testowe Światło i Kamień
Autor wystawy: Ryszard Czernow
Do kiedy: 30.11.2009 Miejsce prezentacji: Galeria "Obok" Ulica: Hlonda 1 , Miasto: 43-100 Tychy, Telefon: (032)227-20-67, strona www: www.teatrmaly.tychy.pl e-mail: galeriaobok@teatrmaly.tychy.pl Wystawa miała swoją premierę 8 stycznia 2009 roku w Pałacu Sztuki Towarzystwa Sztuk Pięknych w Krakowie. Aktualnie będzie prezentowana najnowsza wersja ekspozycji, uzupełniona przez autora o 10 prac. dr Ryszard Czernow - z wykształcenia operator filmowy. Fotografią artystyczną zajmuje się od początku lat osiemdziesiątych.Członek ZPAF od 1994r. Prekursor twórczego wykorzystania technik cyfrowych w fotografii artystycznej. Autor wielu wystaw indywidualnych, między innymi takich jak Cybergrafia, Poznałem Go, Mury Kazimierza, Bramy do..., Światło i kamień. Od wielu lat zajmuje się także projektowaniem graficznym. W jego projektach szczególną rolę odgrywa bardzo subiektywna niemal oniryczna fotografia. Autor plakatów do spektakli teatralnych w Teatrze Juliusza Słowackiego w Krakowie oraz do filmów między innymi takich reżyserów jak: Krzysztof Zanussi, Agnieszka Holland, Feliks Falk, Jan Jakub Kolski, Jan Kidawa Błoński itd. Ryszard Czernow zrealizował także szereg teledysków dla kultowych polskich grup muzycznych, między innymi takich jak Republika, Dżem, Golec uOrkiestra itd. Aktualnie jest adiunktem na Wydziale Radia i Telewizji im.Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Tekst wstępu do katalogu wystawy: Tak naprawdę, to nie chodzi tu ani o to światło, ani o ten kamień który widzimy. Światło jest elementarnym warunkiem istnienia, nie tylko fotografii, ale przede wszystkim otaczającego nas świata. Światło jest niewidoczne w pustej przestrzeni. Kamień jest pierwszą i najbardziej pierwotną formą materii. Światło padając na kamień, staje się dla nas widoczne pod postacią kamienia. Kamień bez światła jest tylko ciemną bezkształtną materią, o której jak wygląda nic nie wiemy. Dopiero oświetlony światłem, staje się dla nas tym czym jest. Dopiero owe oddziaływanie energii światła, padającego na kamień powoduje niejako odkrycie przed nami jego samego. Jego właściwości. Wzajemne oddziaływanie na siebie owego symbolicznego światła i kamienia, jest dla mnie najbardziej pierwotną cechą otaczającego nas świata. Ja, ten świat tak rozumiem. Wszędzie, w sposób bardziej lub mniej widoczny zachodzi to samo zjawisko. Istnienie i wzajemne oddziaływanie sacrum i profanum. Siedzibą sacrum jest w tym przypadku światło, a siedzibą profanum kamień. Kamień oświetlony światłem "zaczyna żyć". Odkrywa przed nami tajemnice swego kształtu, barwy i faktury. Choć jest prostym kamieniem, ma tak wiele do powiedzenia dzięki światłu. Kamień ma czas, ma bardzo dużo czasu, za i przed sobą. Przez miliony lat będąc częścią ziemi, doczekał się tej bardzo krótkiej chwili, aby odegrać przed nami swoją rolę, oświetlony promieniami światła. Prezentowany cykl fotografii opowiada właśnie o takim spotkaniu światła i kamienia. Miejscem tego spotkania jest budowany kościół św. Franciszka i św. Klary oraz klasztor o.o. Franciszkanów w Tychach. Powstaje budowla niezwykła. Piękna w swojej prostocie oraz szlachetna w swoim przesłaniu i symbolice. Idea architekta Stanisława Niemczyka została zmaterializowana przez budowniczego ze strony zakonnej ojca Wawrzyńca Jaworskiego OFM. Moje fotografie pokazują efekt połączenia idei architekta i pracy budowniczego. Ryszard Czernow dr Ryszard Czernow - z wykształcenia operator filmowy. Fotografią artystyczną zajmuje się od początku lat osiemdziesiątych. Członek ZPAF od 1994 r. Prekursor twórczego wykorzystania technik cyfrowych w fotografii artystycznej. Autor wielu wystaw indywidualnych, między innymi takich jak „Cybergrafia”, „Poznałem Go”, „Mury Kazimierza”, „Bramy do...”, „Światło i kamień”. Od wielu lat zajmuje się także projektowaniem graficznym. W jego projektach szczególną rolę odgrywa bardzo subiektywna niemal oniryczna fotografia. Autor plakatów do spektakli teatralnych w Teatrze Juliusza Słowackiego w Krakowie oraz do filmów między innymi takich reżyserów jak: Krzysztof Zanussi, Agnieszka Holland, Feliks Falk, Jan Jakub Kolski, Jan Kidawa Błoński itd. Ryszard Czernow zrealizował także szereg teledysków dla kultowych polskich grup muzycznych, między innymi takich jak „Republika”, „Dżem”, „Golec uOrkiestra” itd. Aktualnie jest adiunktem na Wydziale Radia i Telewizji im.Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. data dodania: 03-11-2009
godzina dodania: 15:59
powrót na stronę główną »
Zobacz także:Albumy do lamusa: aż 86% osób - według raportu firmy Epson - ma albumy ze zdjęciami, do których… nie zagląda
LIGA FOTO-KURIERA 2024 - III etap pt. "W deszczu" - zwycięskie prace i kolejny etap - tylko do 13 czerwca Temat trzeciego etapu Ligi Foto-Kuriera 2024 "W deszczu" okazał się jeszcze większą inspiracją dla wielu osób do wykonania oryginalnych zdjęć. Rywalizacja wkroczyła na jeszcze wyższy poziom. Niesamowite zdjęcia od tedo miesiąca nagradzane bedą pulą nagród przekraczajacą już 21 tys. zł. Kreatywność autorów i różne formy interpretacji tematu wydają się nie mieć granic. To nas cieszy. Wybór najlepszych 30-tu zdjęć jest coraz trudniejszy. Zapraszamy do udziału w kolejnym etapie Ligi Foto-Kuriera 2024 pt. "Architektura miasta", do którego prace można wgrywać do 13 czerwca 2024. r. Samsung ViewFinity S9 - test monitora 5K - do pracy i rozrywki - artykuł z Foto-Kuriera 4/24 17 lipca 2023 roku firma Samsung Electronics zapowiedziała rozszerzenie swojej globalnej oferty monitorów ViewFinity o 27-calowy model ViewFinity S9 (S90PC). W Foto-Kurierze 4/23 testowaliśmy z powodzeniem 32-calowy monitor Samsung ViewFinity S8 (S80PB) o rozdzielczości UHD, natomiast w tym wydaniu do redakcji trafił 27-calowy Samsung ViewFinity S9 o większych możliwościach oraz z wyższą rozdzielczością matrycy (5K). Według zapewnień producenta został on zoptymalizowany pod kątem wszystkich narzędzi potrzebnych w obszarach związanych z projektowaniem graficznym i fotografią. Monitor został wyróżniony nagrodą CES Innovation Award. Test Sony FE 24–50 mm f/2,8 G - mały, ostry, standardowy zoom 21 lutego 2024 r. firma Sony zapowiedziała wprowadzenie do oferty zmiennoogniskowego obiektywu standardowego o stałej jasności Sony FE 24-50 mm f/2,8 G. Nowy, kompaktowy model jest przeznaczony do pełnoklatkowych korpusów z mocowaniem typu E z rodziny α. W kwietniu mieliśmy możliwość testowania go w zestawieniu z Sony A7 III i Sony A7CR i jako układ z tymi korpusami opisujemy go w dalszej części. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |