Wydania FK: 169,
publikacje: 9009,
wydarzenia: 2235,
opisy i testy: 2073,
galerie zdjęć: 286846,
użytkownicy: 9685
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Wydania specjalne
Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 1/20 - Obiektywy
Wymiary: 190 mm x 270 mm
Stron: 128 Cena: 24.90 zł Dostępność: tak
Obiektywy bez tajemnic…
Rewolucyjne zmiany
Spotykamy się razem już po raz trzydziesty drugi na łamach wydania
specjalnego Foto-Kuriera. Tym razem oddajemy w Państwa ręce, po raz
ósmy, obszerne zestawienie obiektywów do lustrzanek i aparatów
z wymienną optyką tzw. bezlusterkowców. Przybliżamy poszczególne
konstrukcje, wskazując, w miarę możliwości, ich największe zalety
i wady. Jesteśmy pewni, że specyfikacje zawierające podstawowe dane 114
obiektywów jedenastu marek umożliwią szybkie ich porównanie.
W publikacji znajdą Państwo aż 56 obiektywów, które nie wystąpiły
w poprzednim wydaniu. Wszystkie te modele oznaczyliśmy etykietą
„NOWY w WYDANIU”. Jak wiadomo, wybierając obiektyw, kierujemy się nie
tylko jego możliwościami, ale również ceną. Udało nam się zgromadzić
obiektywy z zakresu cenowego od 1200 zł, aż do 60 000 zł. Można
powiedzieć, że dla każdego coś ciekawego.
Przegląd istniejących rozwiązań poprzedzony jest, jak zwykle, obszernym
opracowaniem, w którym wyjaśniamy podstawowe pojęcia związane
z obiektywami, z technologiami w nich zastosowanymi, omawiamy niektóre
konstrukcje optyczne, krzywe MTF oraz opisujemy też nowe systemy mocowań
obiektywów i pokazujemy schematy zależności między nimi.
Opracowanie podzielone jest na dwie główne części. I to nie jest
rewolucyjne. Rewolucyjne jest w relacji do poprzednich naszych
publikacji, uporządkowanie obiektywów ze względu na rodzaj matrycy,
do której obiektyw jest dedykowany. I tak pierwszą grupę stanowi
dosłownie kilka obiektywów dedykowanych do aparatów APS-C (tzw. cropy),
a drugą, zdecydowanie większą, aż 108 obiektywów do aparatów
pełnoklatkowych. Proszę zauważyć, że żadnej z tej grup nie wyróżniamy
z uwagi na ich przeznaczenie do lustrzanek lub do bezlusterkowców.
To właśnie jest największą zmianą w tej publikacji wynikającą ze zmian
zachodzących na rynku.
W opracowaniu pojawiły się dodatkowo dwa symbole
B – oznaczający bezlusterkowce i U – konstrukcje uniwersalne, których
przeznaczenie zależy od rodzaju mocowania - mogą być dedykowane
do lustrzanek, ale mogą też być podłączone do bezlusterkowców. Przy
obiektywach tworzonych wyłącznie z myślą o lustrzankach nie
umieszczaliśmy żadnego dodatkowanego oznaczenia.
„Pełnoklatkowce” dodatkowo podzieliliśmy na dwie podgrupy: obiektywy
stałoogniskowe i zmiennoogniskowe (tzw. zoomy).
Obiektywy podgrup
uporządkowane są według początkowej ogniskowej, a następnie według
marek. Dzięki temu możemy łatwo dotrzeć np. do aż jedenastu obiektywów
o ogniskowej 85 mm stworzonych przez najważniejszych producentów optyki
fotograficznej na świecie. W wydaniu występuje grupa obiektywów
dedykowanych wyłącznie do filmowania, ale pamiętajmy, że dzisiaj, dzięki
bezlusterkowcom, możemy powiedzieć, że każdy z obiektywów w tym
wydaniu, np. poprzez przejściówki, może być wykorzystywany
do filmowania.
W doborze obiektywów pomogli nam przedstawiciele poszczególnych marek
w Polsce, dzięki czemu piszemy tylko o tych produktach, które są
dostępne na polskim rynku, bądź też wkrótce na nim zagoszczą.
Wydanie
zawiera informacje na temat obiektywów następujących marek: Canon, Irix,
Nikon, Pentax, Samyang, Sigma, Sirui, Sony, Tamron, Tokina oraz Zeiss.
Niestety, po raz pierwszy zabrakło obiektywów systemu Micro 4/3 takich
marek jak Olympus i Panasonic oraz marki Fujifilm.
Przegląd i opisy obiektywów poprzedziliśmy artykułami, w których
wyjaśniamy oznaczenia występujące na nich i opisujemy najnowsze
technologie zastosowane w obiektywach w ostatnim czasie. Zaproponowana
przez nas idea ułożenia obiektywów umożliwi Państwu łatwiejszy wybór
tego, którym jesteście zainteresowani.
W wydaniu zamieszczamy również
tabele porównawcze wybranych „szkieł”, które ułatwią dotarcie do celu.
Jesteśmy pewni, że to niecodzienne, jedyne na polskim rynku i unikalne
na świecie, kompendium praktycznej wiedzy o obiektywach, będzie
przydatne zarówno dla tych, którzy kupują, jak i dla tych, którzy je
sprzedają.
Po efektywnej lekturze życzymy trafionych wyborów i pięknych zdjęć wykonanych właściwymi obiektywami.
Index obiektywów:
FF stałoogniskowe Canon RF 35 mm f/1,8 Macro IS STM
Canon EF 35 mm f/2 IS USM
Canon EF 85 mm f/1,8 USM
Canon RF 85 mm f/2 MACRO IS STM
Canona EF 600 mm f/4L IS III USM
Canon RF 600 mm f/11 IS STM
Canon RF 800 mm f/11 IS STM
FF zoomy Canon RF 15–35 mm f/2,8 L IS USM
Canon EF 16–35 mm f/4L IS USM
Canon RF 24–70 mm f/2,8 L IS USM
Canon RF 24–105 mm f/4–7,1 IS STM
Canon RF 24–240 mm f/4–6,3 IS USM
Canon RF 70–200 mm f/2,8 L IS USM
Canon RF 100–500 mm f/4,5–7,1 L IS USM
FF stałoogniskowe Irix 11 mm f/4
Irix 11 mm T4,3 Cine
Irix 15 mm f/2,4
Irix 15 mm T2,6 Cine
Irix 45 mm f/1,4
Irix 45 mm T1,5 Cine
Irix 150 mm f/2,8 Macro 1:1 Dragonfly
Irix 150 mm T3.0 Macro 1:1 Cine
FF stałoogniskowe Nikkor Z 20 mm f/1,8 S
Nikkor Z 24 mm f/1,8 S
Nikkor Z 35 mm f/1,8 S
Nikkor Z 50 mm f/1,8 S
Nikkor Z 85 mm f/1,8 S
AF-S Nikkor 300 mm f/4E PF ED VR
FF zoomy Nikkor AF-S 14–24 mm f/2,8G ED
Nikkor Z 14–30 mm f/4 S
Nikkor Z 24–70 mm f/2,8 S
AF-S Nikkor 24–70 mm f/2,8E ED VR
Nikkor Z 24–70mm f/4 S
Nikkor AF-S 24–120 mm f/4G ED VR
Nikkor Z 24–200 mm f/4–6,3 VR
Nikkor Z 70–200 mm f/2,8 VR S
Nikkor AF-S 70–200 mm f/2,8E FL ED VR
APS-C/DX HD Pentax-DA FISH-EYE 10–17 mm f/3,5–4,5 ED
Star HD Pentax-DA 11–18 mm f/2,8 ED DC AW
Pentax HD DA 35mm Macro f/2,8 Limited
FF stałoogniskowe HD Pentax-D FA* 50 mm f/1,4 SDM AW
Pentax-D Star FA 85 mm f/1,4ED SDM AW
FF zoomy Pentax D HD FA 15–30 mm f/2,8ED SDM WR W/case
HD Pentax DFA 24–70 mm f/2,8ED SDM WR
Pentax-D HD FA 70–200 mm f/2,8 ED DC AW
Pentax-D HD FA 70–210 mm f/4 ED SDM WR
Pentax D HD FA 150–450 mm f/4,5–5,6 ED DC AW
FF stałoogniskowe Samyang 14 mm f/2,8 ED AS IF UMC
Samyang AF 14 mm f/2,8 RF
Samyang AF 14 mm f/2,8 ED AS IF UMC Sony E
Samyang AF 18 mm f/2,8 FE
Samyang XEEN 35 mm T1,5
Samyang AF 35 mm f/2,8 FE
Samyang AF 45 mm 1,8 FE
Samyang AF 75 mm f/1,8 FE
Samyang AF 85 mm f/1,4 FE
Samyang MF 85 mm f/1,4 MK2
Samyang XEEN CF 85 mm T/1,5
APS-C/DX Samyang 12 mm 1:2.0 NCS CS
APS-C/DX Sigma ART 18–35 mm f/1,8 DC HSM
FF stałoogniskowe Sigma 16 mm f/1,4 DC DN Contemporary
Sigma 35 mm f/1,2 DG DN | Art
Sigma Art 35 mm f/1,4 DG HSM
Sigma 45 mm f/2,8 DG DN | Contemporary
Sigma A 105 mm f/1,4 DG HSM
FF zoomy Sigma 14–24 mm f/2,8 DG DN | Art
Sigma 24–70 mm f/2,8 A DG DN
Sigma 60–600 mm f/4,5–6,3 S DG OS HSM
Sigma 100–400 mm f/5–6,3 DG DN OS
FF stałoogniskowe Sirui Anamorphic 1,33× 50 mm f/1,8
FF stałoogniskowe Sony FE 20 mm f/1,8 G
Sony FE 24 mm f/1,4 GM
Sony FE 28 mm f/2
Sony Distagon T* FE 35 mm f/1,4 ZA
Sony FE 35 mm f/1,8
Sony Sonnar T* FE 55 mm f/1,8 ZA
Sony FE 85 mm f/1,4 GM
Sony FE 85 mm f/1,8
Sony FE 135 mm f/1,8 G Master
Sony FE 400 mm f/2,8 GM OSS
Sony FE 600 mm f/4 G Master
FF zoomy Sony FE 12–24 mm f/2,8 GM
Sony FE 12–24 mm f/4 G
Sony FE 16–35 mm f/2,8 GM
Sony Vario-Tessar T* FE 16–35 mm f/4 ZA OSS
Sony FE 24–70 mm f/2,8 GM
Sony FE 24–105 mm f/4 G OSS
Sony FE 70–200 mm f/2,8 GM OSS
Sony FE 100–400 mm f/4,5–5,6 GM OSS
Sony FE 200–600 mm f/5,6–6,3 G OSS
FF stałoogniskowe Tamron 20 mm f/2,8 Di III OSD M 1:2
Tamron SP 35 mm f/1,4 Di VC USD
Tamron SP 90 mm f/2,8 Di MACRO 1:1 VC USD
FF zoomy Tamron SP 15–30 mm f/2,8 Di VC USD G2
Tamron 17–28 mm f/2,8 Di III RXD
Tamron 17–35 mm f/2,8–4 Di OSD
Tamron SP 24–70 mm f/2,8 Di VC USD G2
Tamron 28–75 mm f/2,8 Di III RXD
Tamron 28–200 mm f/2,8–5,6 Di III RXD
Tamron 70–180 mm f/2,8 Di III VXD
Tamron SP 70–200 mm f/2,8 Di VC USD G2
Tamron SP 150–600 mm f/5–6,3 Di VC USD G2
FF stałoogniskowe Tokina Fírin 20 mm f/2 FE AF
Tokina ATX-M 85 mm f/1,8 FE
Tokina atx-i 100 mm f/2,8 FF MACRO
Tokina Fírin 100 mm f/2,8 FE Macro
FF zoomy Tokina opera 16–28 mm f/2,8 FF
FF stałoogniskowe Carl Zeiss Batis 25 mm f/2 E
Zeiss Compact Prime CP.3 35 mm T2,1
Carl Zeiss Batis 40 mm f/2 CF
Zeiss Compact Prime CP.3 50 mm T2,1
Carl Zeiss Batis 85 mm f/1,8 E
Redaktor Naczelny
Krzysztof Patrycy
złap lub kliknij na róg strony
Jest już dostępna wersja elektroniczna w naszym e-kiosku>>>
Wydanie to w wersji papierowej będzie dostępne w najlepszych salonach prasowych: EMPIK, RELAY,
INMEDIO, DISCOVERY, HDS oraz RUCH.
Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Kamil Górawski, Mariusz Kulesza, Piotr Dras, Robert Sic i Sylwia Tylkowska. Autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i w dowolnym momencie dołącz do zabawy. Do wygrania ponad 16 tys. złotych. Zgłoszenia tylko do 6 maja 2024 r.
Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2024 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród przekracza 16 tysięcy zł.
29 czerwca 2021 r. to dzień premiery obiektywu Canon RF 14-35 mm f/4L IS USM. Ten pełnoklatkowy zoom jest uzupełnieniem dwóch lekkich, kompaktowych obiektywów tej marki o świetle f/4, które łącznie umożliwiają entuzjastom i profesjonalnym fotografom korzystanie z wszechstronnego zakresu ogniskowych 14-200 mm. W marcu obiektyw trafił do naszej redakcji, dzięki czemu...
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024