Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Jasny, szerokokątny - TEST Tamron 17-28 mm f/2,8 Di III RXD - pełny artykuł z  Foto-Kuriera 7/2019

ciąg dalszy...

 

 

Dystorsja

Tamron 17–28 mm to szerokokątny zoom, a w tego typu konstrukcjach przeważnie występuje dystorsja. Tak jest i w tym przypadku. Przy najkrótszej ogniskowej pojawia się niewielka jak na taki kąt widzenia dystorsja beczkowata o odchyleniu 1,5%.

 

Dystorsja

 

Wydłużając ogniskową dość szybko zmienia się ona w dystorsję poduszkowatą i przy ogniskowej 22 mm odchylenie wynosi 1,6%. Przy 28 mm odchylenie trochę się jeszcze pogłębia i osiąga 2%. Jak na szerokokątny zoom nie są to słabe wyniki i za dystorsję przyznajemy 5,65 punktu.

 

 

Pod światło

Tamron 17–28 mm f/2,8 w warunkach studyjnych fotografując pod ostre światło poradził sobie bardzo dobrze. Przy ogniskowej 17 mm mały blik pojawił się przy przysłonie f/6,3 i stawał się troszkę bardziej widoczny przymykając przysłonę coraz bardziej. Przy ogniskowej 22 mm blik zauważyliśmy dopiero po przymknięciu przysłony do f/18, a przy maksymalnej ogniskowej w warunkach studyjnych blik nie występował. Podczas prób w plenerze fotografując pod wiosenne słońce obiektyw poradził sobie bardzo dobrze zarówno w przenoszeniu kontrastów jak i w niwelowaniu powstawania blików świetlnych [9].
Za zdjęcia pod światło przyznajemy 5,8 punktu.

 

Obiektyw poradził sobie bardzo dobrze zarówno w przenoszeniu kontrastów jak i w niwelowaniu powstawania blików świetlnych. fot. P. Borys

Obiektyw poradził sobie bardzo dobrze zarówno w przenoszeniu kontrastów jak i w niwelowaniu powstawania blików świetlnych; fot. P. Borys.



 

Winietowanie

Przy jasnych, szerokich kątach winietowanie bardzo często występuje. Tak jest też w tym przypadku. W testowanym obiektywie przy ogniskowej 17 mm i przysłonie f/2,8 (jasny, szeroki kąt) winietowanie jest dość widoczne, rogi w stosunku do środka kadru są ciemniejsze o 3 i 1/3 EV, a przy ogniskowej 22 mm – o 2,5 EV. W obu przypadkach przymknięcie przysłony do f/5,6 niweluje problem. Przy ogniskowej 28 mm winietowanie, co zrozumiałe, jest mniejsze, rogi są ciemniejsze o 2 i 1/3  EV i przymknięcie przysłony do f/4 praktycznie niweluje problem. Za winietowanie przyznajemy 4,4 punktu.

 

Więcej przykładowych zdjęć znajdziesz tutaj >>>

Jasny, szerokokątny - TEST Tamron 17–28 mm f/2,8 Di III RXD - artykuł Foto-Kurier 7/2019

 

Podsumowanie

Szerokokątne obiektywy są pożądane przez wiele osób. Testowany Tamron 17–28 mm f/2,8 Di III RXD na pewno jest godny uwagi. Jest solidnie wykonany, wygodnie się go obsługuje, zakres ogniskowych daje bardzo duże możliwości kreatywne. Ponadto jest mały, poręczny i lekki. Runkowa cena obiektywu kształtuje się na poziomie 3300 zł. Jest ona rozsądna jak za szerokokątny zoom o stałym świetle f/2,8 i bardzo dobrej rozdzielczości przystosowany do współpracy z pełnoklatkowymi bezlusterkowcami Sony. Pojawienie się na rynku kolejnych obiektywów producentów niezależnych dedykowanych do bezlusterkowców pełnoklatkowych Sony świadczy o stale rosnącym zainteresowaniu tego typu aparatami.

 

Jasny, szerokokątny - TEST Tamron 17–28 mm f/2,8 Di III RXD - artykuł Foto-Kurier 7/2019

 
Tekst: Piotr Borys
Zdjęcia niepodpisane: Krzysztof Patrycy
Sprzęt do testu dostarczyły firmy Tamron Europe i Sony Europe oddział w Polsce.

Artykuł ukazał się w Foto-Kurierze 7/2019
Całe wydanie możesz przejrzeć tutaj

Wyłącznym dystrybutorem obiektywów marki Tamron w Polsce jest firma Focus Nordic Polska >>> 



 
data dodania: 07-11-2019
 
godzina dodania: 06:10
 
odsłon: 13900
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.129) / 0.113

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |