testowe Sony α6500, czyli „bogatsza” wersja pogromcy lustrzanek - test z Foto-Kuriera 6/2017
6 października 2016 firma Sony zaprezentowała nowy, flagowy aparat z matrycą formatu APS-C – α6500. Dokładnie rok temu w Foto-Kurierze 6/2016 opublikowaliśmy test jego poprzednika, modelu α6300 (premiera 4.02.2016). Wiele razy mieliśmy możliwość fotografować używając Sony α6500, ale dopiero teraz trafił on do naszego laboratorium testowego, gdzie poddaliśmy go naszym procedurom testowym. W dalszej części dzielimy się z Państwem opiniami na temat tego modelu i tam gdzie to będzie możliwe porównujemy go do Sony α6300, który nadal jest produkowany.
Sony A6500 można wykonywać zdjęcia seryjne z częstotliwością do 11 kl./s w trybie AF-C.
Od zewnątrz, estetyka i ergonomia
Pojawił się tutaj dodatkowy (programowany przez użytkownika) przycisk funkcyjny C2 [1], dzięki czemu jego dotychczasowe miejsce w A6300 (przycisk kosz) ma teraz nazwę C3 (w A6500 jest 10 programowalnych przycisków) i jest trzecim przyciskiem C z możliwością przypisania wywołania funkcji lub trybu pracy aparatu.
Dzięki tej zmianie oznaczenie przycisku kosz wróciło na należyte mu miejsce :) [2]
– pozdrawiamy szkoleniowców z Sony Polska. W spodniej części korpusu
nie zmieniło się nic istotnego w porównaniu do A6300. Nadal niecierpliwi
mogą mieć problem z szybkim wyjęciem karty zlokalizowanej pod pokrywą,
obok akumulatora. Kadrowanie odbywa się za pomocą tego samego co w A6300
wizjera elektronicznego typu OLED (patrz dalej) lub uchylnego,
3-calowego ekranu LCD (ponad 90° do góry i do ok. 45° w dół)
o rozdzielczości 921 tys. punktów. Ale tym razem mamy miłą niespodziankę
– ekran jest dotykowy (patrz dalej). Brawo, a jednak inżynierowie Sony
nas czytają, choć niestety niezbyt dokładnie, gdyż ekran nadal nie jest
osadzony na przegubie. Szkoda, wtedy trudniej byłoby go uszkodzić
w transporcie. Estetykę wykonania oceniamy tak samo wysoko jak w A6300 na 5,75 punktu, a ergonomię nieco wyżej na 5,9 punktu.
[nextapage]
Wewnątrz korpusu α6500 znajduje się 24,2-milionowy przetwornik Exmor CMOS formatu APS-C (ten sam co w A6300), który współpracuje z procesorem obrazu BIONZ X i nowo opracowanym układem LSI (przyspieszającym pracę układu) [A]. Połączenie tych trzech elementów zapewnia maksymalną wydajność przetwarzania oraz szeroki zakres czułości: od ISO 100 do ISO 51 200 (ten sam co w A6300). Wyróżnikami przetwornika obrazu, podobnie jak w A6300, są duże wymiary elementów światłoczułych i mała grubość warstw przewodzących. Konstrukcja ta do maksimum zwiększa efektywność przechwytywania światła, a miedziane ścieżki transmisji danych przyczyniają się dodatkowo do zwiększenia szybkości ich odczytu. Procesor obrazu BIONZ X i wspomniany nowo opracowany układ o dużej skali integracji (LSI) umożliwiają uzyskanie fotografii i filmów o wyższej jakości oraz zmniejszają poziom szumów przy wysokich czułościach ISO. Do zadań nowego układu LSI należy też powiększenie pojemności bufora na zdjęcia seryjne. Obecnie mieści się w nim aż 307 klatek JPEG (przy 8 kl./s), lub 269 przy 11 kl./s i włączonym systemie AF 4D, co znacznie zwiększa szanse na uchwycenie najważniejszego momentu.
data dodania: 28-09-2017
godzina dodania: 15:47
odsłon: 14273
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Foto-Kurier - FK 11/25 on-line w naszym e-kiosku - wkrótce w najlepszych salonach prasowych Foto-Kurier 11/25 dostępny również on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie autorstwa Leszka Wygachiewicza, które prezentujemy w dziale Najlepsze z Najlepszych w środku wydania. Powstało z 2032 zdjęć składowych i przedstawia głowę szerszenią. W środku też testy, opisy Canona R6 Mark III i Nikona ZR oraz testy Canona 85 mm f/1,4L VCM, Panasonica Lumix S1RII, Tamrona 16-30 mm f/2,8 oraz Sony FE 100 mm f/2,8 GM. Jak zwykle jest co poczytać i czym się zainspirować. Zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 10/25, który jeszcze przez kilka dni będzie królował w najlepszych salonach prasowych. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród przekracza 21 tys. złotych - dołącz w dowolnym momencie Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. ![]() Nikon F65 - poręczny, w rozsądnej cenie Najnowszą lustrzankę Nikona oznaczono symbolem F65. Jest to jedynie udoskonalony amatorski model Nikona F60. Pozostano przy niezmienionej stylistyce korpusu, a nowe elementy to... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||