Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Wydania specjalne

Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 1/23 - Obiektywy

fotografia
Wymiary: 190 mm x 270 mm
Stron: 124
Cena: 24.90 zł
Dostępność: tak

Obiektywy bez tajemnic...
Pomagamy w wyborze

 

Z nieukrywaną satysfakcją oddajemy w Państwa ręce już 38-me wydanie 
specjalne Foto-Kuriera. Tym razem jest to jedenaste, ale drugie pod względem wartości zebranych obiektywów i nadal liczne zestawienie obiektywów do bezlusterkowców i lustrzanek. Tym razem trzymają Państwo w ręku obiektywy warte ponad 850 tysięcy złotych. Nie jest to co prawda milion z poprzedniego wydania, ale kwota nadal robi wrażenie. Średnia wartość obiektywu wynosi 6998 zł i to jest bardzo bliskie kwoty jaką przeznaczamy na zaawansowany technologicznie obiektyw. Fotografia to nadal dość drogie hobby, ale zmiany panujące na rynku na szczęście nie sprawiły,  
że ceny obiektywów znacznie wzrosły. W wielu przypadkach oferowane są w tych samych cenach co przed rokiem, albo nawet taniej. W wydaniu przybliżamy poszczególne konstrukcje obiektywów, wskazując, w miarę możliwości, ich największe zalety i wady. Jesteśmy pewni, że specyfikacje zawierające podstawowe dane aż 122 obiektywów 9 wiodących marek umożliwią efektywne ich porównanie. W publikacji znajdą Państwo 39 obiektywów, które nie wystąpiły w poprzednim wydaniu. Wszystkie te modele oznaczyliśmy etykietą „NOWY w WYDANIU”. 

 

Jak ­wiadomo, wybierając obiektyw, kierujemy się nie tylko jego możliwościami, ale również ceną. Udało nam się zgromadzić obiektywy z zakresu cenowego od 810 zł, aż do 97 000 zł. Co ciekawe, zarówno tym najdroższym jak i najtańszym jest obiektyw marki Canon. Tym samym pobiliśmy rekord rozpiętości cenowej ustanowiony w poprzednim wydaniu.

 

Przegląd istniejących rozwiązań poprzedzony jest, jak zwykle, obszernym opracowaniem, w którym wyjaśniamy podstawowe pojęcia związane z obiektywami, z technologiami w nich zastosowanymi, omawiamy niektóre konstrukcje optyczne, krzywe MTF oraz opisujemy też nowe systemy mocowań obiektywów i pokazujemy schematy zależności między nimi.

 

Opracowanie podzielone jest na dwie główne części. Uporządkowania obiektywów, wzorem poprzedniego wydania, dokonano ze względu na rodzaj matrycy, do której obiektyw jest dedykowany. I tak pierwszą  grupę stanowi aż 31 obiektywów dedykowanych do aparatów APS-C (tzw. cropy) i do M4/3, z czego 11 jest prezentowanych po raz pierwszy. Świadczy to o tym, że świat nadal dba o grupę odbiorców tego typu sprzętu.

 

Drugą, zdecydowanie większą grupą, aż 83 obiektywy, są te przeznaczone do aparatów pełnoklatkowych. Proszę zauważyć, że żadnej z tych grup nie wyróżniamy z uwagi na ich przeznaczenie do lustrzanek lub do bezlusterkowców. Kontynuujemy w ten sposób zmianę rozpoczętą 3 lata temu mającą na celu dostosowanie się do nowego wyglądu rynku. W tym miejscu trzeba zaznaczyć, że oferta nowych obiektywów do lustrzanek jest znikoma i raczej ten trend się nie zmieni.

 

W opracowaniu ponownie pojawiły się dwa symbole B – oznaczający bezlusterkowce i U – konstrukcje uniwersalne, których przeznaczenie zależy od rodzaju mocowania – mogą być dedykowane do lustrzanek, ale mogą też być podłączone do bezlusterkowców. Przy obiektywach tworzonych wyłącznie z myślą o lustrzankach nie umieszczaliśmy żadnego dodatkowego oznaczenia. „Pełnoklatkowce” dodatkowo podzieliliśmy na dwie podgrupy: obiektywy stałoogniskowe i zmiennoogniskowe (tzw. zoomy).

 

Obiektywy podgrup uporządkowane są według początkowej ogniskowej, a następnie według marek. Dzięki temu możemy łatwo dotrzeć np. do aż 8 obiektywów o ogniskowej 85 mm stworzonych przez najważniejszych producentów optyki fotograficznej na świecie. W wydaniu są też obiektywy rodzynki dedykowane wyłącznie do filmowania, ale pamiętajmy, że dzisiaj, dzięki bezlusterkowcom, możemy powiedzieć, że każdy z obiektywów w tym wydaniu może być wykorzystywany do nagrywania filmów. 

 

W doborze obiektywów pomogli nam przedstawiciele poszczególnych marek w Polsce, dzięki czemu piszemy tylko o tych produktach, które są dostępne na polskim rynku, bądź też wkrótce na nim zagoszczą. Wydanie zawiera informacje o obiektywów marek: Canon, Fujifilm, Nikon, Panasonic, Pentax, Samyang, Sigma, Sony i Tamron. Przegląd i opisy obiektywów poprzedziliśmy artykułami, w których wyjaśniamy oznaczenia występujące na nich i najnowsze technologie zastosowane w obiektywach w ostatnim czasie.

 

Zaproponowana przez nas idea ułożenia obiektywów umożliwi Państwu łatwiejszy wybór tego, którym jesteście zainteresowani. Zamieszczamy również tabele porównawcze wybranych „szkieł”, które ułatwią dotarcie do poszukiwanego celu. 


Jesteśmy pewni, że to niecodzienne, jedyne na polskim rynku i unikalne na świecie, kompendium praktycznej wiedzy o obiektywach, będzie przydatne zarówno dla tych, którzy kupują, jak i dla tych, którzy je sprzedają

Redaktor Naczelny
Krzysztof Patrycy

 

złap lub kliknij na róg strony

 

Index obiektywów:

 

 

APS-C

RF-S 55–210 mm f/5–7,1 IS STM


Canon RF FF stałoogniskowe

16 mm f/2,8 STM
24 mm f/1,8 Macro IS STM
28 mm f/2,8 STM
35 mm f/1,8 Macro IS STM
50 mm f/1,8 STM
85 mm f/1,2L USM
85 mm f/2 MACRO IS STM
100 mm f/2,8L Macro IS USM
135 mm f/1,8L IS USM
400 mm f/2,8L IS USM
800 mm f/5,6L IS USM

Canon RF FF zoomy
14-35 mm f/4 L IS USM
15-30 mm f/4,5–6,3 IS STM
15-35 mm f/2,8 L IS USM
24–50 mm f/4,5–6,3 IS STM
24–70 mm f/2,8 L IS USM
24-105 mm f/4L IS USM
28–70 mm f/2 L USM
70–200 mm f/2,8 L IS USM
70–200 mm f/4L IS USM
100–400 mm f/5,6–8 IS USM
100–500 mm f/4,5–7,1 L IS USM



Fujifilm

Typu crop
Fujinon XF 8 mm f/3,5 R WR
Fujinon XF 8–16 mm f/2,8 R LM WR
Fujinon XF 10–24 mm f/4 R OIS WR II
Fujinon XF 16-55 mm f/2.8 R LM WR
Fujinon XF 18 mm f/1,4 R LM WR
Fujinon Super EBC XF 23 mm f/1,4 R LM WR
Fujinon XF 27 mm f/2,8 R WR II
Fujinon XF 33 mm f/1,4 R LM WR
Fujinon XF 50-140 mm f/2.8 R LM OIS WR
Fujinon XF 56 mm f/1.2 R WR
Fujinon XF 150–600 mm f/5,6–8 R LM OIS WR


 

Nikkor Z typu crop
DX 12–28 mm f/3,5–5,6 PZ VR
DX 18–140 mm f/3,5–6,3 VR
DX 24 mm f/1,7
DX 50–250 mm f/4,5–6,3 VR


Nikkor Z FF stałoogniskowe
20 mm f/1,8 S
26 mm f/2,8
85 mm f/1,8 S
MC 105 mm f/2,8 VR S


Nikkor Z FF zoomy
14–24 mm f/2,8 S
14–30 mm f/4 S
17-28 mm f/2,8
24–70 mm f/2,8 S
24–70 mm f/4 S
24–120 mm f/4 S
24–200 mm f/4–6,3 VR
28–75 mm f/2,8
70-180 mm f/2,8
70–200 mm f/2,8 VR S
100–400 mm f/4,5–5,6 VR S
180–600 mm f/5,6–6,3 VR



 Panasonic

Typu Micro 4/3
Leica DG Vario-Elmarit 8–18 mm f/2,8-4 ASPH
Leica DG Summilux 9 mm f/1,7 ASPH
Leica DG Vario Summilux 10–25 mm f/1,7 ASPH
Leica DG Vario-Summilux 25–50 mm f/1,7 ASPH
Leica DG Elmarit 200 mm f/2,8 Power O.I.S.   65

Panasonic Lumix FF stałoogniskowe
S 18 mm f/1,8
S 24 mm f/1,8
S 35 mm f/1,8
S 50 mm f/1,8
S 85 mm f/1,8

Panasonic Lumix FF zoomy
S PRO 16-35 mm f/4
S PRO 24–70 mm f/2,8
S 24–105 mm f/4 Macro O.I.S.
S Pro 70–200 mm f/2,8

 


 

 

Panasonic

Typu crop
HD DA* HD 11–18 mm f/2,8 ED DC AW
DA* HD 16-50 mm f/2,8 ED PLM AW
HD DA 20–40 mm f/2,8–4 ED Limited DC WR
DA HD 35 mm f/2,8 Macro Limited

FF stałoogniskowe
D HD FA* 50 mm f/1,4 SDM AW
D Star FA 85 mm f/1,4ED SDM AW

FF zoomy
D HD FA 15–30 mm f/2,8 ED SDM WR W/case
HD DFA 24–70 mm f/2,8 ED SDM WR
D HD FA 70–200 mm f/2,8 ED DC AW
D HD FA 70–210 mm f/4 ED SDM WR
D HD FA 150–450 mm f/4,5–5,6 ED DC AW



Panasonic

FF stałoogniskowe
AF 18 mm f/2,8 FE
Samyang V-AF 35 mm T1,9
AF 85 mm f/1,4 FE
AF 135 mm f/1,8 FE

FF zoomy

AF 24–70 mm f/2,8 FE



 Panasonic

Typu crop
ART 18–35 mm f/1,8 DC HSM
18-50 mm f/2,8 C DC DN

FF stałoogniskowe
35 mm f/1,2 DG DN|Art
35 mm f/1,4 DG HSM|Art
35 mm f/1,4 DG DN|Art
85 mm f/1,4 DG DN|Art
105 mm f/1,4 A DG HSM|Art
500 mm f/4 DG OS HSM S

FF zoomy
16–28 mm f/2,8 DG DN|Contemporary
24–70 mm f/2,8 DG DN|Art
24–70 mm f/2,8 OS DG HSM ART
28–70 mm f/2,8 DG DN|Contemporary


 

 Panasonic

Typu crop
E PZ 10–20 mm f/4 G
E PZ 18–105 mm f/4 G OSS

Sony FE FF stałoogniskowe
50 mm f/1,2 GM
50 mm f/1,4 GM
50 mm f/1,8
85 mm f/1,8
90 mm f/2,8 Macro G OSS

Sony FE FF zoomy
16–35 mm f/2,8 GM
16–35 mm f/4 G PZ
18-105 mm f/4 G OSS PZ
20–70 mm f/4 G
24–70 mm f/2,8 GM II
24–105 mm f/4 G OSS
70–200 mm f/2,8 GM OSS II
70–200 mm f/4 G OSS II
100–400 mm f/4,5–5,6 GM OSS
200–600 mm f/5,6–6,3 G OSS



 Panasonic

Typu crop
11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD
17–70 mm f/2,8 Di III-A VC RXD

FF zoomy
17–28 mm f/2,8 Di III RXD E
17-70 mm f/2,8 Di III-A VC RXD
20–40 mm f/2,8 Di III VXD
28–75 mm f/2,8 Di III VXD G2 E
35-150 mm f/2-2,8 Di III VXD FE
70–180 mm f/2,8 Di III VXD
70–300 mm f/4,5–6,3 Di III RXD
150–500 mm f/5–6,7 Di III VC VXD



 

 

 

Wersja elektroniczna tego wydania dostępna
jest w naszym

e-kiosku >>>

 

Wydanie to można zamawiać przez naszą stronę

redakcja pokrywa koszt przesyłki na terenie Polski!

 


 
fotografia
fotografia
 
 
powrót na wydania specjalne » powrót na stronę główną »
Zdjęcie miesiąca
Kwiecień 2024
zdjęcie miesiąca
© fot. Wioleta Pawlak
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.070) / 0.055

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |