BZ WBK Press Foto 2010 to szósta już edycja ogólnopolskiego konkursu skierowanego do fotografów prasowych, którego organizatorem jest Bank Zachodni WBK. Prezentujemy wybrane,...
Niemal niezniszczalne lub co najmniej niezatapialne. Małe i zgrabne, świetnie sprawdzą się zarówno na plaży, w basenie, jak i na śniegu. Rosnące zainteresowanie tą grupą...
Palące słońce oślepia. Wkoło pustynia okrutna i nieubłagana, bez śladu życia. Jej przestrzeń z nieosiągalnym horyzontem wywołuje niepokój, przeraża. W tym nieprzyjaznym dla...
Sigma 12–24 mm to obiektyw unikalny. Żaden producent nie posiada w tej chwili w swojej ofercie tak „szerokiego kąta”, który współpracuje również z aparatami...
Elfoto jest dziełem łódzkiej firmy Elfo. O fotografowaniu i obróbce zdjęć za pomocą tego oprogramowania pisaliśmy na naszych łamach w numerze
12/2006 (pełna wersja...
Pentax K-7 to solidna, uszczelniona konstrukcja wyposażona w 14,7-milionową matrycę formatu APS-C, system stabilizacji matrycy, oraz możliwość rejestracji filmów HD. Brzmi...
Dokładnie 2 lata temu w numerze 7/2009 Foto•Kuriera przedstawiliśmy test drukarki EPSON Stylus Pro 3800. W tym numerze przyglądamy się jej następcy – modelowi EPSON...
Autofocus pojedynczy czy ciągły, konkretny punkt czy przekadrowanie, wybierać samemu, czy zdać się na automatykę? Jak w praktyce wykorzystać możliwości i funkcje...
W kwietniu br. odbyła się premiera najnowszych programów firmy Adobe z serii CS5. Nas z pakietu najbardziej interesował Photoshop. Zaprezentowano w nim szereg...
W dniach 17–20 maja w Brukseli odbyła się coroczna konferencja EISA, poświecona najnowszym produktom firm branży foto, wideo, audio i kina domowego oraz car audio
Jak mówi – najważniejsze, to znaleźć się w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie. Swoimi zdjęciami chciałbym choć trochę uwrażliwić ludzi na piękno natury.
Trudno chyba o zdjęcia bardziej efektowne. Ograniczone pole widzenia ludzkiego oka sprawia, że szerokokątne ujęcia są dla nas wizualnie wyjątkowo atrakcyjne. „Szeroki...
Autofocus pojedynczy czy ciągły, konkretny punkt czy przekadrowanie, wybierać samemu, czy zdać się na automatykę? Jak w praktyce wykorzystać możliwości i funkcje autofocusu w naszym aparacie? Spróbujemy odpowiedzieć na to pytanie.
Na początku, gdy dopiero zaczynamy przygodę z fotografią, przeważnie wierzymy, że aparat nastawiony w trybie Auto zrobi wszystko lepiej niż my. Zbierając kolejne doświadczenia przekonujemy się jednak, że automat nie zawsze ma rację i wcale nie jest nieomylny. Z czasem poznajemy kolejne funkcje i coraz częściej chcemy sami decydować o ustawieniach aparatu. Znając zasadę działania niektórych funkcji, stajemy się użytkownikami świadomymi, a nasze zdjęcia stają się zdecydowanie lepsze. Autofocus to jeden z najważniejszych układów, warto więc sprawdzić, kiedy i jaki tryb pracy wybrać.
więcej Foto-Kurier 7/2010 str. 68
opublikowano: 2010.07.09 11:52:14
licznik odwiedzin: 17
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024