Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Wydanie archiwalne: Foto-Kurier 6/2017

ok�adka czasopisma Foto Kurier



złap lub kliknij na róg strony 
Spis treści 6/2017
OD REDAKCJI
str. 3
Sony α6500
str. 0
Sony α6500 w starym „ciele” nowy duch, czyli „bogatsza” wersja pogromcy lustrzanek 6 października 2016 firma Sony zaprezentowała nowy, flagowy...

wi�cej
NAJLEPSZE Z NAJLEPSZYCH
str. 6
CO W TRAWIE PSTRYKA
str. 14
Olympus TG-5
str. 14
17 maja 2017 r. Olympus zaprezentował najnowszy flagowy model Tough o oznaczeniu TG-5. Przedstawiciel najbardziej wytrzymałej kategorii aparatów OLYMPUS ma niezwykle jasny (f/2)...

wi�cej
FOTO RYNEK
str. 22
Z Pentax’em u Instax’a
str. 22
29 maja 2017 w Warszawie w „Babce do wynajęcia” odbyła oficjalna polska premiera zapowiedzianego 19 kwietnia najnowszego modelu Instax’a o oznaczeniu...

wi�cej
KONKURS
str. 24
GRAND PRESSPHOTO 2017
str. 24
18 maja 2017 roku poznaliśmy zwycięzców XIII Ogólnopolskiego Konkursu Fotografii Prasowej GRAND PRESS PHOTO 2017. Ogłoszenie wyników miało miejsce w Kinie Kultura w W-wie,...

wi�cej
TEST
str. 36
Nikon D5600 Nadal mały, a jeszcze większy
str. 36
W Foto-Kurierze 1-2/2015 zamieściliśmy obszerny opis Nikona D5500 (premiera 6 stycznia 2015) w odniesieniu do Nikona D5300. W FK 3/2015 opublikowaliśmy test tego...

wi�cej
TEST
str. 46
Sony α6500 w starym „ciele” nowy duch
str. 46
6 października 2016 firma Sony zaprezentowała nowy, flagowy aparat z matrycą formatu APS-C – α6500. Dokładnie rok temu w Foto-Kurierze 6/2016 opublikowaliśmy test...

wi�cej
KONKURS
str. 58
Życie ulicy
str. 58
Za nami kolejna edycja konkursu fotograficznego EISA Maestro Photo Contest. W tym roku fotografowie zgłaszali zdjęcia na temat „Życie ulicy”. Zwycięzcą etapu...

wi�cej
Safari z Sony
str. 66
The African Survivors Jak fotografować dziką przyrodę.
str. 66
Fascynująca ekspedycja fotograficzna Chrisa Schmida prowadziła przez suche panwie solne w Namibii. Zdjęcia wchodzą w skład przygotowywanego przez Chrisa dokumentu „The...

wi�cej
KONKURS
str. 72
RECENZJE
str. 79
RECENZJE
str. 85
Panteon polskich muzyków
str. 85
Andrzej Tyszko „Twarze muzyki” Galeria Ney, Warszawa, wystawa czynna: 11.05 – 18.06.2017

wi�cej
Fotografia uliczna
str. 85
Un-posed „Niepozowane” Leica Gallery Warszawa wystawa czynna: 31.05. – 18.06.2017

wi�cej
Zwidy pani Ewy
str. 85
Ewa Kacperek „Tak to widzę” Muzeum Ziemi PAN, Warszawa wystawa czynna: 10.05. – 04.06.2017

wi�cej
PORADY
str. 90
Olympusowe Makro
str. 90
Zaczął od prostych kompaktów. Potem stosował lustrzanki zarówno te mniej, jak i bardziej zaawansowane wraz z dedykowaną do makrofotografii optyką. Obecnie fotografuje...

wi�cej
PORADY
str. 98
Pięć rzeczy, o których trzeba wiedzieć, publikując wizerunek dziecka
str. 98
Choć praca z najmłodszymi nie należy do najłatwiejszych, to od ponad wieku właśnie dzieci stanowią jeden z ulubionych tematów fotografii. Udane zdjęcie to jednak...

wi�cej



Pięć rzeczy, o których trzeba wiedzieć, publikując wizerunek dziecka

Pięć rzeczy, o których trzeba wiedzieć, publikując wizerunek dziecka


Choć praca z najmłodszymi nie należy do najłatwiejszych, to od ponad wieku właśnie dzieci stanowią jeden z ulubionych tematów fotografii. Udane zdjęcie to jednak dopiero półmetek na drodze do jego publikacji. Czy mały model musi oznaczać duży problem? Nie, jeśli będziemy pamiętać o kilku podstawowych zasadach.

 

Wyobraźmy sobie siebie w roli fotografa specjalizującego się w coraz popularniejszej tzw. fotografii niemowlęcej. Przygotowując się do sesji zdjęciowej, musimy zaplanować jej szczegóły, zgromadzić rekwizyty itd. Później następuje najtrudniejszy moment – praca z nie zawsze pogodnie usposobionym i spokojnym maluchem. Gdy już uda nam się wykonać kilka uroczych zdjęć, chcielibyśmy pochwalić się efektem pracy na stronie internetowej czy profilu na Facebooku. Tutaj pojawia się pytanie, czy możemy swobodnie dysponować zdjęciami swojego autorstwa, które przedstawiają wizerunek dziecka?
1. Mały truizm na początek: rozpowszechnianie wizerunku wymaga zgody

Każde zdjęcie, które przedstawia osobę w sposób umożliwiający jej zidentyfikowanie, stanowi utrwalenie wizerunku tej osoby. A z tym wiążą się bardzo poważne konsekwencje prawne. Po pierwsze, art. 23 kodeksu cywilnego, jako jedno z dóbr osobistych pozostających pod ochroną prawa, wymienia właśnie wizerunek człowieka. Po drugie, art. 81 ust. 1 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych stanowi, że rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim przedstawionej. Co to wszystko oznacza dla fotografa?

 

więcej Foto-Kurier 6/2017 str. 98

zamów powrót na stronę główną »

Zobacz także:

fotografia
Lexar SSD SL500 - nowe dyski zewnętrzne dla mobilnych - cena i dostępność
fotografia
Zdjęcie nie jest warte życia - Piotr Biegaj - historia, którą warto przeczytać do końca


powrót na stronę główną »

Zobacz także:



grafika grafika
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.116) / 0.106

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |