-11-2019
 
godzina dodania: 10:05
 
odsłon: 14896
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21


Zdjęcie miesiąca
Marzec 2024
zdjęcie miesiąca
© fot. Anna Wójciuk
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.141) / 0.125

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |