testowe ![]() Test Sony FE 200-600 mm f/5,6-6,3 G OSS - w jeszcze lepszej cenie - artykuł z Foto-Kuriera 8-9/2019![]() ![]() 11 czerwca 2019 r. firma Sony zaprezentowała superteleobiektyw zmiennoogniskowy Sony FE 200–600 mm f/5,6–6,3 G OSS (SEL200600G). Jak wszystkie produkty z linii FE, jest on przeznaczony do korpusów pełnoklatkowych.
![]()
Testowany Sony FE 200-600 mm f/5,6-6,3 G OSS należący do serii G Lens™ ma największą ogniskową ze wszystkich obiektywów zmiennoogniskowych Sony z mocowaniem typu E. W celu zapewnienia znakomitego obrazu, wydajnej pracy systemu AF i funkcjonalności wykorzystano w nim najbardziej zaawansowane rozwiązania techniczne. Po zainstalowaniu na jednym z najnowszych i najszybszych korpusów z mocowaniem typu E obiektyw umożliwia niezawodne śledzenie najróżniejszych poruszających się obiektów, takich jak sportowcy czy dzikie zwierzęta.
![]() I tyle tytułem wstępu.
Czy założenia producenta przekładają się na rzeczywiste walory tej oryginalnej konstrukcji. Próbujemy odpowiedzieć na to pytanie. Z nowym superteleobiektywem zmiennoogniskowym Sony FE 200-600 mm f/5,6-6,3 G OSS mieliśmy możliwość zapoznać się na przedpremierowym pokazie zorganizowanym w czerwcu 2019 roku.
![]()
Korpus obiektywu wykonano ze stopu magnezu, dzięki czemu cały obiektyw przekroczył jedynie nieznacznie masę 2 kg. Sony FE 200-600 mm f/5,6-6,3 G OSS w pełni współpracuje z telekonwerterami Sony 1,4x i 2,0× co stwarza nam możliwość dodatkowego wydłużenia ogniskowej do 840 mm przy f/9 lub 1200 mm przy f/13 oczywiście z zachowaniem wysokiej jakości obrazu i przy pełnym działaniu systemu AF.
Minimalna odległość fotografowania w testowanym 200-600 mm jest typowa dla tego typu konstrukcji i wynosi 2,4 m. Co ważne obiektyw ma również system wewnętrznego ogniskowania.
![]() Kolejną zaletą wynikającą z zastosowania wewnętrznego mechanizmu zmiany ogniskowej jest to, że jego konstrukcja jest bardziej odporna na pył i wilgoć nawet przy pracy w trudnych warunkach pogodowych.
Zastosowany mały moment obrotowy pierścienia zoomu sprawia, że możemy szybko ustawić wybraną przez nas ogniskową.
data dodania: 29-06-2024
godzina dodania: 13:01
odsłon: 7389
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() NIKON | RED ZR - uniwersalna kamera „Z CINEMA” z funkcjami fotograficznymi - dostępność i cena Po zaprezentowaniu 9 września 2025 r. przez Canona modelu Canon EOS C50 (o czym napiszemy wkrótce) do walki o serca filmujących z zacięciem fotograficznym włączył się Nikon i w dniu 10 września 2025 r. Nikon | RED wzbogacił linię Z CINEMA o pełnoklatkowy model Nikon ZR. Kamera Nikon ZR została opracowana z myślą o twórcach i filmowcach pracujących w ruchu. Jest najlżejszą uniwersalną kamerą filmową na rynku (na dzień premiery). Zapewnia znacznie większe możliwości, niż można się spodziewać na podstawie jej rozmiarów. ![]() LIGA FOTO-KURIERA 2025 - V etap pt. "Ptak w locie" za nami - etap "Detal w krajobrazie" tylko do 15. września Liga Foto-Kuriera 2025 to atrakcyjne nagrody o łącznej wartości ponad 21 tys. zł. Zobacz kto wygrał 5. etap Ligi Foto-Kuriera 2025 i dołącz do zabawy na dowolnym jej etapie. 7 etap ma tytuł "Detal w krajobrazie, a ostatni dzień przyjmowania zgłoszeń mija 15 września o północy. ![]() EISA Maestro 2025 - polski finał w kategorii zdjęć seryjnych „Życie ulicy” Kolejna polska edycja konkursu fotograficznego EISA Maestro 2025 w kategorii zdjęć seryjnych za nami. W temacie "Życie ulicy" zwycięzcą w krajowym etapie konkursu EISA Maestro 2025 został, drugi rok z rzędu, Janusz Jurek. Po raz pierwszy w polskiej edycji konkursu I miejsce zajęła ta sama osoba. Gratulujemy zwycięzcy. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |