Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Wydanie archiwalne: Foto-Kurier 2/2008

ok�adka czasopisma Foto Kurier
Spis treści 2/2008
OD REDAKCJI
str. 0
CO W TRAWIE PSTRYKA?
str. 10
Alfa 350
str. 10
Pentax K200D
str. 10
Samsung GX-20
str. 10
Fujifilm S100FS
str. 16
KATA HD-CC-3
str. 18
Epson EMP-S5
str. 19
CIEKAWE MIEJSCA ŚWIATA
str. 20
Indie
str. 20
W środowisku globtroterów jest takie powiedzenie, że ten, kto nie zobaczył Indii, mało widział lub nie widział nic. Jest w tym sporo prawdy…

wi�cej
PIERWSZY OPIS
str. 27
Pentax K20D
str. 27
10 stycznia w Dubaju firma PENTAX zaprezentowała m.in. półprofesjonalną lustrzankę cyfrową K20D, będącą bezpośrednim następcą wielokrotnie nagradzanego aparatu K10D (nagroda...

wi�cej
World Press Photo 2008
str. 34
W piątek 8 lutego ogłoszono wyniki 51. edycji najsłynniejszego na świecie konkursu dla zawodowych fotoreporterów – World Press Photo. Grand Prix trafiło w ręce...

wi�cej
CYFROWA OBRÓBKA ZDJĘĆ
str. 36
Maski
str. 36
Photoshop daje olbrzymie możliwości w pracy ze zdjęciami. Kolejne wersje programu mają nowe narzędzia korekcji, wspaniałe filtry, mechanizmy łączenia wielu zdjęć....

wi�cej
PIERWSZY OPIS
str. 39
Nikon D60
str. 39
Gdy Nikon oficjalnie ogłosił rozpoczęcie produkcji nowego modelu amatorskiej lustrzanki cyfrowej (D60), dość dużo wiadomo już było na temat jego najgroźniejszego...

wi�cej
WYWIAD MIESIĄCA
str. 44
Światosław Wojtkowiak
str. 44
Foto-Kurier rozmawia ze zwycięzcą 3. edycji konkursu fotograficznego National Geographic – Światosławem Wojtkowiakiem. Nasz rozmówca opowiada m.in. o tym, czym zajmuje się...

wi�cej
PIERWSZY OPIS
str. 51
Sony a200 - konsumencka konsekwencja ewolucji
str. 51
Pierwszą nową lustrzanką, która została zapowiedziana na rynku w roku 2008, okazał się ­produkt Sony o symbolu a200. Informację tę podano 7 stycznia.

wi�cej
Lampy Fomei
str. 56
Studyjne lampy błyskowe czeskiego koncernu handlowego Fomei są obecne na polskim rynku już ponad rok. Mimo wielu zalet są mało znane wśród fotografów.

wi�cej
PIERWSZY OPIS
str. 61
Canon EOS 450D
str. 61
24 stycznia br., na konferencjach prasowych na całym świecie, Canon zaprezentował nową, 12-megapikselową lustrzankę amatorską – EOS 450D. Następca popularnego...

wi�cej
Digiskoping cz. II
str. 67
Dzisiaj zajmiemy się zagadnieniem właściwego digiscopingu, czyli fotografowaniem przez okular lunety cyfrowym aparatem kompaktowym z własnym obiektywem zmiennoogniskowym.

wi�cej
TL120-1 – chińska lustrzanka stereoskopowa
str. 70
Firma 3D World of Hangzhou China produkuje aparat stereoskopowy oznaczony symbolem TL120-1. Jest to lustrzanka trójobiektywowa, przystosowana do filmów zwojowych typu 120....

wi�cej
GALERIA MŁODYCH
str. 72
A.R. Wiśniowski
str. 72
Fotografuje od pięciu lat. Głównie modę, portrety i glamour. Według niego nie ma jednej definicji fotografii, bo każdy inaczej ją odbiera. W lutowej Galerii Młodych...

wi�cej
PIERWSZY OPIS
str. 75
Sony DCR-DVD410E
str. 75
Na początku stycznia firma Sony zaprezentowała kilka nowych kamer cyfrowych. Wśród nich znalazł się model DVD410E, w którym zastosowano hybrydową technologię zapisu obrazu.

wi�cej
PIERWSZY OPIS
str. 77
Panasonic HDC-SD5
str. 77
Ta niezwykle ciekawa kamera jest dostępna w sprzedaży od września 2007 roku. Ma kompaktowe rozmiary, obsługuje format AVCHD i rejestruje obraz w jakości HD z rozdzielczością...

wi�cej
RECENZJE
str. 80
Blokowisko
str. 80
Tomek Zerek – „Zaspa Zerka”, Galeria Obok ZPAF, Warszawa. Wystawa czynna do 15 lutego 2008 r.

wi�cej
Przestępcy
str. 80
„Miasto cieni”, Yours Gallery, Warszawa. Wystawa czynna do 16 marca (prawdopodobnie będzie przedłużona do 25 marca).

wi�cej
Lekcja patriotyzmu
str. 80
Daniel Malone – Upadając/Powstając – galeria Kordegarda, Warszawa.Wystawa czynna do 9 marca 2008 r.

wi�cej
Jan Koszczyc-Witkiewicz w Ermitażu
str. 81
1 architekt, 1 fotograf – twórczość Jana Koszczyca-Witkiewicza w fotografii Jerzego Szandomirskiego. Ermitaż w Łazienkach Królewskich w Warszawie,...

wi�cej
Fotografia Dzikiej Przyrody
str. 81
Fotografia Dzikiej Przyrody – wystawa pokonkursowa. Styczeń 2008 –Muzeum PAN w Warszawie, Al. Na Skarpie 27.Luty 2008 – Szczecin, Wały Chrobrego 3.

wi�cej
Obraz utajony
str. 81
Marianna Michałowska „Obraz utajony. Szkice o fotografii i pamięci”. 40 czarno-białych reprodukcji w tekście, w tym kilka autorki. Wydawnictwo Galeria...

wi�cej
Konkurs miesiąca - Dom
str. 82
Domy nowe i stare, piękne rezydencje i zaniedbane rudery. Domki dla ptaków, chłopskie chaty, bacówki. Pomysłów na zdjęcia do lutowej edycji Konkursu Miesiąca...

wi�cej
RYNEK
str. 90
Imaging Summit 2007 - podsumowanie roku
str. 90
3 grudnia ubiegłego roku w Norymberdze, w Niemieckim Muzeum Narodowym odbyło się coroczne spotkanie przedstawicieli Gfk, dziennikarzy i niemieckiej branży...

wi�cej
Pentax informuje
str. 92
11 stycznia na międzynarodowej konferencji prasowej w Dubaju Pentax poinformował dziennikarzy o zmianach w firmie, jakie zaszły pod wpływem konsolidacji...

wi�cej
PMA 08
str. 94
Od 30 stycznia do 2 lutego w Las Vegas odbywały się targi Photo Marketing Association (PMA). Były one okazją nie tylko do zaprezentowania nowych produktów, ale także...

wi�cej
Foto market
str. 96
Kupony
str. 99
Foto-Kurier Flash
str. 101
Serwisy • Spis reklam
str. 114



Digiskoping cz. II

Digiskoping cz. II


Dzisiaj zajmiemy się zagadnieniem właściwego digiscopingu, czyli fotografowaniem przez okular lunety cyfrowym aparatem kompaktowym z własnym obiektywem zmiennoogniskowym.

 

Ten sposób fotografowania wymyślił Malezyjczyk Laurence Poh w 1999 roku, kiedy to wpadł na pomysł, żeby przyłożyć swój kompakt cyfrowy do okularu lunety. Zdjęcia, które powstały, miały na tyle dobrą jakość, że Laurence  nagłośnił ten pomysł, zyskując przydomek „ojca digiscopingu”. W chwili obecnej  na świecie zdjęcia przyrody  wykonuje w ten sposób  kilkaset tysięcy osób, przede wszystkim obserwujących ptaki. Fotografują oni, używając za relatywnie niewielkie pieniądze sprzętu o długościach ogniskowych zarezerwowanych kiedyś wyłącznie dla zawodowców. Aparat cyfrowy bowiem z obiektywem 38–155 mm (dla formatu 35 mm) w połączeniu z lunetą o okularze powiększającym 50× oferuje nam zestaw o długości ogniskowej 1900 do 7750 mm. Dla porównania: aparat analogowy z długim obiektywem maksymalnie osiąga 1000 mm, a zestaw ten wagą znacznie przekracza 10 kg! Różnice powiększeń sięgają więc kilkuset procent. Oczywiście bardzo długie ogniskowe zwielokrotniają aberrację chromatyczną lunet. Spada wtedy rozdzielczość, zmniejsza się jasność obrazu, pojawia się efekt winietowania.

 

Przejdź do pełnej wersji artykułu [kliknij tutaj]

 

więcej Foto-Kurier 2/2008 str. 67

Dostępność: nakład wyczerpany
powrót na stronę główną »

Zobacz także:

fotografia
Panasonic LUMIX S5II oraz S5IIX - aktualizacja w super cenie - lepsze udostępnianie, fotografowanie i filmowanie


powrót na stronę główną »

Zobacz także:



grafika grafika
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.083) / 0.074

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |