testowe ![]() Jasny, szerokokątny - TEST Tamron 17-28 mm f/2,8 Di III RXD - pełny artykuł z Foto-Kuriera 7/2019![]() ![]() Mimo tego, że szerokokątne zoomy przeważnie charakteryzują się dystorsją i winietowaniem to często są pożądane, szczególnie, gdy mają duży otwór względny. Można za ich pomocą fotografować m.in. szerokie plany oraz tworzyć świadome przerysowania.Tamron 17–28 mm jest właśnie takim zoomem i jako pierwsi w Polsce mogliśmy przetestować przedprodukcyjny model tego obiektywu. Zapraszamy do lektury.
![]() Antwerpia, ogrody pałacu Kasteel den Brandt. Par. eksp.: 1/8000 s; ISO 640; f/2,8; f=17 mm
Mechanika i ergonomia
![]()
Dalej jest 12-milimetrowy pierścień ustawiania ostrości w trybie ręcznym [2], a tuż za nim szeroki, 36-milimetrowy zmiany ogniskowej [3], z czego 30 mm zajmuje gumowane radełkowanie ułatwiające obrót i zabezpieczające przed ześlizgiwaniem się palców z obiektywu. Na pierścieniu są znaczniki ogniskowych dla wartości 17, 20, 24 i 28 mm [4]. Wspomniane pierścienie poruszają się płynnie, ten do zmiany ogniskowej stawia troszkę większy opór i zatrzymuje się po wybraniu skrajnych ogniskowych.
![]()
Pierścień do ustawiania ostrości nie stawia żadnego oporu po osiągnięciu minimalnej lub maksymalnej wartości. W wizjerze aparatu i na jego ekranie LCD jest wyświetlany pasek wskazujący, gdzie w danej chwili ostrość jest ustawiona. Tamron 17–28 mm f/2,8 Di III RXD nie ma możliwości doostrzania po ustawieniu ostrości przez system AF. Żeby to było możliwe trzeba w aparacie zmienić tryb z AF na DMF.
Obiektyw kończy się gwintem mocowania filtra o średnicy 67 mm [5] (taka sama średnica, co w wybranym najlepszym zoomem 2018–2019 roku przez EISA Tamronie 28–75 mm f/2,8 Di III RXD).
data dodania: 07-11-2019
godzina dodania: 06:10
odsłon: 16462
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Test Nikona Z5II 3 kwietnia 2025 r., w blisko 5 lat po debiucie Nikona Z5 (21.07.2020 r.) firma Nikon zaprezentowała nowego bezlusterkowca - Nikona Z5II. Jest to aparat z pełnoklatkową matrycą (FX) o szerokich możliwościach fotograficznych i filmowych. Ten kompaktowych wymiarów model wyposażono w wiele funkcji występujących dotychczas jedynie w aparatach profesjonalnych tej marki. ![]() Sandisk PRO-CINEMA CFexpress Type A 4 kwietnia 2025 r. Sandisk zaprezentował kartę PRO-CINEMA CFexpress Type A, aby sprostać rygorystycznym wymaganiom profesjonalnych operatorów filmowych i twórców wideo. ![]() Test Canona EOS R50 V - wideoaparat - nowa linia produktowa 26 marca 2025 r. Canon zaprezentował m.in. nowy bezlusterkowiec dla vlogerów i twórców, którzy potrzebują wydajności ukrytej w niewielkich wymiarach aparatu, ale z możliwością podpięcia różnych obiektywów i akcesoriów. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |